Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:31 |
[MK4] 1.8 D - czy występuje czujnik temperatury otoczenia ? |
Autor |
Wiadomość |
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 9 Mar 2010, 21:48 [MK4] 1.8 D - czy występuje czujnik temperatury otoczenia ?
|
|
|
Witam !
Czy nasze fieścinki są wyposażone w czujnik temperatury powietrza zewnętrznego, czy tam otoczenia ? Bo z tego co się orientowałem to niektóre diesle takie coś mają, dzięki temu same wiedzą że mroź lub upał i jakoś tam się wspomagają, jeśli chodzi o grzanie świec chyba ...
Zastrzegam dokładnie nie wiem, więc proszę nie sprostowywać z narwą :P:P
No więc jeżeli takie coś jest, to w którym miejscu ? i Czy można kupić taki nowy na allegro ?
pzdr ! |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Mar 2010, 22:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Mar 2010, 07:40
|
|
|
Jeśli jest grzanie świec sterowane temperaturą to raczej będzie to czujnik temperatury silnika a nie otoczenia na zewnątrz i pewnie będzie to ten sam co komputer z niego korzysta,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 10 Mar 2010, 13:21
|
|
|
Fordon a może Ty będziesz wiedział ??
a tak btw, przy termostacie jest dwa czujniki od przodu i od prawej (chyba) który od czego ? |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Mar 2010, 13:32
|
|
|
Bezsensu byłoby takie działanie. O ile po nocy okej, ale wyobraź sobie, że odpalasz rano auto, jest na dworzu -30*C więc świece muszą grzać. Jedziesz do sklepu. Gasisz auto na 13 minut. Wracasz do auta i odpalasz. Silnik jeszcze gorący więc świece praktycznie grzać nie muszą, a czujnik temperatury zewnętrznej nadal by widział to samo, -30*C powietrza dookoła auta. Dla świec ważna by musiała być temperatura silnika, czyli płynu chłodzącego.
Na silniku masz za pewne 3 czujniki:
- jeden mały, czujnik na deskę
- jeden duży, czujnik na komputer
- jeden termowłącznik (wygląda tak samo praktycznie) odpowiada za uruchomienie wentylatora na chłodnicę |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Mar 2010, 14:39
|
|
|
O i wszystko w temacie Kamil wyjasnil...
Czujnik temp otoczenia sluzy tylko i wylacznie do wyswietlania jej na zegarze wewnatrz auta, a nie dla odczytu ECU. |
_________________
|
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 10 Mar 2010, 15:49
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Na silniku masz za pewne 3 czujniki:
- jeden mały, czujnik na deskę
- jeden duży, czujnik na komputer
- jeden termowłącznik (wygląda tak samo praktycznie) odpowiada za uruchomienie wentylatora na chłodnicę |
a który gdzie i jakie mają kolory ? |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Mar 2010, 16:15
|
|
|
Od frontu na wyjściu na termostat masz jeden kabelek i czujnik, to jest czujnik temperatury na deskę. Mniej więcej na tej samej wysokości, od strony akumulatora, masz czujnik na komputer. Na obudowie termostatu, od strony chłodnicy, lekko od dołu, masz termowyłącznik. Jeśli chodzi o kolory to tym nie warto się sugerować, tylko kodami, gdyż jedna firma ma dany czujnik w zielonym, inna taki sam (zamiennik) a jest biały, itd. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 22:27
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Od frontu na wyjściu na termostat masz jeden kabelek i czujnik, to jest czujnik temperatury na deskę. Mniej więcej na tej samej wysokości, od strony akumulatora, masz czujnik na komputer. Na obudowie termostatu, od strony chłodnicy, lekko od dołu, masz termowyłącznik. Jeśli chodzi o kolory to tym nie warto się sugerować, tylko kodami, gdyż jedna firma ma dany czujnik w zielonym, inna taki sam (zamiennik) a jest biały, itd. |
mogę prosić o zdjęcie i podpisy ? bardzo mi na tym zależy bo nie bardzo rozumiem ten opis i pasuje to weidzieć dokładnie ... ;P |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 23:29
|
|
|
U mnie wygląda to tak:
|
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 10:36
|
|
|
Dziękuje Bardzo |
|
|
|
|
|