Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] CPP - Uszkodzenie na zoltym kabelku.
Autor Wiadomość
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 5 Mar 2010, 12:15   [MK3] CPP - Uszkodzenie na zoltym kabelku.

Stało sie - CPP umarł smiercia naturalna.

Miedzy czerwonym a zielonym kabelkiem jest przejscie i zmiana rezystancji od 5 do 1 k.

Za to miedzy zoltym i czerwonym i zoltym i zielonym nie ma przejscia. AUto strasznie mulilo. Silniczek krokowy nie pracowal. Na testerze mam ciagle bledy 25 i 48.

Wymontowalem CPP i wiedzac ze napewno jest uszkodzony rozbroilem go.

Okzało sie ze miedzy zoltym z zielonym kabelkiem na plytce powinna byc napylona biala (chyba) warstewka materialu przewodzacego. Jednak juz jej nie ma.

Wyczytalem w innym poscie ze powinno sie mierzyc rezystancje na czerwonym i zielonym kablu. U mnie miedzy nimi jest plynna zmiana. Jednak auto nie pracuje poprawnie na tym.

czy idzie to jakos naprawic tzn napylic lub dolutowac cos aby CPP zaczal dzialac.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Mar 2010, 12:24   

CPP ma 3 kabelki jeden wspólny i 2 sygnałowe, na jednym zmienia się wartość oporu w zależności od tego w jakim położeniu jest dźwigienka, na drugim wartość oporu jest stała (to właśnie to napylone coś), to drugie (wartość stała) jest dlatego że opór elektryczny jest zmienny w zależności od temperatury, i na jednym kablu komputer zaczytuje położenie dźwigienki, na drugim sprawdza opór który się zmienia wraz z temperaturą i robi sobie poprawkę,,, więc jak ci to napylenie wywiało to 1) CPP do kosza i nowy 2) w to miejsce można dopasować rezystor ale już nie będzie tak dobrze chodził jak na oryginale.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 5 Mar 2010, 14:44   

Te kable sygnałowe jaki maja kolor??

Napiecie na kostce od strony komputera. +5v mam.



Pomiar zmian wartosci napiecia PIN 2 i 3. Kostka od strony CPP


Własnie u mnie PIN numer 2 ma uszkodzenie. Kabelek dochodzi do płytki ale tu juz jest uszkodzona warstwa przewodzaca i nie ma połączenia z pinem 1 i 3.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Mar 2010, 14:52   

Madam napisał/a:
Własnie u mnie PIN numer 2 ma uszkodzenie. Kabelek dochodzi do płytki ale tu juz jest uszkodzona warstwa przewodzaca i nie ma połączenia z pinem 1 i 3.
No to jak masz uszkodzony wspólny przewód to w ogóle CPP kaplica :sad:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 13 Mar 2010, 08:18   

Za co ten czujnik CPP jest odpowiedzialny. Co on reguluje. Podaje wartosc napiecie zaleznie od otwarcia przepustnicy. Te dane biegna do komputera ktory co z nimi robi. Steruje dawka paliwa czy ma za zadanie cos innego robic.

Jakos udalo mie sie go odratowac tylko ze teraz mam na zamknietej przepustnicy 2,4v a powinno byc miedzy 0,2 a 1,1. Rezystancja zmienia sie od 7 kohm do 2 kohm. Wczesneij bylo od 5 do 1 kohm-a.

Auto po odpaleniu chodzi na bardzo niskich obrotach ale po chwili wchodzi na wieksze tak okolo 1000 obr/min.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Mar 2010, 08:50   

Czujnik położenia przepustnicy jak sama nazwa wskazuje odczytuje położenie przepustnicy czyli jak bardzo naciskasz na pedał gazu. Komputerowi to potrzebne - chce wiedzieć jak szybko chcesz jechać, a jak nie naciskasz na pedał gazu to chce wiedzieć co kombinuje silniczek krokowy, bo on nie ma czujnika swojego w jakim jest położeniu,,, bez CPP auto jest muł i może palić dużo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.