[MK6] Terkotanie w bezpiecznikach |
Autor |
Wiadomość |
zizu
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Waldek
Wiek: 38 Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 61 Skąd: Paczyna
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 17:46 [MK6] Terkotanie w bezpiecznikach
|
|
|
Zgasiłem samochód po 5 minutach chce odpalić i pojawia się problem. Przekręcam klucz i.. wskaznik oleju i paliwa "przelatuje od gory w dol i nic nie pokazuje oraz bardzo powoli zapala sie lampka oleju po chwili powoli podswietla sie poduszka i lampka od ABS, a na koncu lampka od akumulatora. Uruchamiam rozrusznik lampki przygasają i slychac terkotanie w wysietlaczu i w bezpiecznikach, drży bezpiecznik z opisem start.
Oczywiscie auto nie zapala bo rozrusznik nie kreci, czego to moze byc wina? |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 21:46
|
|
|
zizu napisał/a: | czego to moze byc wina? |
Akumulatora, od tego bym zaczął, sprawdz czy kelmy się nie poluzowały. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 21:48
|
|
|
Dokładnie, auto się zachowuje jakby prądu mu brakowało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zizu
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Waldek
Wiek: 38 Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 61 Skąd: Paczyna
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 21:59
|
|
|
Macie racje akumulator do wymiany, mam juz nowy kupiony w norauto oryginalny byl 590A 60Ah Motocrafta. W norauto po zajrzeniu do katalogu powiedzieli, że bedzie pasowal 640A 640Ah firmy "Norauto" produkowany podobno przez Varte. Teraz sie zastanawiam czy nie jest za duzy i czy specjalista byl specjalista.. |
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 23:06
|
|
|
Zizu do Fiesty MK6 ludzie pakuje 72 Akumulatory i wszystko gwizda (czyli dziala) |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 08:48
|
|
|
tak do ropniakow, w bezynie nigdy nie daladujesz tego akumulatora, kladzie sie taki jak przewidzial producet lub niewiwele wiekszy, anie taka krowe |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
zizu
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Waldek
Wiek: 38 Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 61 Skąd: Paczyna
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 09:38
|
|
|
Mam ropniaka, wiec nie ma problemu:) |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 12:43
|
|
|
ElGrey napisał/a: | tak do ropniakow, w bezynie nigdy nie daladujesz tego akumulatora | A dlaczego? co to za różnica skoro alternator taki sam? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 14:48
|
|
|
ElGrey napisał/a: | do ropniakow, w bezynie nigdy nie daladujesz tego akumulatora | A mi się wydaje, że do ropniaków wsadza się większe aku, bo przy odpalaniu mają większy pobór prądu niż benzyna... Ale to tylko moje skromne zdanie... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 15:01
|
|
|
JoeMix napisał/a: | A dlaczego? co to za różnica skoro alternator taki sam? |
Właśnie do ropniaka idzie mocniejszy altek. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 17:03
|
|
|
No to może coś się zmieniło,,, masz jankes dane w tym temacie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 19:06
|
|
|
Skoro diesel ma mocniejszy akumulator to trzeba go ładować mocniejszym alternatorem. Zdaje mi się, że w każdym dieslu jest dlatego mocniejszy altek. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 22:20
|
|
|
MARIUSZ.B, Do Mk3 wszystkie były 55A i nie było różnicy czy akumulator 35Ah czy 72Ah - dawały rade, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 22:49
|
|
|
Zawsze byłem święcie przekonany, że w dieslu jest mocniejszy alternator. Skoro alternatory są takie same to skąd teoria, żeby nie zakładać większego akumulatora do benzyniaka skoro on ma zapas mocy i potrafi naładować takie aku z diesla ?
Coś mi tu nie pasuje |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 23:37
|
|
|
Diesle mają większy akumulator z racji iż więcej energii trzeba do rozruchu takiego auta, świece żarowe ciągną mocy że hej do tego diesle potrafią mieć 2 razy silniejszy rozrusznik niż benzyniaki,,,
Teoria niedoładowanego większego akumulatora w aucie to mit jak dla mnie,,, u siebie wkładałem już nie raz większy akumulator i czasami był na wpół rozładowany i problemu nie było.
Przyjmijmy że alternator ma wydajność 50, a samochód podczas pracy ciągnie 30, czyli 50-30=20 to nasza nadwyżka energii. Niech akumulator ma 45, na rozruch auta niech idzie 20 czyli 45-20 w akumulatorze zostaje 25, w aucie mamy 20 nadwyżki więc 25+20=45 i mamy akumulator pełny,
Zakładamy większy i znowu mamy: Przyjmijmy że alternator ma wydajność 50, a samochód podczas pracy ciągnie 30, czyli 50-30=20 to nasza nadwyżka energii. Niech akumulator ma 72, na rozruch auta niech idzie 20 czyli 72-20 w akumulatorze zostaje 52, w aucie mamy 20 nadwyżki więc 52+20=72 i mamy akumulator pełny,
To taka idealna teoria, jak akumulator będzie lekko padnięty to mamy (w/g naszych założeń) 20 i 20 i troszeczkę i mamy pełne 45, jak będziemy mieli większy to potrzeba będzie 20 i 20 i 20 i troszeczkę, czyli tak samo jak w domu na prostowniku im będziemy mieli większy akumulator tym dłużej się będzie ładował. Wiec jak wsadzimy 72Ah naładowany to będzie raczej cały czas naładowany, jak wsadzimy padałkę to trzeba się będzie kawałek przejechać by się doładował do pełna,,,
A odnośnie teorii to one są różne i często do rożnych celów wymyślane - przykładem jest tu dla mnie ostatnie trąbione że jak nowe opony to na tył bo to bo tamto, no i trafił się facet co to sprawdził zupełnie niezależnie w życiu i jego rozmyślania się sprowadzają do jednego - jak wsadzisz nowe opony na tył to Cię wyniesie na pierwszym zakręcie i polecisz dokupić kolejne 2 na przód. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
khaki
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 53 Skąd: Sherwood
|
Wysłany: 4 Kwi 2010, 10:54
|
|
|
Masz rację JoeMix - głównym zadaniem alternatora jest zasilanie w energię wszystkich odbiorników podczas jazdy, a tylko niewielka część jego mocy służy do ładowania akumulatora. Przy napięciu w instalacji na poziomie 14,4V akumulator ładuje się niezbyt dużym prądem - jest to kilka Amperów. Kto ma prostownik z dokładnym pomiarem napięcia może to sprawdzić. |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Kwi 2010, 22:14
|
|
|
niedoladowany aku to nie mit to fakt, nie bede sie rozpisywal ale w aucie innego produceta silnik 1,6 i, znajomek wadzil wiekszy akumulator i po pewnym czasie auto mu rano nie zapalilo, gdy go przekonalem do tego by wsadzil nominalny to jego problemy z porannym rozruchem zniknely, zas aku od niego trafilo do TRANZITA i biega przy -20 bez jekniecia 2 rok. wiec jednak cos w tym jest |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Kwi 2010, 23:22
|
|
|
ElGrey napisał/a: | niedoladowany aku to nie mit to fakt | Jeśli alternator wyrabia akumulator do 55Ah a ty wsadzisz 72Ah to nawet niech alternator wyrabia dalej do 55Ah - akumulator niedoładowany, a nie tak jak kumplowi że padł (czyli nie niedoładowany tylko rozładowany na amen) - słowem, coś ma zepsute pod maską i tyle,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Kwi 2010, 21:44
|
|
|
Nic nie ma popsute bo z takiego zalozenia wychodzil jak ty i dopuki nie sprawdzone zostalo wszystko, nie poddal sie z tym akumulatorem ale co tu duzo ukrywac on ma tylko VW wiec wszystko jest mozliwe jesli chodzi o osprzet ja nie zakladam wiekszego do aut bo moje nie maja az tak podwuzszonego poboru energi, jak ktos chce bo ma sporo wiecej odbiornikow, to niech kladzie, zadziala pewnie w 90%, a pozostali beda sobie pluc w brode |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
|