Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Terkotanie w bezpiecznikach
Autor Wiadomość
zizu 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Waldek
Wiek: 38
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 61
Skąd: Paczyna
Wysłany: 2 Kwi 2010, 17:46   [MK6] Terkotanie w bezpiecznikach

Zgasiłem samochód po 5 minutach chce odpalić i pojawia się problem. Przekręcam klucz i.. wskaznik oleju i paliwa "przelatuje od gory w dol i nic nie pokazuje oraz bardzo powoli zapala sie lampka oleju po chwili powoli podswietla sie poduszka i lampka od ABS, a na koncu lampka od akumulatora. Uruchamiam rozrusznik lampki przygasają i slychac terkotanie w wysietlaczu i w bezpiecznikach, drży bezpiecznik z opisem start.
Oczywiscie auto nie zapala bo rozrusznik nie kreci, czego to moze byc wina?
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Kwi 2010, 21:46   

zizu napisał/a:
czego to moze byc wina?

Akumulatora, od tego bym zaczął, sprawdz czy kelmy się nie poluzowały.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Kwi 2010, 21:48   

Dokładnie, auto się zachowuje jakby prądu mu brakowało,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zizu 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Waldek
Wiek: 38
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 61
Skąd: Paczyna
Wysłany: 2 Kwi 2010, 21:59   

Macie racje akumulator do wymiany, mam juz nowy kupiony w norauto oryginalny byl 590A 60Ah Motocrafta. W norauto po zajrzeniu do katalogu powiedzieli, że bedzie pasowal 640A 640Ah firmy "Norauto" produkowany podobno przez Varte. Teraz sie zastanawiam czy nie jest za duzy i czy specjalista byl specjalista..
 
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Kwi 2010, 23:06   

Zizu do Fiesty MK6 ludzie pakuje 72 Akumulatory i wszystko gwizda :) (czyli dziala)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Kwi 2010, 08:48   

tak do ropniakow, w bezynie nigdy nie daladujesz tego akumulatora, kladzie sie taki jak przewidzial producet lub niewiwele wiekszy, anie taka krowe :krzesłemgo:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
zizu 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Waldek
Wiek: 38
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 61
Skąd: Paczyna
Wysłany: 3 Kwi 2010, 09:38   

Mam ropniaka, wiec nie ma problemu:)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Kwi 2010, 12:43   

ElGrey napisał/a:
tak do ropniakow, w bezynie nigdy nie daladujesz tego akumulatora
A dlaczego? co to za różnica skoro alternator taki sam?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 3 Kwi 2010, 14:48   

ElGrey napisał/a:
do ropniakow, w bezynie nigdy nie daladujesz tego akumulatora
A mi się wydaje, że do ropniaków wsadza się większe aku, bo przy odpalaniu mają większy pobór prądu niż benzyna... Ale to tylko moje skromne zdanie...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Kwi 2010, 15:01   

JoeMix napisał/a:
A dlaczego? co to za różnica skoro alternator taki sam?

Właśnie do ropniaka idzie mocniejszy altek.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Kwi 2010, 17:03   

No to może coś się zmieniło,,, masz jankes dane w tym temacie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Kwi 2010, 19:06   

Skoro diesel ma mocniejszy akumulator to trzeba go ładować mocniejszym alternatorem. Zdaje mi się, że w każdym dieslu jest dlatego mocniejszy altek.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Kwi 2010, 22:20   

MARIUSZ.B, Do Mk3 wszystkie były 55A i nie było różnicy czy akumulator 35Ah czy 72Ah - dawały rade,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Kwi 2010, 22:49   

Zawsze byłem święcie przekonany, że w dieslu jest mocniejszy alternator. Skoro alternatory są takie same to skąd teoria, żeby nie zakładać większego akumulatora do benzyniaka skoro on ma zapas mocy i potrafi naładować takie aku z diesla ?
Coś mi tu nie pasuje :9:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Kwi 2010, 23:37   

Diesle mają większy akumulator z racji iż więcej energii trzeba do rozruchu takiego auta, świece żarowe ciągną mocy że hej do tego diesle potrafią mieć 2 razy silniejszy rozrusznik niż benzyniaki,,,

Teoria niedoładowanego większego akumulatora w aucie to mit jak dla mnie,,, u siebie wkładałem już nie raz większy akumulator i czasami był na wpół rozładowany i problemu nie było.

Przyjmijmy że alternator ma wydajność 50, a samochód podczas pracy ciągnie 30, czyli 50-30=20 to nasza nadwyżka energii. Niech akumulator ma 45, na rozruch auta niech idzie 20 czyli 45-20 w akumulatorze zostaje 25, w aucie mamy 20 nadwyżki więc 25+20=45 i mamy akumulator pełny,

Zakładamy większy i znowu mamy: Przyjmijmy że alternator ma wydajność 50, a samochód podczas pracy ciągnie 30, czyli 50-30=20 to nasza nadwyżka energii. Niech akumulator ma 72, na rozruch auta niech idzie 20 czyli 72-20 w akumulatorze zostaje 52, w aucie mamy 20 nadwyżki więc 52+20=72 i mamy akumulator pełny,

To taka idealna teoria, jak akumulator będzie lekko padnięty to mamy (w/g naszych założeń) 20 i 20 i troszeczkę i mamy pełne 45, jak będziemy mieli większy to potrzeba będzie 20 i 20 i 20 i troszeczkę, czyli tak samo jak w domu na prostowniku im będziemy mieli większy akumulator tym dłużej się będzie ładował. Wiec jak wsadzimy 72Ah naładowany to będzie raczej cały czas naładowany, jak wsadzimy padałkę to trzeba się będzie kawałek przejechać by się doładował do pełna,,,

A odnośnie teorii to one są różne i często do rożnych celów wymyślane - przykładem jest tu dla mnie ostatnie trąbione że jak nowe opony to na tył bo to bo tamto, no i trafił się facet co to sprawdził zupełnie niezależnie w życiu i jego rozmyślania się sprowadzają do jednego - jak wsadzisz nowe opony na tył to Cię wyniesie na pierwszym zakręcie i polecisz dokupić kolejne 2 na przód.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
khaki 


Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 53
Skąd: Sherwood
Wysłany: 4 Kwi 2010, 10:54   

Masz rację JoeMix - głównym zadaniem alternatora jest zasilanie w energię wszystkich odbiorników podczas jazdy, a tylko niewielka część jego mocy służy do ładowania akumulatora. Przy napięciu w instalacji na poziomie 14,4V akumulator ładuje się niezbyt dużym prądem - jest to kilka Amperów. Kto ma prostownik z dokładnym pomiarem napięcia może to sprawdzić.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Kwi 2010, 22:14   

niedoladowany aku to nie mit to fakt, nie bede sie rozpisywal ale w aucie innego produceta silnik 1,6 i, znajomek wadzil wiekszy akumulator i po pewnym czasie auto mu rano nie zapalilo, gdy go przekonalem do tego by wsadzil nominalny to jego problemy z porannym rozruchem zniknely, zas aku od niego trafilo do TRANZITA i biega przy -20 bez jekniecia 2 rok. wiec jednak cos w tym jest :V:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Kwi 2010, 23:22   

ElGrey napisał/a:
niedoladowany aku to nie mit to fakt
Jeśli alternator wyrabia akumulator do 55Ah a ty wsadzisz 72Ah to nawet niech alternator wyrabia dalej do 55Ah - akumulator niedoładowany, a nie tak jak kumplowi że padł (czyli nie niedoładowany tylko rozładowany na amen) - słowem, coś ma zepsute pod maską i tyle,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Kwi 2010, 21:44   

Nic nie ma popsute bo z takiego zalozenia wychodzil jak ty i dopuki nie sprawdzone zostalo wszystko, nie poddal sie z tym akumulatorem :) ale co tu duzo ukrywac on ma tylko VW wiec wszystko jest mozliwe jesli chodzi o osprzet ;-| ja nie zakladam wiekszego do aut bo moje nie maja az tak podwuzszonego poboru energi, jak ktos chce bo ma sporo wiecej odbiornikow, to niech kladzie, zadziala pewnie w 90%, a pozostali beda sobie pluc w brode :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.