[MK3] Zawór zwrotny paliwa - umiejscowienie |
Autor |
Wiadomość |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 09:37 [MK3] Zawór zwrotny paliwa - umiejscowienie
|
|
|
Nie mogę zlokalizować tego ustrojstwa .
Ponoć gdzieś jest i odpowiada za to aby paliwo się nie cofało .
Ciężko mi odpala po dłuższym postoju .
Ma ktoś jakieś wiadomości na temat tego zaworu ?
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Mar 2010, 09:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 19:45
|
|
|
Nie wiem czy jest w ogóle, po włączeniu zapłonu włącza się na chwile pompa paliwa i robi ciśnienie w układzie, więc jak by Ci schodziło to powinna Ci i tak zapodać "nowe" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 09:26
|
|
|
Gdzieś przeczytałem , że ktoś miał podobnie jak ja z tym zapalaniem i powodem był zawór zwrotny .
Dlatego pytam , bo mimo starań nie mogę tego ustrojstwa odszukać .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 10:56
|
|
|
limus, jak jest zimny to próbuj odpalać tak: przekręć kluczyk, pompa paliwa się włączy (to akurat słychać) odczekaj z 5 sekund i powtórz operacje. Za 3 razem odpal. Mojej taki cyrk pomagał. Paliła od strzału, nie miałem możliwości inaczej odpalać auta po zimnej nocy, ponieważ akumulator był na wykończeniu.Prądu starczało na jedną próbę Zakładałem podobny temat przejrzyj sobie. http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43312 |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 11:40
|
|
|
generalnie taki zaworek pomaga raczej w sadzomiotach (znaczy Dieslach ) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 12:16
|
|
|
bidżej napisał/a: | generalnie taki zaworek pomaga raczej w sadzomiotach |
mój sadzomiot zostawia w kupie dymu twoją kosiarkę...
a tak wracając do tematu... w którym miejscu taki zaworek zamontować? bo się przymierzam do kupna...
zaraz pewnie zaczną się rozmowy, że sprawdź to sprawdź tamto, wymień to, wymień tamto... nie... chce wiedzieć na razie gdzie zamontować i już... nie każdy ma kasę od pstryknięcia palcami, żeby wkładać od razu w auto... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 12:28
|
|
|
no dobra... temat był to się dołączyłem... EOT |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 13:03
|
|
|
zawór zwrotny jest w pompie paliwa w zbiorniku . |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 09:57
|
|
|
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 11:21
|
|
|
bidżej napisał/a: | generalnie taki zaworek pomaga raczej w sadzomiotach (znaczy Dieslach ) | no tak w koncu pracujesz w serwisie... taki zaworek zawsze pomaga, tyle powiem, glownie w przypadku pompy mechanicznej, a nie elektrycznej, co do diesla to calkiem co innego, nie ma to nic wspolnego w tym przypadku z dieslem, sa zawory w pompach wiec nie wymaga to stosowania dodatkowych, jako pracownik jednego z 11 w tym kraju diesel point service moge cos powiedziec z praktyki pracy przy naprawach diesli, a nie walic o sciane puste teorie, czytam troche na forum i nie rozumiem ludzi ktorzy pisza cos tylko po to by napisac, bo gdzies cos uszlyszeli, ale nie pracuja w tym zawodzie i nie maja zielonego pojecia, ewentualnie potrafia zrobic tyle co wujek Franek w komorce, albo co gorsze produkuja na forum jakies artykuly dla innych bardziej zagubionych w temacie i nawzajem sie wspomagaja ulomnoscia w mechanice co do ktorej sa "w 100% pewni" |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 16:01
|
|
|
różnica po prostu jest taka, że po załączeniu zapłonu w benzynówce pompa i tak robi wstępne ciśnienie. rozluźnij poślady kolego... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 16:12
|
|
|
w dieslu tez masz tak masz oprocz tego pompa ma zawory zwrotne i sie nie stosuje takich patentow, w wiekszosci przypadkow tylko do pomp mechanicznych, gdzie paliwo naprawde moze sie cofnac i nie ma zadnych pompek elektrycznych |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 17:31
|
|
|
Pawełos666, Aż mnie dziwi ze coś takiego napisałeś, pompka mechaniczna ma taki zaworek w sobie, OBOWIĄZKOWO każda przeponowa, to podstawa jej działania, jak się paliwo cofa do tyłu to pompa do wymiany! To samo w dieslu, generalnie zamiast montować zaworek by się paliwo nie cofało należało by albo naprawić pompę by nie puszczała paliwa (drogo) albo/i/lub uszczelnić dokładnie cały układ (sporo roboty) dlatego taniej za parę złotych zaworek założyć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 17:52
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | dlatego taniej za parę złotych zaworek założyć |
tak ale w silniku diesla nic to nie da W benzynowym gaźniku jakiś pozytywny efekt będzie . |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 18:36
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Aż mnie dziwi ze coś takiego napisałeś, pompka mechaniczna ma taki zaworek w sobie, OBOWIĄZKOWO każda przeponowa | no i co, ale sie cofa, nigdy nie widziales?
poza tym w pompie mechanicznej nie montuje sie przed tylko za pomiedzy gaznikiem a pompa przed elektrozaworem paliwa i daje sie jeszcze filtr paliwa i daje to wikeszy efekt niz zalaczenie zaworka przed pompa, rurka do pompy moze byc pusta oby odpalil z tego co ma w gazniku gotowe a jesli to spalil wcsesniej w jezdzie na gazie to z tego co ma przed eltrozworem a zaworkiem zwrotnym pomiedzy pompa a gaznikiem, a potem sobie da rade z pusta rurka od baku do pompy i ja napelni goniac dalej paliwo
dioda nie Pawełos666 tylko JoeMix jesli juz cytujesz w dieslu nic nie da bo tam pompki sa przed pompami nie to wiadomo, potem elektrozawory zawory zwrotne, wiadomo; a jednak niektorzy ludzie gdzies tam jakies zaworki upychaja popieram moderatora |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Mar 2010, 07:48
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | no i co, ale sie cofa, nigdy nie widziales? | Auta mi stoją po pół roku nieużywane - za pompom paliwa nie ma prawa się nic cofać i się nie cofa, zaworków nie mam...
Pawełos666 napisał/a: | poza tym w pompie mechanicznej nie montuje sie przed tylko za pomiedzy gaznikiem a pompa przed elektrozaworem paliwa i daje sie jeszcze filtr paliwa i daje to wikeszy efekt niz zalaczenie zaworka przed pompa, rurka do pompy moze byc pusta oby odpalil z tego co ma w gazniku gotowe a jesli to spalil wcsesniej w jezdzie na gazie to z tego co ma przed eltrozworem a zaworkiem zwrotnym pomiedzy pompa a gaznikiem, a potem sobie da rade z pusta rurka od baku do pompy i ja napelni goniac dalej paliwo | Tłumaczyłem Ci, zrobiłeś wydumke - OK, działa ci OK, ale powinno być że za zaworem ma być zawsze paliwo, i od zaworka do gaźnika 10cm przewodu i już - żadnych filterkow, zaworków czy innych kombinacji - wystarczy ze będzie sprawnie i dobrze założenie,,,
Schodzimy z tematu, było o 1,1i bez instalacji gazowej |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 21 Mar 2010, 09:22
|
|
|
Ta wydumke zrobilem w kilku samochodach i mam porownanie ze pala one lepiej, czy to po dlugich jazdach na gazie gdy pompa zapodaje paliwo tylko z baku do pompy i z powrotem i po zamknieciu elektrozaworu przed zostaje jakies paliwo, ale tylko w czasie gdy pompa chodzi, po kazdym wylaczeniu silnika i dluzszym postoju wszystko wraca. za pompa paliwa zostaje tam caly ch... paliwa czy wogole po dluzszym postoju gdy pompa wogole nie chodzi, to co jest w wezu nie wystaczy nad dobre zalanie gaznika po otwarciu elektrozaworu, jak dam tam filtr to czuje ze nie musze krecic rozrusznikiem az to paliwo dostanie sie do gaznika, stosowanie filtrow i zaworka przed pompa to bezsens, daje zaworki i filtry przy samym gazniku jesli benzyna, a jesli gaz to przed elektrozaworem i 2 tyg temu zrobilem to takze w fiescie, jest efekt, a paliwo sie jednak cofa bez zaworka, montowalem kawalek przezroczystego przewodu przed pompa, bylo widac jak przewod robi sie pusty, druga sprawa to skrocenie przewodu za elektrozaworem, wplywa to pozytywnie na przelaczanie z benzyny na gaz, szybciej dopalaja sie resztki paliwa (mniejsze jego ilosci) i praca na gaz szybciej wchodzi bez telepotania silnikiem w czasie przelaczania |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
draglukasz
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Lut 2007 Posty: 87 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 2 Lut 2011, 10:40
|
|
|
Ja mam taki problem również- zamierzam kupić zawór zwrotny i nie wiem zabardzo do którego wężyka go podpiąć.
może ktoś pomże- foto jednopunktu:
ogólnie który jest wlotem paliwa?- bo tam zamierzam wpiąć zawór
 |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2 Lut 2011, 11:22
|
|
|
Czy ty w ogóle zaglądałeś pod maskę? Tak wygląda twój monowtrysk?
Paliwo dochodzi tą złotawą rurką z lewej na dole...
 |
|
|
|
 |
|