Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lpg, temperatura silnika

[MK6] Temperatura przejścia z benzyny na gaz
Autor Wiadomość
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Kwi 2010, 12:46   [MK6] Temperatura przejścia z benzyny na gaz

Od czasu regulacji na warsztacie(kilka razy zgasł na wolnych obrotach)silnik przechodzi na zasilanie gazem przy temperaturze około 55oC, wcześniej około 30oC
Instalacja jest na sekwencji BRC

Czy wysiadł czujnik odpowiadający za temperaturę przełączenia, czy na warsztacie poszli na łatwiznę i zmienili temperaturę poprzez sterownik
Jeżeli czujnik, to gdzie go szukać?
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Kwi 2010, 12:55   

jurek napisał/a:
wcześniej około 30oC
I się wydaje że dobrze było, jedz do nich i powiedz że spaprali robotę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 5 Kwi 2010, 13:01   

W teorii 30* w praktyce to ja przełączam jak silnik pochodzi z 1min.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Kwi 2010, 19:17   

Joe, do tego fugazi więcej nie pojadę bo mogą schrzanić jeszcze gorzej.
Słyszałem,ze czujniki temperatury w instalacjach brc często montowali przy reduktorze, ale z góry ani z kanału nic takiego nie wykryłem. W firmie fugazi na pewno czujnika nie wymieniali, więc myślę, że zmienili to poprzez komputer. Jednak chciałbym mieć pewność, by ponownie na darmo kasy nie wydać :-P
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Kwi 2010, 19:52   

Maki napisał/a:
W teorii 30* w praktyce to ja przełączam jak silnik pochodzi z 1min.
Tu mowa o automacie - nie masz na to wpływy, się przełaczy jak się nagrzeje tyle ile się ustawi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kubas 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 47
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 128
Skąd: Mosina
Wysłany: 6 Kwi 2010, 12:20   

ja mam wprawdzie STAG'a ale zasada jest ta sama :) i mam przez naprawdę dobreych fachowców ustawione na 30 stopni, wiec chyba bylo dobrze na poczatku :)
_________________
kubas....
-fiat 126p
-opel kadett 1.6 x 2szt
-ford fiesta MK3
-ford mondeo MK2
-ford windstar
-ford fiesta MK4
ja chyba lubię autka :)
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Kwi 2010, 15:45   

Wszystko fajnie, tylko pamiętam jak samochód kupowałem to poprzedni właściciel(miał samochód przez rok czasu) opowiadał mi o podobnym problemie który dotyczył tej fiestki. Według jego wersji przejście na gaz w 30oC nastąpiło właśnie po wymianie czujnika
Możliwe jednak, że facetowi tak naopowiadali w servisie, chociaż wyglądał na takiego co wie o czym mówi.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 20 Kwi 2010, 16:51   

mialem dwie ints gazowe i oby dwie przełaczały sie w 30st... ,jesli masz gwarancje na lpg to nie polecam dlubania w oprogramowaniu samemu bo kazde wejscie w program moze sie zapisywac... tak teraz bronia sie gazmani przed jakimis tam swojskimi ustawieniami programu :) ,jedz do nich niech przestawia na 30st ,przeciez to nic skomplikowanego nie jest i sobie szybko z tym poradza :)

pozdro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
lesiokro 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Leszek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 122
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Kwi 2010, 18:13   

ja w MK 5 mam ustawione na 25st i jest git, przy próbie zejścia niżej były szopki
_________________
lesiokro
 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Maj 2010, 19:05   

Kilka dni temu byłem w serwisie auto-gazu o specjalizacji w BRC, w celu komputerowego ustawienia temperatury j/w
Pierwsze, co usłyszałem po otwarciu maski to” przestarzała technologia, brak lubryfikacji, więc nie podepniemy do komputera.
Zdziwiłem się, instalacja trzechletnia BRC, montowana w Włoszech- przestarzała?
Po chwili zgodzili się tylko na ustawienie temperatury. Przy ustawieniu temp. zostałem powiadomiony, iż właściwie nie ma za bardzo, co ustawiać, bo temp. wyświetlona na komputerze wynosi 35oC. Stwierdziłem tylko, że temp. o wartości 30oC. ustawiano w poprzednim zakładzie a w rezultacie wg mojej kontroli wynosiła 55oC.
Ostatecznie zrobili poprawkę do 30oC. za opłatą tylko 20 zł.
Na drugi dzień przed wyjazdem ponownie sprawdziłem, tym razem temp. wyniosła 45oC(na pewno bez błędu z mojej strony). Zadzwoniłem do firmy i powiadomiłem ich o tym. Serwisant nie zaprzeczał, tylko stwierdził, że w komputerze zmiana może nie została zapisana, więc jeżeli przyjadę zamontować lubryfikację (200 zł.) to zrobią korektę ustawień.
Według mnie temp. została obniżona o 10 stopni więc została zatwierdzona, tylko coś nie jest tak, bo wreszcie to drugi zakład i oba wiodące w mieście.
Kombinuje więc tak:
1) Komputery benzyny i gazu nie pobierają temp. z tego samego czujnika?
2) Komputer gazu pobiera temp. nie płynu chłodzącego, tylko temp. gazu-więc gdzie jest ten czujnik?
3) Błąd w komputerze gazu?

Lubryfikacji raczej nie będę montował, a co do różnic w odczytach, to czekam na pomysły :-P
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
Ostatnio zmieniony przez jurek 2 Maj 2010, 10:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Maj 2010, 07:41   

jurek napisał/a:
Komputery benzyny i gazu nie pobierają temp. z tego samego czujnika?
Może być,,, ale pewny nie jestem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Lip 2010, 15:37   

Informacja dla niektórych może być ważna. Niedawno ponownie pojechałem na diagnostykę komputerową temperatury. Komputer ponownie pokazał 30oC(przejście na gaz), dowiedziałem się dopiero teraz, że temp. pobierana jest z czujnika przy reduktorze. Na swoją odpowiedzialność poprosiłem o zmianę na 25oC. Obecnie jest super, gdyż pomiar termometrem rtęciowym w zbiorniczku wyrównawczym pokazuje 32oC.(przed regulacją było 45oC. Przy tych silnikach w układzie chłodzenia temp. płynu w zbiorniczku ma podobną temperaturę co w bloku. A więc problem rozwiązany dopiero przy trzecim podejściu.
Diagnoza temperatury, oraz ustawienie na nosa pomogły. Problem jednak pozostał. Niewiadoma jest dalej, czujnik jest padnięty czy temperatura płynu w reduktorze jest inna?
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
Ostatnio zmieniony przez jurek 5 Lip 2010, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Lip 2010, 07:19   

jurek napisał/a:
czy temperatura płynu w reduktorze jest inna?
Reduktor od LPG "generuje" sporo zimna, więc teoretycznie temperatura tam jest niższa, to znaczy że reduktor działa trochę jak chłodnica, wypuszcza chłodniejszy płyn niż ten który do niego wpada,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.