Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Przekładnia kierownicza bez wspo - Demontaż, naprawa,
Autor Wiadomość
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 17 Kwi 2010, 22:53   [MK3] Przekładnia kierownicza bez wspo - Demontaż, naprawa,

To że niedawno rozbierałem przekładnie kierowniczą postaram się opisać dość prostą operację opisać.

A więc:

1. Podnosimy samochód i stawiamy na kobyłkach lub jak nie mamy kobyłek to stawiamy na klockach w taki sposób by samochód nie spadł na ziemię podczas szarpania się z samochodem.
2. Jak już stoi z przednimi kołami do góry to odkręcamy oby dwa przednie koła.
3. Odkręcamy drążki kierownicze z jednej jak i z drugiej strony końcówki drążków
4. Przy pomocy ściągacza do sworzni wyciągamy je ze zwrotnicy.
5. Odkręcamy przegub kardana i wmontowujemy go ze samochodu.
6. Przy okazji sprawdzamy jego stan.
7. Odkręcamy dwie śruby mocujące przekładnię do ściany grodziowej.
8. Wyciągamy przekładnię na zewnątrz lewym lub prawym nadkolem.
9. Zabieramy się za rozbieranie przekładni
10. Odkręcamy końcówki drążka kierowniczego
11. Zdejmujemy osłony z drążków ściągając uprzednio pierścienie zaciskające.
12. Przeciągamy listwę zębatą w stronę zębnika tak by ukazały się zęby na listwie.
13. Łapiemy w imadle za zęby ponieważ są płaskie i uniemożliwiają obracanie się listwy w imadle, dlatego nie trzeba mocno ściskać w imadle.
14. Odkręcamy drążki kierownicze z jednej jak i drugiej stronie.
15. Jak już odkręcimy drążki to odkręcamy nakrętkę z trzema podłużnymi rowkami. Można to zrobić a pomocą młotka i płaskiego śrubokręta lub dorobić klucz z rurki o odpowiedniej średnicy.
16. Po odkręceniu ukazuję się nam łożysko. Jest to łożysko 6202. Ja proponuję go wymienić bo kosztuje raptem 3 złote. Proponuję łożysko 6202 2rs no chyba że nie dostaniecie to już z braku laku 6202 zz
17. Teraz potrzebujemy duży imbus. Na pewno go nie macie bo jest duży i nie typowy. Potrzebny jest on do odkręcenia nakrętki od kasowania luzów na przekładni. Jest ona plastikowa. Ja sobie poradziłem w ten sposób że wydłubałem sobie ową plastikową nakrętkę a następnie dorobiłem na tokarce nową metalową na imbus nr. 10. Ale to miałem większe zaplecze techniczne. Jak nie macie tokarek to musicie wykręcić za pomocą dorobionego imbusu. Pamiętajcie by rozwiercić 3 punkty gdzie został zaklepany gwinty by nakrętka się nie odkręcała. Uważajmy na sprężynkę w środku by się nie zgubiła.
18. Wyciągamy ziębnik.
19. Demontujemy łożysko zdejmując wcześniej pierścień segera.
20. wyciągamy Listwę zębatą.
21. Sprawdzamy stan zębów na listwie jak i na zrębniku. Nie zdziwcie się że na listwie zęby po środku są jak by bardziej wytarte. Tak ma być to nie jest oznaka wytarcia. Jest to listwa o zmiennym skoku zębów. Sprawdzamy luz na tulejach między listwą a tymi tulejami.
22. Czyścimy wszystko jak wszystko jest ok.
23. Smarujemy. Nie żałujmy smaru.
24. Składamy zaczynając od włożenia listwy.
25. Wkładamy Zębik.
26. Zakręcamy zakrętki.
27. Składamy "kasator luzów"
28. Wkręcamy drążki.
29. Zakładamy osłony
30. Wkręcamy końcówki drążków.
31. Zakładamy przekładnie do samochodu.
32. Ustawiamy listwę na środku na 2,25 obrotu ponieważ od lewa do prawa jest 4,5 obrotu.
33. Zakładamy przegub kardana. Uważajmy na wcięcie na wielowypuście na osi zębnika, jak i wałka kierowniczego.
34. Jak już założymy kardana sprawdźmy ustawienie kierownicy
35. Jak jest do góry nogami lub w inny sposób niż do jazdy na prost to musimy to ustawić.
36. Ściągamy osłonę z kierownicy po środku pod którą znajdujemy nakrętkę.
37. Odkręcamy ją.
38. Ściągamy kierownice
39. Zakładamy do jazdy na prost.
40. Zakręcamy mocno zakrętke
41. Zakładamy do zwrotnic końcówki drążków kierowniczych.
42. Zakładamy koła
43. Ustawiamy zbieżność na miarkę lub na oko tak by tylko dojechać do warsztatu gdzie ustawiają zbieżność.
44. Koniec.



ps. Za błędy przepraszam. Najwyżej przyjadę na wasz pogrzeb.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 17 Kwi 2010, 23:07   

fajnie, tylko szkoda że jakichkolwiek fotek brak...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 17 Kwi 2010, 23:13   

Brak bo robiłem to z 2 tyg temu. A wtedy nie myślałem by robić ten poradnik.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Naprawa alternatorów i rozruszników - ceny konurencyjne
Wszystkie modele Forda
jaco11 Sprzedam 0 20 Gru 2014, 18:13
jaco11
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - RECARO restauracja / naprawa foteli
LOY Tuning stylistyczny 15 9 Cze 2011, 14:21
mmbu
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.