Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Obluzowana świeca?
Autor Wiadomość
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 20 Kwi 2010, 17:00   [MK3] Obluzowana świeca?

Witam :)
Otóż zauważyłem dzisiaj w swojej Fieście, że czwarta świeca (od strony paska klinowego) jest obluzowana, tzn. rusza się delikatnie w gnieździe. Pozostałe są ok. Auto jeździ normalnie, żadnych fochów nie stroi. I teraz pytanie: czy będzie to kwestia zwykłego dokręcenia świecy, czy raczej będzie to zerwany gwint? ;-( I drugie pytanie: przy okazji chciałby sprawdzić stan pozostałych świec, jak je wykręcić żeby ich nie uszkodzić (z tego co czytałem na forum często się urywają) i ile czasu silnik powinien stygnąć przed tą operacją?
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 20 Kwi 2010, 17:15   

najlepiej jak zabierzesz się za świece po całonocnym postoju. a co i jak robić przy świecach masz w FAQ o wymianie...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 20 Kwi 2010, 20:29   

Qniu napisał/a:
jest obluzowana, tzn. rusza się delikatnie w gnieździe. Pozostałe są ok. Auto jeździ normalnie, żadnych fochów nie stroi. I teraz pytanie: czy będzie to kwestia zwykłego dokręcenia świecy, czy raczej będzie to zerwany gwint?
Skoro rusza się, to sprawdź palcami, czy da się wkręcać/wykręcać i będziesz miał odpowiedź...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 20 Kwi 2010, 21:01   

Czasami ludzie mnie załamują. Zamiast pierw sprawdzić i samemu sobie poradzić to od razu lądują na forum.

Zrób tak jak Parzych pisze.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 21 Kwi 2010, 00:25   

Maki napisał/a:
Czasami ludzie mnie załamują. Zamiast pierw sprawdzić i samemu sobie poradzić to od razu lądują na forum.

Ja tam akurat wolę się spytać bardziej doświadczonych userów o radę, niż grzebać na oślep i coś spie**olić... Bo tak jak pisałem wyżej, auto jeździło normalnie, a jakoś średnio pasowałaby mi sytuacja że wyciągam świecę i już nie dam rady jej potem wkręcić bo się gwint roz**bał do końca, albo jego resztki wpadają mi do silnika... Więc chill-out :)

A wracając do tematu, świeca bez problemu wyszła po odkręceniu palcami, siedziała dość luźno (swoją drogą, dobrze że jej nie wystrzeliło wcześniej). Więc pozostaje kwestia dokręcenia tego odpowiednim kluczem (który muszę pożyczyć), bo na razie wkręciłem ją palcami na tyle ile się dało.

A tak w ogóle, jeśli świeczka na 4tym cylindrze wygląda dobrze (kolor prawidłowy, 0 nagaru), to jest sens się bawić w odkręcanie pozostałych celem sprawdzenia, czy sobie darować?
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Kwi 2010, 00:28   

jest sens.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 21 Kwi 2010, 00:32   

bidżej, dzięki :)
_________________
Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 (dzwon -> kasacja) -> Golf 1.6/101KM GT '96
 
 
 
wujek_bak 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 13
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 21 Kwi 2010, 06:39   Warto co kilka miesięcy odkręcić świece.

Ja kilka tygodni temu odkręcałem świece, które nie były odkręcane od ponad roku. Przy drugiej świecy, pękła mi franca i męczyłem się kilkanaście roboczogodzin z wykręceniem. Musiałem głowicę ściągać. Przy okazji wyczyściłem nagar z komory spalania (ile syfu było). Świeca się ułamała, ponieważ bardzo gruba warstwa nagaru ją pokryła od strony komory spalania i musiałem to śrubokrętem i młotkiem usunąć, aby jakoś powalczyć z urwaną świecą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.