Przesunięty przez: van 22 Cze 2014,  12:47		 | 
	
			Skrzynia 5 w Fieście Mk1 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 MikeB4  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Cze 2005,  20:09   Skrzynia 5 w Fieście Mk1
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z poprzedniego wątku :
 
 
 
Skrzynia Xr2 Mk1 
 
 
(4) Przełożenie główne 3,58:1 
 
1 - 3,15 
 
2 - 1,91 
 
3 - 1.28 
 
4 - 0,95 
 
 
Przy 160 kmh - 5200 obr/min 
 
 
Skrzynia Xr2 Mk2 
 
 
(5) Przełożenie główne 3,58:1 
 
1 - 3,15 
 
2 - 1,91 
 
3 - 1,28 
 
4 - 0,95 
 
5 - 0,76 
 
 
Przy 160 kmh około 4100 obr/min 
 
 
lub krótsza (występowała chyba też dla 1.3) 
 
 
(5) Przełożenie główne 3,84:1 
 
1 - 3,58 
 
2 - 2,04 
 
3 - 1,35 
 
4 - 0,95 
 
5 - 0,76 
 
 
Przy 160 kmh 4500 obr/min 
 
 
Krótsze biegi i lepsze przyspieszenia   ;-) 
 
 
[ Dodano: Nie Cze 26, 2005 9:20 pm ]
 
Generalnie jak już przedstawiłem wcześniej w innym miejscu na forum - problem jest taki że skrzynia sie po prostu nie mieści     
 
 
Trzeba wyciąć kawałek podłużnicy i zrobić wzmocnienie oraz przerobić drążki lub obniżyć ich mocowanie aby drążek stabilizujący nie zahaczał o skrzynie biegów - obniżać mocowanie drążka nie bardzo mi sie widzi bo auto i tak jest już dość niskie - wiec raczej opcja 1 by wchodziła w gre.
 
 
 
Ale generalnie wygląda to na gre wartą świeczki - mniejszy hałas podczas jazdy na autostradzie i bardziej ekonomiczne auto... 
 
 
 
Bedą fotki pod maską i drążków ;-)  Lub jeśli ktoś przerabiał temat to niech sie podzieli fotkami | 
             
						
				_________________
    Ford never die, they just get harder to find.
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2005,  00:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm generalnie to moim zdaniem w mk1 5 skrzynia jest potrzebna jak świni siodło . Po co wam 5 skrzynia 200 km/h chcecie jechać przecież to jak podpisanie cyrografu na wyrok smierci . Konstrukcja zawieszenia jest dość toporna przez to bez awaryjna ale właściwości trakcyjnych to nie ma . Hm powyżej 150 mk1 jest nie do opanowania , generalnie przez to ze ma za lekki tył i często właśnie przez to sa wypadki . Przerabianie zawieszenia to gruba impreza bo trzeba robić specjalne dystanse . Sami wsadziliście sobie opisy skrzyń i widać wyraźnie ze skrzynia z mk1 Xr2 jest super !!! a zwykła nie wiele jej ustępuje . Jak sie bawić to moim zdaniem tryby w  skrzyni pozmieniać  . ostatnio sie zastanawiałem nad tym właśnie . A pozatym jak sie ma skrzynie od 1.1 przy silniku 1.6 to raczej nie ma bata zeby ktoś ze świateł był szybszy . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MikeB4  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2005,  11:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dioda - skrzynia 5 nie jest po to żeby umożliwić jazde z większą prędkością , bo oryginalnej czwórki nie starcza żeby silnik sie miał przekręcić.
 
 
Chodzi tu o ekonomie przy wyższych prędkościach i żeby silnik tak nie wył. U mnie powyżej 80-90 jazda staje sie nieprzyjemna. Wiem że można nie jeździć szybciej ;-) ale co to za frajda.  Przy jeździe cały czas 120 -160 spala około 13-15 litrów  ;-) 
 
 
Narazie zostanie oryginał bo auto będzie wyglądać jak cukierek i znacznie mniej jeździć.
 
 
Co do prowadzenia sie Xr2 Mk1 to nie ma źle .... moze problem jest ze zwykłą Mk1 ?
 
Tył faktycznie jest lekki, ale jak zawieszenie jest porządnie zrobione (właściwe sprężyny i dobre amortyzatory) to da sie całkiem pomykać.  Pamietaj że Xr ma niższe zawieszenie i inne kąty przedniego zawieszenia.
 
 
Inna sprawa to Fiestą bez dobrych hamulców nie polecam rozwijać takich prędkości | 
             
						
				_________________
    Ford never die, they just get harder to find.
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2005,  22:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mike - o ile masz obniżony zawias ? 
 
Aha - jeżeli przesuniesz mocowanie drążka na zewnątrz nie dojdziesz do ładu ze zbieżnością ( przesunięcie musiało by wynosićjakieś 7 cm ) proponuję przesunąć mocowanie w dół i tak nie będzie to najniższy punkt wózka przedniego . 
 
Słyszałęm że jeździ parę mk1 z drążkami od mk2 ( inaczej mocowane do przedniej belki ) ale tutaj musisz przerabiać wachacze .
 
Poza tym pamiętaj że jak przesuwasz mocoawnie drążka góra - dół nadal zostawiasz go w płaszczyźnie pracy ( jeżeli przesuniesz je w bok mogądojść jakieś nieprzewidziane naprężenia i drążek może pękać ) niestety przy obniżaniu mocowania muszisz ciąć i wyrównywać mocowanie ( lub rozwiercać otwory pionowych śrób ale tego teżnie polecam ) 
 
Co do podłużnicy - wystarczy wyciąć tylko wewnętrzny fartuch i go wzmocnić ( połapaćdo zewnętrznego ) ale wygodniej będzie wyciąćoba ( łatwiej zdjąć skrzynie z silnika w aucie , szczególnie jak masz serwo ) .
 
Jak będziesz wycinał zewnętrzny fartuch musisz przesunąć mocowanie przewodów ham. ( łączenie giętkiego i stalowego ) 
 
Jak potnies podłużnicę daj spinkęod spodu żeby wzmocnić ( zastąpić? ) wycięty element . 
 
Dodatkowo daj mocniejsze i wyższe poduszki i stabilizator od góry ( ten chyba masz ) 
 
 
Tyle na szybko . Jak coś to pytaj . 
 
 
ps : nie sugeruj siezdjątkami z zetecinside - tam sązastosowane inne ( tuningowe ) drążki o innym kształcie . dlatego ich mocowanie wychodzi na zewnątrz . 
 
 
ps2 : szkoda że ekipa z Capri.pl nie uznała mk1 za klasyk bo wtedy zobaczył byś to wszystko w realu . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MikeB4  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2005,  22:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Intel miał takiego pecha, że miał dzwona - i całkiem nieźle sie Fiesta zachowuje przy kolizji wiec nie przesadzajmy. Wiadomo, że poduszek powietrznych nie ma, ani pirotechnicznych napinaczy pasów - ale wiele aut też ich nie ma. 
 
 
 Napewno lepsze to niż Maluch albo nawet Seicento - które jak wiadomo miało bardzo kiepski wynik w crashteście - a w końcu Seicento też dużo ludzi jeździ i jakoś o tym co będzie w razie dzwona nie myśli. 
 
 
[ Dodano: Wto Cze 28, 2005 12:00 am ]
 
Przyjechać nie zabroniła , wiec jeśli masz wolny czas w sobote 9 lipca - to przyjedź ;-) 
 
- ja od 2 zeszłych Pucharów próbowałem sie wcisnąć na start Xrką i nic z tego, ale trzeba rosnąć w siłe i pokazać sie     
 
 
 
Zawiasu nie mam obniżonego - mam nowe Xrowskie sprężyny i amorki zwykłe niestety. Razem siedzi to dość nisko.
 
 
Co do drążków to tylko w dół jak już ale to z racji prześwitu odpada - jak zawracam gdzieś pod nawet malutki krawężnik to słysze juz jakies otarcia (łyżwą ?)... a mocowaniem napewno nie chciałbym w coś przywalić.
 
 
Właśnie ostatnio przyglądałem sie drążkom od Mk2 (dzięki Adi) i ten pomysł mnie bardziej zainteresował. Czy razem z wahaczami od Mk2 nie dałoby rady tego zastosować ??
 
 
Wiem co jest na zetecu - ale nie tylko tam ;-)  Aż tak mocno nie chciałem ciąć tylko właśnie zrobić takie wgłębienie przyspawane do fartucha zewnętrznego - zresztą wyjąć skrzynie z silnikiem też sie da   
 
 
A Fiesta stoi tak (po wymianie spreżyn nieco wyżej ale przez przednie olejówki chyba bardziej nią buja) :
 
 
http://img.photobucket.co...gsyr/2tuski.jpg
 
http://img.photobucket.co...yyr/tuska13.jpg
 
 
i na durszlach
 
 
http://img.photobucket.co...syyr/Tuska6.jpg
 
http://img.photobucket.co...syyr/Tuska3.jpg | 
             
						
				_________________
    Ford never die, they just get harder to find.
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2005,  23:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MikeB4 napisał/a: | 	 		  [ Dodano: Wto Cze 28, 2005 12:00 am ]
 
Przyjechać nie zabroniła , wiec jeśli masz wolny czas w sobote 9 lipca - to przyjedź ;-) 
 
- ja od 2 zeszłych Pucharów próbowałem sie wcisnąć na start Xrką i nic z tego, ale trzeba rosnąć w siłe i pokazać sie      | 	  
 
 
jako ubogi krewny ? - nie dziękuje . 
 
 
 	  | MikeB4 napisał/a: | 	 		  | [Co do drążków to tylko w dół jak już ale to z racji prześwitu odpada - jak zawracam gdzieś pod nawet malutki krawężnik to słysze juz jakies otarcia (łyżwą ?)... a mocowaniem napewno nie chciałbym w coś przywalić. | 	  
 
 
przecież nikt nie mówi o obniżaniu poniżej sanek ( poza tym wzmocnienia dolne które ci zasugerowałem mają inną fajną funkcje - czasami możan siena nich bezkarnie podeprzeco coś     ) 
 
 
 	  | MikeB4 napisał/a: | 	 		  | [Właśnie ostatnio przyglądałem sie drążkom od Mk2 (dzięki Adi) i ten pomysł mnie bardziej zainteresował. Czy razem z wahaczami od Mk2 nie dałoby rady tego zastosować ?? | 	  
 
 
mk2 jest szersza w zawiasie przednim od mk1 - przełożysz drążki - musisz prerabiać wachacze ( tylko na maszynie do geometrii ) bo wachacze od mk2 sądłuższe więc jeżeli je zastosujesz musisz przerabiać głowki Mc - Personów bo jak nie będziesz miał kąty takie ze na wewnętrznych rantach felg bedziesz pomykał - tym bardziej przy amorach z iksera ) czyli reakcja łańcuchowa    
 
 
Dawałeś dystanse z tyłu ( ja w ten sposób wyeliminowałem przechyły ) ? | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MikeB4  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2005,  23:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie jako ubogi krewny tylko dla towarzystwa innym Fieściarzom i może popatrzec na zawody;-)  w zeszłym roku Fiestą był Joe, Seba i Intel no i ja - w tym roku mam nadzieje też wpadną (2003 byli Mazi w Mk2, Seba, Intel i ja)...  wiec już mały zlocik jest. Pozatym pooglądać zawsze jest co - taki cyrk tylko raz w roku. 
 
 
Niestety przedni napęd tam nie przechodzi - jest niestety nieco szybszy w przekazywaniu napędu na koła i to juz daje nieco przewagi. Generalnie tłumaczenie jest takie że Fiesta Mk1 i Mk2 to to samo i produkowali do 89 wiec auto jest za nowe. 
 
 
Ja w tym roku startuje Escortem (tam niżej pod moim podpisem widać go w linku) a Fiesta rozłożona do malowania wiec nie moge przyjechać - a złośliwie znowu przyjechałbym Fiestą jakbym mógł     
 
 
I to bedzie postrach bo 1.3 54 KM ;-)
 
 
 
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | przecież nikt nie mówi o obniżaniu poniżej sanek ( poza tym wzmocnienia dolne które ci zasugerowałem mają inną fajną funkcje - czasami możan siena nich bezkarnie podeprzeco coś  ) | 	  
 
 
ja bym nimi wadził o kraweżnik niestety a to może miec taką fajną funkcje że pokrzywi mi gniazda mcphersonów ??
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | mk2 jest szersza w zawiasie przednim od mk1 - przełożysz drążki - musisz prerabiać wachacze ( tylko na maszynie do geometrii ) bo wachacze od mk2 sądłuższe więc jeżeli je zastosujesz musisz przerabiać głowki Mc - Personów | 	  
 
 
a jeśli by skrócić wahacz od Mk2 pod otwory na gałki ? | 
             
						
				_________________
    Ford never die, they just get harder to find.
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Cze 2005,  22:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MikeB4 napisał/a: | 	 		  Nie jako ubogi krewny tylko dla towarzystwa innym Fieściarzom i może popatrzec na zawody;-)  w zeszłym roku Fiestą był Joe, Seba i Intel no i ja - w tym roku mam nadzieje też wpadną (2003 byli Mazi w Mk2, Seba, Intel i ja)...  wiec już mały zlocik jest. Pozatym pooglądać zawsze jest co - taki cyrk tylko raz w roku. 
 
Niestety przedni napęd tam nie przechodzi - jest niestety nieco szybszy w przekazywaniu napędu na koła i to juz daje nieco przewagi. Generalnie tłumaczenie jest takie że Fiesta Mk1 i Mk2 to to samo i produkowali do 89 wiec auto jest za nowe. ? | 	  
 
 
jak chcesz zobaczyć fajny cyrk i spotkać fieściarzy a przy okazji sie pościgaća nie staćw tłumku gapiów to wpadnij do ZG w przyszłym roku .
 
 
Zrobimy sobie mały zlocik pod bramą jak murzyny świętujące w korytarzu ? 
 
 
Chłopaki z CApri.pl jasno i dobitnie dali do zrozumienia że nie chcą widzieć mk1 więc nie trzeba im się narzucać ( choc szkoda bo myśleże wspolny język by sie znalazł ) 
 
 
Szkoda po prostu że ktośnie jest w stanie pojąćże mój sposób na youngtimera to fiesta mk1 i właśnie ja wybrałem z grona Starych Fordow niąchcę jeździća nie taunusem ( młodszym od mojego auta ) Granadą ( także młodszą ) lub Capri mk3 ( z przyciemnianymi szybami , napisem tuning na tylnej szybie i sportowymi kołpakami z plastiku ) bo takie Klasyczne Fordy często spotykam na naszych wspaniałych drogach ( zresztana zlot puchar parętakich pewnie wpadnie więc sam je ocenisz )  
 
 	  | MikeB4 napisał/a: | 	 		  Ja w tym roku startuje Escortem (tam niżej pod moim podpisem widać go w linku) a Fiesta rozłożona do malowania wiec nie moge przyjechać - a złośliwie znowu przyjechałbym Fiestą jakbym mógł     
 
 
I to bedzie postrach bo 1.3 54 KM ;-)? | 	  
 
 
Tuning Escorta mk2 staje sie ostatnio popularny ( żeby nie powiedzieć brzydko : trendy      ) Ale gratulujęże idziesz pod także pod wiatr popularności i zajmujesz siefiestą mk1     
 
 
Co do mocy - powinieneś zobaczyćco Dioda i Joe potrafią zrobićz 1.1 o mocy 45 - 55 KM w to byświedział co to postrach     
 
 
 
 
 
 	  | MikeB4 napisał/a: | 	 		  
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | przecież nikt nie mówi o obniżaniu poniżej sanek ( poza tym wzmocnienia dolne które ci zasugerowałem mają inną fajną funkcje - czasami możan siena nich bezkarnie podeprzeco coś  ) | 	  
 
 
ja bym nimi wadził o kraweżnik niestety a to może miec taką fajną funkcje że pokrzywi mi gniazda mcphersonów ??? | 	  
 
 
yyy czy my mówimy o tym samym ? mas zawias wysokości mojego a ja nie chaczęo krawężniki .
 
 
Co do fajnej funkcji - czasami siena nich prześlizgnąć po jakiejświększej przeszkodzie 
 
Co do gniaz Mc-Personów przecieżmasz górną rozpórkę między nimi więc o co chodzi ? poza tym dolne wzmocnienia w żaden sposób nie przenoszą sił na Mc Persony . 
 
 	  | MikeB4 napisał/a: | 	 		   	  | Cytat: | 	 		  | mk2 jest szersza w zawiasie przednim od mk1 - przełożysz drążki - musisz prerabiać wachacze ( tylko na maszynie do geometrii ) bo wachacze od mk2 sądłuższe więc jeżeli je zastosujesz musisz przerabiać głowki Mc - Personów | 	  
 
 
a jeśli by skrócić wahacz od Mk2 pod otwory na gałki ? | 	  
 
a co z drążkiem - przecieżon jest łapany tymi samymi śrubami ? 
 
 
[ Dodano: Czw Cze 30, 2005 12:00 am ]
 
ps : szkoda że nie wpadłeś fiestą na zlot fiest bo byśsobie wszytsko obejżał i pomierzył a poza tym przy piwku moglibyśmy obgadaćplusy i minusy takiego rozwiązania ( teraz zrobiłbym to trochę inaczej ) | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adamruciu1  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 22 Skąd: bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2010,  16:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hej wszystkim . Chciałbym odświeżyć temat (może jestem trochę samolubny) ale przydało by mi się parę rad, informacji . W pracach nad odbudową mojej mk1 jestem właśnie na etapie przymiarek do skrzyni 5 bieg z xr2 mk2.
 
Widzę że kilka osób bawiło się w te przeróbki, może ktoś by coś jeszcze podpowiedział dał jakieś fotki. Głównie chodzi mi o sposoby, wielkość  wycinki w podłużnicy tak żeby jak najmniej ja osłabić a zarówno mieć pewność że po zamontowaniu skrzynia nie będzie nigdzie haczyć  . | 
             
						
				_________________ Mk1 czeka w garażu na lepsze czasy
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Maj 2010,  23:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W dziale mk1/2 popatrz na temat o Hillclimberze Laskosza 
 
 
a w Projektach FKP  popatrz na mój temat i foty komory silnika . 
 
 
Dwa różne sposoby zamontowania skrzyni 5 w mk1 i oba działające    | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |