Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:18
obrotonierz - problem
Autor Wiadomość
A.O
[Usunięty]

Wysłany: 1 Mar 2005, 12:03   obrotonierz - problem

Witam.
Niedawno wymieniłem w mk3 zegarki (oryginał bez obrotomierza) i pojawił się problem. Wszystko jest ok. ale obrotomierz jest martwy (wyprowadzenia są). Sprawdzałem na schemacie elekt. i teoretycznie powinien mieć połączenie z cewką. i tu znowu niespodzianka - połączenia brak. Wg. schematu możliwe jest, że po drodze znajduje się jakiś filtr :?: i tu znowu schody - nie umiem gościa znaleźć. Czy może ktoś wie jak sobie z tym poradzić (oczywiście przeciągnąć nowy kabel to nie problem, ale skoro w instalacji ktoś już to zrobił to może da się to wykorzystać).
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Mar 2005, 18:16   

W Mk3, obrotomierz nie ma połączenia z cefką tylko z modułem, jeśli masz instalacje to powinna być aktywna, czyli podłączona, jak tak nie jest to kotś grzebaał... a napewno obrotrek masz oki, a na wtyczce sygnały jak trzeba?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
A.O
[Usunięty]

Wysłany: 2 Mar 2005, 07:34   

Masz rację ale nie do końca. Wczoraj przeglądałem instalację jeszcze raz, obrotomierz jest podłączony na przewodzie wychodzącym z modułu do cewki. A dalej myka do wiązki i do środka ( tak mi się wydaje bo nie rozrywałem taśmy na wiązce ). Ale sygnał nie dochodzi na obrotomierz. Po drodze musi być jeszcze coś. Wynika to chodź by z faktu że inny kolor przewodu jest przy wtyczce zegarów i inny dołączony do przewodu cewka-moduł .No nic mi nie pozostaje jak zakończyć ta nierówna walkę i poprowadzić nowy przewód
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Mar 2005, 00:26   

Nie spotkałem się jeszcze żeby wystarczyło przełożyć zegary na te z obrotomierzem i żeby obrotek działał.
Ford taki rozrzutny w prowadzeniu kabli nie był.
Pociągnij nowy.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Mar 2005, 07:14   

A ja sie z paroma osobami umawiałem na podlacznie obrotka, i zawsze się kurcze na ptrzekładce zegarów i juz działao...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
A.O
[Usunięty]

Wysłany: 9 Mar 2005, 11:25   

No i działa. Znalazłem miejsce gdzie powinien być filtr. No cóż ale niestety po filtrze ani śladu. Ktoś se go pożyczył, założyłem mostek i wszystko gra. :P
 
 
Scyhe
[Usunięty]

Wysłany: 9 Mar 2005, 13:34   

Moze opisz co dokladnie robiles - mam ten sam robilem qpilem zegary z obrotka - na wtyczce mam pod 10 pin podlaczony orginalnie zielony kabelek ale obrotek martwy - a gdzie mam pociagnac ten ewenualny nowy kabel ? pod ktory styk ?

wrocilem z garazu.... a wiec tak : do tego zielonego kabelka podlaczylem Voltomierz cyfrowy i do masy - po odpaleniu silnika podaje mi pewna wartosc stala napiecia zwiekszajac obroty napiecie rosnie. czyli wnioskuje ze ta instalacja costam dziala... ale obrotek martwy - wskazowka drgnie lekko po zalaczeniu zaplonu. Poprowadzilem kabel do drugiego pinu od prawej w module - na podszybiu z napisem Motorcraft i obrotek zaczol pokazywac najpierw ok 4000 a chwile potem ( zimny silnik - ssanie sie lekko zmniejszylo) lekko ponad 3000 czyli obrotomierz tez costam dziala.. Jak sadzicie co z tym fantem zrobic - moze tak jak kolega radzil zmienic rezystor R7 na 2x mniejszy i dostroic potencjometrem... ?
 
 
A.O
[Usunięty]

Wysłany: 16 Mar 2005, 09:21   

A więc masz prawdopodobnie ten sam problem. A więc zakładając że instalacja jest ok. proponuję poszukać pod maską z prawej strony wtyczki, jest ona umiejscowiona niedaleko mocowania amortyzatora ( przynajmniej u mnie tak było). Do wtyczki dochodzą dwa przewody w kolorach zielono-czerwonym i zielony. jeżeli jest tam filterek lub mostek to coś innego jest nie tak, jeżeli niema tam nic to z mostkować i powinno być ok. 8)
Drugi koniec przewodu jest podłączony pomiędzy cewką zapłonową a modułem EDIS. I tu niespodzianka do modułu EDIS dochodzi przewód zielony (jak się nie mylę to 2 od prawej) a do cewki zielono-czerwony.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Mar 2005, 14:18   

Scyhe napisał/a:
Jak sadzicie co z tym fantem zrobic - moze tak jak kolega radzil zmienic rezystor R7 na 2x mniejszy i dostroic potencjometrem... ?

Nie, zainstalować obrotomierz prawidłowo...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lucas08
[Usunięty]

Wysłany: 25 Mar 2005, 19:21   

Potwierdzam dziś miałem ten sam problem i dzieki radzie A.O rozwiązałem go w 2 min :)

Pozdrawiam Lucas
 
 
lucas08
[Usunięty]

Wysłany: 28 Mar 2005, 21:16   

A okazuje sie że jednak nie do końca:( Bo źle pokazuje obroty Teraz pytanie czy trzeba to miejsce po filtrze zewrzec kawałkiem druta czy może trzeba tam dać rezystor lub co innego?

Pozdrawiam Lucas
 
 
A.O
[Usunięty]

Wysłany: 28 Mar 2005, 22:27   

Ja dałem mostek z drutu i wszystko jest OK. Obroty pokazuje jak najbardziej poprawnie. :D
 
 
Scyhe
[Usunięty]

Wysłany: 28 Mar 2005, 23:03   

Oj cos mi sie wydaje ze treba miec troche szczescia jak sie wybiera obrotomierz bo chyba nie ze wszystkich silnikow wspolgraja ze soba :( Ja natomiast niemoge znalezc miejsca gdzie niby ten filterek powinen byc :( z modulu EIDS drugi kabel od prawej jest zielono-czerwony i biegnie do cewki zaplonowej poprzez taka wtyczke z trzema innymi kablami ale to tylko jest zlaczka nic wiecej Gdzie ten filterek powinien byc ?
 
 
lucas08
[Usunięty]

Wysłany: 29 Mar 2005, 13:17   

Mnie niby pokazuje na postoju jak dam gazu to dochodzi do 5 tys ale jak jade to nie przekroczy 2 tys dlaczego?
 
 
Boss
[Usunięty]

Wysłany: 5 Kwi 2005, 11:41   

A u mnie niechce dzialac
 
 
zyga
[Usunięty]

Wysłany: 5 Kwi 2005, 11:45   

Boss napisał/a:
A u mnie niechce dzialac


Boss, zacytuje za kolega: "EDIS masz na podszybiu , taka płaska czarna kostka do której wchodzi i wychodzi bodajże z 10 przewodów. Wlutowujesz się , kablem ekranowanym najlepiej , do drugiego przewodu od prawej (czarny) i na zegarach do zakończenia ścieżki odpowiadającej za obrotomierz. Jak dobrze pamiętam nr 10. Ścieżka ma idealne zakończenie do wlutowania. "

To powinno Ci pomoc.
Pzdr
 
 
Boss
[Usunięty]

Wysłany: 5 Kwi 2005, 17:38   

tak zgadza sie wszystko tak zrobilem i mam podwujne wartosci
 
 
zyga
[Usunięty]

Wysłany: 5 Kwi 2005, 18:48   

zajrzyj tu http://www.fiestaklubpols...omierz&start=20 zwroc szczegolnie uwage na druga strone i zdjecie z rezystorem...
 
 
Scyhe
[Usunięty]

Wysłany: 5 Kwi 2005, 21:19   

No tez na to patrzylem - nawet przelutowalem rezystor 2x wiekszy czy tam mniejszy 0 juz niepamietam od sumarycznej rezystancji R7 i potencjometru no i troche sie zmiejszyly wartosci - ale i tak bylo za duzo - potem zdjolem wskazowke i wlozylem ja tak jak mi pasowaly obroty :> czyli ok 900 na cieplym sinlniku na luzie Ale cos zawezyla mi sie gorna granica obrotow bo teraz max wkrece silnik do 4500 RPM 3 dni temu bylem na stacji diagnostycznej i wpiolem sie w ich obrotomierz i sprawdzalem przeklamania to do ok 4000 wskazuje dobrze a potem zaniza mocno
 
 
zyga
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2005, 00:30   

A kiedy tyle wykrecasz...? Moj przy 3950 - 4000 obrotow na piątce idzie 140km/h... Na czworce przy 4000 jest 120, wiecej sie silnika nie chce pilowac, bo wyje juz mocno. Czesto masz okazje jechac szybciej? ;)

Tyle, ze ja mam 1.4 .. Moze 1.3 troche inne obroty ma, pewnie nawet nie moze :)

BTW. Mam dobre dojscie na szrocie do zegarow - od 80 do 100 kosztuja, cena zalezy cholera wie od czego.. Jak kupowalem swoje przymierzalem 6 roznych - 3 pokazywaly dobrze, 3 2x za duzo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów problem
szarpie...
knd Mechanika 2 11 Paź 2007, 14:37
vis
Brak nowych postów Problem z CB
Allmag Elektryka 6 24 Kwi 2009, 22:11
diodalodz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Problem
Baraccuda Tuning mechaniczny 3 3 Mar 2007, 12:34
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Problem
XXXDZIKIXXX Tuning mechaniczny 2 24 Sie 2007, 22:43
Daras84
Brak nowych postów Problem z OC
maciek1224 Ubezpieczenia i rejestracja aut 12 9 Cze 2012, 11:12
Docio


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.