Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:18 |
obrotonierz - problem |
Autor |
Wiadomość |
A.O [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Mar 2005, 12:03 obrotonierz - problem
|
|
|
Witam.
Niedawno wymieniłem w mk3 zegarki (oryginał bez obrotomierza) i pojawił się problem. Wszystko jest ok. ale obrotomierz jest martwy (wyprowadzenia są). Sprawdzałem na schemacie elekt. i teoretycznie powinien mieć połączenie z cewką. i tu znowu niespodzianka - połączenia brak. Wg. schematu możliwe jest, że po drodze znajduje się jakiś filtr i tu znowu schody - nie umiem gościa znaleźć. Czy może ktoś wie jak sobie z tym poradzić (oczywiście przeciągnąć nowy kabel to nie problem, ale skoro w instalacji ktoś już to zrobił to może da się to wykorzystać). |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Mar 2005, 18:16
|
|
|
W Mk3, obrotomierz nie ma połączenia z cefką tylko z modułem, jeśli masz instalacje to powinna być aktywna, czyli podłączona, jak tak nie jest to kotś grzebaał... a napewno obrotrek masz oki, a na wtyczce sygnały jak trzeba? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
A.O [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Mar 2005, 07:34
|
|
|
Masz rację ale nie do końca. Wczoraj przeglądałem instalację jeszcze raz, obrotomierz jest podłączony na przewodzie wychodzącym z modułu do cewki. A dalej myka do wiązki i do środka ( tak mi się wydaje bo nie rozrywałem taśmy na wiązce ). Ale sygnał nie dochodzi na obrotomierz. Po drodze musi być jeszcze coś. Wynika to chodź by z faktu że inny kolor przewodu jest przy wtyczce zegarów i inny dołączony do przewodu cewka-moduł .No nic mi nie pozostaje jak zakończyć ta nierówna walkę i poprowadzić nowy przewód |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Mar 2005, 00:26
|
|
|
Nie spotkałem się jeszcze żeby wystarczyło przełożyć zegary na te z obrotomierzem i żeby obrotek działał.
Ford taki rozrzutny w prowadzeniu kabli nie był.
Pociągnij nowy.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Mar 2005, 07:14
|
|
|
A ja sie z paroma osobami umawiałem na podlacznie obrotka, i zawsze się kurcze na ptrzekładce zegarów i juz działao... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
A.O [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Mar 2005, 11:25
|
|
|
No i działa. Znalazłem miejsce gdzie powinien być filtr. No cóż ale niestety po filtrze ani śladu. Ktoś se go pożyczył, założyłem mostek i wszystko gra. |
|
|
|
|
Scyhe [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Mar 2005, 13:34
|
|
|
Moze opisz co dokladnie robiles - mam ten sam robilem qpilem zegary z obrotka - na wtyczce mam pod 10 pin podlaczony orginalnie zielony kabelek ale obrotek martwy - a gdzie mam pociagnac ten ewenualny nowy kabel ? pod ktory styk ?
wrocilem z garazu.... a wiec tak : do tego zielonego kabelka podlaczylem Voltomierz cyfrowy i do masy - po odpaleniu silnika podaje mi pewna wartosc stala napiecia zwiekszajac obroty napiecie rosnie. czyli wnioskuje ze ta instalacja costam dziala... ale obrotek martwy - wskazowka drgnie lekko po zalaczeniu zaplonu. Poprowadzilem kabel do drugiego pinu od prawej w module - na podszybiu z napisem Motorcraft i obrotek zaczol pokazywac najpierw ok 4000 a chwile potem ( zimny silnik - ssanie sie lekko zmniejszylo) lekko ponad 3000 czyli obrotomierz tez costam dziala.. Jak sadzicie co z tym fantem zrobic - moze tak jak kolega radzil zmienic rezystor R7 na 2x mniejszy i dostroic potencjometrem... ? |
|
|
|
|
A.O [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Mar 2005, 09:21
|
|
|
A więc masz prawdopodobnie ten sam problem. A więc zakładając że instalacja jest ok. proponuję poszukać pod maską z prawej strony wtyczki, jest ona umiejscowiona niedaleko mocowania amortyzatora ( przynajmniej u mnie tak było). Do wtyczki dochodzą dwa przewody w kolorach zielono-czerwonym i zielony. jeżeli jest tam filterek lub mostek to coś innego jest nie tak, jeżeli niema tam nic to z mostkować i powinno być ok. 8)
Drugi koniec przewodu jest podłączony pomiędzy cewką zapłonową a modułem EDIS. I tu niespodzianka do modułu EDIS dochodzi przewód zielony (jak się nie mylę to 2 od prawej) a do cewki zielono-czerwony. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Mar 2005, 14:18
|
|
|
Scyhe napisał/a: | Jak sadzicie co z tym fantem zrobic - moze tak jak kolega radzil zmienic rezystor R7 na 2x mniejszy i dostroic potencjometrem... ? |
Nie, zainstalować obrotomierz prawidłowo... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
lucas08 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Mar 2005, 19:21
|
|
|
Potwierdzam dziś miałem ten sam problem i dzieki radzie A.O rozwiązałem go w 2 min
Pozdrawiam Lucas |
|
|
|
|
lucas08 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2005, 21:16
|
|
|
A okazuje sie że jednak nie do końca:( Bo źle pokazuje obroty Teraz pytanie czy trzeba to miejsce po filtrze zewrzec kawałkiem druta czy może trzeba tam dać rezystor lub co innego?
Pozdrawiam Lucas |
|
|
|
|
A.O [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2005, 22:27
|
|
|
Ja dałem mostek z drutu i wszystko jest OK. Obroty pokazuje jak najbardziej poprawnie. |
|
|
|
|
Scyhe [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2005, 23:03
|
|
|
Oj cos mi sie wydaje ze treba miec troche szczescia jak sie wybiera obrotomierz bo chyba nie ze wszystkich silnikow wspolgraja ze soba :( Ja natomiast niemoge znalezc miejsca gdzie niby ten filterek powinen byc :( z modulu EIDS drugi kabel od prawej jest zielono-czerwony i biegnie do cewki zaplonowej poprzez taka wtyczke z trzema innymi kablami ale to tylko jest zlaczka nic wiecej Gdzie ten filterek powinien byc ? |
|
|
|
|
lucas08 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Mar 2005, 13:17
|
|
|
Mnie niby pokazuje na postoju jak dam gazu to dochodzi do 5 tys ale jak jade to nie przekroczy 2 tys dlaczego? |
|
|
|
|
Boss [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Kwi 2005, 11:41
|
|
|
A u mnie niechce dzialac |
|
|
|
|
zyga [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Kwi 2005, 11:45
|
|
|
Boss napisał/a: | A u mnie niechce dzialac |
Boss, zacytuje za kolega: "EDIS masz na podszybiu , taka płaska czarna kostka do której wchodzi i wychodzi bodajże z 10 przewodów. Wlutowujesz się , kablem ekranowanym najlepiej , do drugiego przewodu od prawej (czarny) i na zegarach do zakończenia ścieżki odpowiadającej za obrotomierz. Jak dobrze pamiętam nr 10. Ścieżka ma idealne zakończenie do wlutowania. "
To powinno Ci pomoc.
Pzdr |
|
|
|
|
Boss [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Kwi 2005, 17:38
|
|
|
tak zgadza sie wszystko tak zrobilem i mam podwujne wartosci |
|
|
|
|
zyga [Usunięty]
|
|
|
|
|
Scyhe [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Kwi 2005, 21:19
|
|
|
No tez na to patrzylem - nawet przelutowalem rezystor 2x wiekszy czy tam mniejszy 0 juz niepamietam od sumarycznej rezystancji R7 i potencjometru no i troche sie zmiejszyly wartosci - ale i tak bylo za duzo - potem zdjolem wskazowke i wlozylem ja tak jak mi pasowaly obroty :> czyli ok 900 na cieplym sinlniku na luzie Ale cos zawezyla mi sie gorna granica obrotow bo teraz max wkrece silnik do 4500 RPM 3 dni temu bylem na stacji diagnostycznej i wpiolem sie w ich obrotomierz i sprawdzalem przeklamania to do ok 4000 wskazuje dobrze a potem zaniza mocno |
|
|
|
|
zyga [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Kwi 2005, 00:30
|
|
|
A kiedy tyle wykrecasz...? Moj przy 3950 - 4000 obrotow na piątce idzie 140km/h... Na czworce przy 4000 jest 120, wiecej sie silnika nie chce pilowac, bo wyje juz mocno. Czesto masz okazje jechac szybciej?
Tyle, ze ja mam 1.4 .. Moze 1.3 troche inne obroty ma, pewnie nawet nie moze
BTW. Mam dobre dojscie na szrocie do zegarow - od 80 do 100 kosztuja, cena zalezy cholera wie od czego.. Jak kupowalem swoje przymierzalem 6 roznych - 3 pokazywaly dobrze, 3 2x za duzo. |
|
|
|
|
|