|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:43 |
[MK3] Temperatura spalania |
Autor |
Wiadomość |
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 21:51 [MK3] Temperatura spalania
|
|
|
Panowie, jaka jest optymalna temperatura spalania, a dokładniej gazów wydechowych w dieslu? I drugie pytanie, kiedy temperatura będzie wyższa lub jeśli w obydwu przypadkach wzrośnie to kiedy bardziej drastycznie, gdy silnik będzie przelany, czy niedolany? W benzynie wiem, ale o dieslach słyszałem tyle różnych opinii że w końcu chce sobie to jakoś w głowie usystematyzować przed zmianami na Romana . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 22:00
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | słyszałem tyle różnych opinii że w końcu chce sobie to jakoś w głowie usystematyzować przed zmianami na Romana .
_________________ |
Ale, że niby co?? Że ja ustawiam na oko i albo jest git albo jest kaszan??
jeśli tak uważasz to.....wcale się nie mylisz
Ja ustawiając dawkę główną zauważyłem, że jak ma więcej paliwka to się mniej grzeje przy pałowaniu
Ale teorii to ja nie mam, mówię jak było u mnie |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Maj 2010, 22:07
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | gdy silnik będzie przelany, czy niedolany? | Kiedyś też byłem zaskoczony, w dieslu nie ma przepustnicy, silnik zasysa zawsze taką samą ilość paliwa, regulujesz tylko dawkę oleju jaka jest spalana,,, wiec jak nic nie namieszałem to co piszesz to nie ma miejsca zwyczajnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 00:21
|
|
|
JoeMix napisał/a: | kamil wolski napisał/a: | gdy silnik będzie przelany, czy niedolany? | Kiedyś też byłem zaskoczony, w dieslu nie ma przepustnicy, silnik zasysa zawsze taką samą ilość paliwa, regulujesz tylko dawkę oleju jaka jest spalana,,, wiec jak nic nie namieszałem to co piszesz to nie ma miejsca zwyczajnie,,, |
Albo coś pomotałeś albo najzwyczajniej w świecie po 10h pracy w Photoshopie już nic nie kumam, zagłębię się w Twoją wypowiedź z rana .
Roman, też ustawiam na oko, jednak jak sam wiesz, w chwili obecnej (okolice 1.5 bara) jest już u nas ciepło. W momencie kiedy w planach mam dokonanie pewnych modyfikacji wzmacniających (żeby ci utrzeć noska na ogólnopolskim cięższą mk3 ) chciałbym mieć pojęcie jak to w końcu z tym dieslem jest, bo tyle wersji ile pytanych osób... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 07:26
|
|
|
kamil wolski, zagłębiaj w tej wersji: "w dieslu nie ma przepustnicy, silnik zasysa zawsze taką samą ilość powietrza, regulujesz tylko dawkę oleju jaka jest spalana" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 10:31
|
|
|
No to to bym nawet wczoraj zrozumiał
No dobra JOE. Ale jeśli powietrza zasysa "X" to żeby optymalna dawka była spełniona, musi mieć powietrza np "0,5*X". Im większe ciśnienie doładowania, tym paliwa wlewa się więcej bo booster wpuszcza je przez tłoczek. Regulować się da dawki maksymalne, jak i również da się wyregulować boosterem moment kiedy zaczyna podlewać po pojawieniu się ciśnienia. Tak więc można ten silnik przelać (za dużo paliwa) a i można niedolać (za mało). I teraz właśnie się zastanawiam kiedy temperatura spalania urośnie znacząco, czy w momencie kiedy załóżmy booster będzie za bardzo wykręcony i będzie sikał do silnika nonstop, czy właśnie jak go zakręce, a auto zdąży zbudować ciśnienie doładowania zanim booster porządnie siknie ropą. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 10:41
|
|
|
A no to tak, w przypadku doładowania, to ilość powietrza jest inna,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 7 Maj 2010, 14:10
|
|
|
Pytałem chłopaczka który siedzi ostro w TDI i EGT spada wraz z dolaniem paliwa, więc jest tak samo jak w benzynie. Nie wiem skąd tylu ludziom się bierze że w dieslu jest odwrotnie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|