Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Alternator
Autor Wiadomość
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14 Maj 2010, 09:53   [MK3] Alternator

Z jakiego auta mozna zalozyc do mnie mocniejszy alternator, zeby mogl normalnie ladowac wiekszy aku? Powiedzmy 50 czy 55ah?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Maj 2010, 11:03   

Seryjny alternator (sprawny) spokojnie da radę,,, nawet akumulator 72Ah,,, pytanie: po co Ci mocniejszy akumulator?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14 Maj 2010, 11:40   

A to jak daje rade to w porzadku:) Chce zalozyc troszke mocniejszy (obecnie 45), poniewaz mam pradozerne audio a czasem zdarza mi sie, ze kilka razy pod rzad mam krotkie trasy....typu odpale przejade zgasze itp. I z racji, ze moj aku jest na wykonczeniu to wole dolozyc i kupic troszke wieksza pojemnosc. Chyba, ze to calkiem niema sensu?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Maj 2010, 11:49   

Jeśli radiem nie przewaliłeś bilansu na ujemny (czyli że więcej prądu pobierasz niż daje alternator i wtedy elektryka posiłkuje się akumulatorem pomimo iż silnik na chodzie) to większy akumulator da Ci trochę bezpieczeństwa przy rozruchu,,, musiałbyś zmierzyć prąd między ujemnym bolcem akumulatora a ujemną klemą odpowiednim amperomierzem,,, jeśli na pracującym silniku + grające audio i co tam jeszcze normalnie się używa,,, światłą,,, będzie jeszcze wskazanie na + to większy akumulator jest rozwiązaniem, jak wskazanie będzie na - to niestety, alternator nie wyrabia już przy obecnym akumulatorze i trzeba by zacząć od jego naprawy/wymiany
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14 Maj 2010, 12:02   

az takiego dramatu niema, zeby podczas jazdy i sluchania zestaw pobieral wszytsko z alternatora plus aku. Chodzilo mi bardziej o rozruch (tzn po kilku krotkich trasach gdzie aku sie nie doladuje po pobraniu pradu przez rozrusznik- zwlaszcza gdy muzyka wlaczona) zeby nie braklo kiedys pradu
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Maj 2010, 12:35   

No to się liczy dla przykładu tak: Rozruch auta: -10, zysk przez krótką jazdę +12,
Akumulator 45: 45-10=35+12=45(+2 do przodu)
Akumulator 72: 72-10=62+12=72(+2 do przodu)

Dałem większy zysk z jazdy, niż pobór na rozruch, bo nie wspominasz że musisz akumulator co jakiś czas doładowywać, więc obstawiam że jednak jest na + :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14 Maj 2010, 12:50   

Aku ladowalem tylko wtedy gdy alter padl i braklo pradu. Tak to nigdy go nie doladowywuje. Jak czasem braklo pradu po zbyt wielu krotkich trasach, to odpalalem po kablach albo na pych i jechalem gdzie mialem jechac. Jesli trasa znow byla krotka to nie gasilem go zeby w sumie co najmniej 20 min pochodzil. Potem juz bylo ok. W zimie tak pare razy zdechl przez krotkie trasy. Narazie jest ok zwazywszy ze powiedzmy po 6-8 przejazdach 5 minutowych, przewaznie mam jakas traske typu 40 km w jedna i tyle samo w druga strone, wiec sie doladowywuje. O ile dobrze mysle to troche wiekszy aku pomoze mi przy czestych rozruchach pokonujac po odpaleniu jakies 4km.
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Maj 2010, 13:42   

No, jak masz akusa do wymiany to możesz trochę większego wsadzić i się nic stać nie powinno,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.