Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:32 |
[MK4] Endura a olej roślinny |
Autor |
Wiadomość |
ertefal [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 16:45 [MK4] Endura a olej roślinny
|
|
|
Witam. To mój pierwszy post na tym forum. Posiadam fieste mk4 kuriera i mam zapytanie takie jak powyżej w temacie. Jak silnik Endura znosi wynalazki pokroju Oleju roślinnego, bądź opałowego? Zawiera on jakieś "wyższe technologie" które mogłyby być wrażliwe na takie eksperymenty? Z góry dzieki
Pozdrawiam Tomek
P.S. Póki co mieszam z ON i pali normalnie. Nawet zbytnio nie czuć frytek w samochodzie |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Maj 2010, 23:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 17:52
|
|
|
ja bym sie nie bal tyle o silnik co o pompe wtryskowa
slyszalem ze mozna mieszac max 50:50
juz bym chyba wolal wlac oranzade |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 18:29
|
|
|
Smarowanie pompy odbywa się przez ropę gdyż jest to paliwo "tłuste". Jeżeli w skutek mieszania i wynalazków mieszanka będzie bardziej sucha to pompa może ucierpieć i w konsekwencji się zatrzeć.
A co powoduje że chcesz się aż do takich radykalnych kroków posuwać ?? Moim zdaniem szkoda silnika. Diesel ma jeździć na ropie |
|
|
|
|
ertefal [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:13
|
|
|
Do takich kroków chce się posunąć ze względu na ceny ropy;p. Wole mieszać z ropą olej roślinny niż barszcz.... wydaje mi się, że jest to trudniejsze do wyczajenia-kolor zostaje przynajmniej podobny. A nie mam specjalnie ochoty płacić mandatu na 500 zl. Czyli temu silnikowi jako tako nie szkodzi OR? pomijając wtryski oczywiscie |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:23
|
|
|
raczej nie szkodzi taksowkaze leja OR i jezdzą |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:32
|
|
|
a co z osiągami takiego silnika ? jedzie to w ogóle ? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 20:40
|
|
|
a dlaczego m anie jechac
OR ma bardzo zblizona a czasem nawet wyzszą kalorycznosc niz ON
tylko ze OR sie zwazy przy temp ok 15 stopni |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
ertefal [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 21:01
|
|
|
troche czytałem na ten temat i pierwsze słysze, co by sie miał zważyć... poważnie?
Póki co jak leje pomieszany OR z ON to odpala tak samo i moc (o ile mozna w tym silniku mowic o mocy ;p)... to moc sie nie zmieniła. W zasadzie to nic sie nie zmieniło.. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 21:03
|
|
|
chodzi mi o to ze utraci płynnosc do tego stopnia ze pompa sie zapcha podobnie wtryski ifiltr
kiedys taksowkaza mielismy i czysiłem mu układ zasilania własnie na jesieni jakos tak było... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
ertefal [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 22:00
|
|
|
no ogólnie to ma dużo wiekszą lepkość od ON, dlatego zaleca się podgrzewanie go do 70 stopni, wtedy ma właściwości takie jak ON i mozna smiało w nowoczesniejsze silniki lać rzepak. Odpala sie na ON i podczas jazdy sie przełącza na OR. Ponoć mało inwazyjne. Mnie na instalacje takową nie stać dlatego sie staram orientować co i jak. Rzepak bd lać tylko latem. I tak silnik na zime do remontu jest. Najlepiej swap, bo ten to juz raczej zimy nie pociągnie... |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 22:33
|
|
|
to juz serio, jak nie macie instalacji to lepiej lac oranzade niz rzepak
i mylisz sie, za rzepak tez mozesz dostac mandat taki sam jak za OO bo cokolwiek nalejesz do baku nazywa sie paliwo i podlega opodatkowaniu akcyza, wiec nie tylko grozi Ci mandat ale tez nieprzyjemnosci ze skarbowki:) |
|
|
|
|
ertefal [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 22:40
|
|
|
tak, ale wydaje mi sie, ze próbując dociekać co mam w baku, jest wieksze prawdopodobienstwo, trafnej diagnozy w przypadku opałówki niz pomieszanego OR z ON. |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 23:32
|
|
|
wiem żę u mnie w miejscowości koleś jeździł na OR transitem, woził materiały budowlane. opowiadał że go policja złapała bo mu frytkami z wydechu pachniało i miał za to jakieś nieprzyjemności, ale dokładnie nie pamiętam jakie ... |
|
|
|
|
ertefal [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 23:41
|
|
|
mimo wszystko uważam, ze gra jest warta świeczki na dłuższą mete jesli chodzi o "legalność"... tylko kwestia trwałosci podzespołów to juz inna bajka... |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 23:50
|
|
|
Mam silnik praktycznie identycznej konstrukcji. Po zalaniu wątpliwej jakości ON siadły wtryski. Raczej nie nalałbym do naszych silników nic innego niż ON, ba, sam leje tylko paliwa Premium. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
shyfx
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: S
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 23:58
|
|
|
A takie pytanie mam, spotkał się ktoś podczas kontroli drogowej żeby sprawdzali co jest w baku ? ja miałem już 2 kontrole i nikt mi nie zaglądał a jeżdże na opale z napędem tak 50na50.
A jak było u was ? bo mi się wydaje że głównie to kontrolują ciężarowe i ciągniki |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Maj 2010, 00:10
|
|
|
Jak poczują że coś nie gra to mogą sprawdzić. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
shyfx
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: S
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Maj 2010, 00:13
|
|
|
no rozumiem że psy to psy ale czy jest jakaś wielka różnica w zapachu spalin opału a napędu ? ja osobiście nie zauważam :] może dlatego że do psa mi daleko |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Maj 2010, 00:17
|
|
|
taksowkarz mial mercedesa 210 mowie powaznie lał OR nic się nie działo i dalej by jezdził gdyby nie niskie temperatury
po wyczyszczeniu układu zasilania jezdził dalej |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Maj 2010, 00:28
|
|
|
kuba87 napisał/a: | taksowkarz mial mercedesa 210 mowie powaznie lał OR nic się nie działo i dalej by jezdził gdyby nie niskie temperatury
po wyczyszczeniu układu zasilania jezdził dalej |
Ok. To to możesz doradzić na forum Mercedesa. Bo to że Merol jeździł nie znaczy że Fiesta pojedzie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
|