Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zachowanie się samochodu bez czujnika przepustnicy
Autor Wiadomość
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 19 Maj 2010, 21:59   [MK3] Zachowanie się samochodu bez czujnika przepustnicy

Witam
Kolejne dziwne pytanie na które poszukuję odpowiedzi.
Co się stanie z samochodem, a raczej jak powinien się zachowywać, tj Fiesta 1.3 94', w przypadkach:
1. okręcenia i całkowitego odłączenia czujnika przełożenia przepustnicy i zapalenia samochodu. (Co w przypadku dodania gazu? Czy obroty będą uzależnione od linki, czy jest jakaś domyślna wartość obrotów nawet w przypadku braku czujnika przełożenia?)
2. złego zamontowania, tj, niby fabrycznie jest ogranicznik lecz zawsze ten milimetr luzu jest, więc można nim poruszyć.
3.Czy po samodzielnej wymianie czujnika na nowy, trzeba udać się do mechanika by sprawdził komputer, czy samo odłączenie akumulatora zresetuje komputer i będzie wszystko w porządku?

A teraz do sedna, jeśli samochód chodzi na zbyt wysokich obrotach, na tzw luzie, wysokich ale równomiernych (skąd wiem, że wysokie obroty? samochód chodzi głośniej niż wcześniej-a jestem wyczulony na głos), to czy czujnik przełożenia działa prawidłowo, a przyczyną obrotów może być coś innego?

Może jakieś czujniki temperatury które uważają że samochód jest ciągle zimny i dodają umyślnie wysokie obroty?

Ile może kosztować diagnoza u jakiegoś mechanika, który mógłby stwierdzić o co biega z samochodem?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Maj 2010, 23:19   

1. Silnik nie będzie pracował jak trzeba, ale będzie chodzi i da się jeździć,,, jak się powinien zachować trudno określić - będzie głupieć i każda jednostka robi to trochę inaczej,,, czujnik muwi komputerowi w jakim położeniu jest przepustnica, ale i bez tego sygnału komputer "daje radę" np. na podstawie MAP'a

2. Nie ma złego zamontowania o ile suwak czujnika będzie podążał za przepustnicą (a nie stał w miejscu) to będzie dobrze

3. Można samemu, jest kilka sposobów,,, wszystkie chyba opisane na forum, szukaj: samoadaptacji

nevvhuman napisał/a:
Może jakieś czujniki temperatury które uważają że samochód jest ciągle zimny i dodają umyślnie wysokie obroty?
Może, czujnik temperatury wkręcony od dołu w kolektor dolotowy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 20 Maj 2010, 14:54   

1. nie pojeździsz za bardzo (szalejące obroty, gasnący silnik)
2. u mnie nie było opcji - tylko 1 sposób montażu, mimo tego, że na samej obudowie są "fasolki"
3. możesz zrobić reset, a możesz też sobie zupełnie darować. przejedziesz kilkanaście/kilkadziesiąt km i będzie gitara.

skoro masz ciągle wysokie obroty, to najprawdopodobniej CPP jest zupełnie uwalony. sprawdź, czy dźwigienka CPP rusza się razem z przepustnicą, jeśli tak, to możesz spróbować reanimacji (znajdziesz w FAQ).
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Maj 2010, 21:36   

A jaka może być przyczyna zachowania się samochodu w taki sposób:
włączam silnik, obroty prawidłowe, po chwili (2-5 sekund) obroty trochę wzrastają tak jakbym już minimalnie nacisnął pedał gazu, (albo włączył jakieś ssanie-którego i tak nie ma:P) Potem te zwiększone obroty (to jest 10-20% wyższe niż powinny być) - oczywiście na biegu jałowym się utrzymują. Co za czym idzie, jazda po mieście jest uciązliwa, spalanie tak do 8-9l, na trasie 6-7.

Planuję kupić jutro CPP ale czy to na pewno to może być przyczyną, skoro ogólnie chodzi równo, bez żadnych wariacji, że raz są wysokie raz niskie, raz gazuje raz gaśnie.
On po prostu chodzi, tyle te obroty po właczeniu są zbyt wysokie niż powinny być.

Z góry dzięuję za odpowiedź.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.