Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Sprzęgło, linka czy samoregulator ?
Autor Wiadomość
mefis88
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2008, 13:35   [MK3] Sprzęgło, linka czy samoregulator ?

Mam problem od jakiegoś miesiąca gdy wciskałem sprzegło z komory silnika wydobywał sie taki dziwny stukot, gdy puszczałem wszystko było OK. Jakiś tydzień temu podjechałem do świateł, wciskam sprzegło i nie moglem wbić 1 no to chciałem 2 z trudem ale weszła. Przejechałem skrzyżowanie i zatrzymałem sie na poboczu wcisnołem sprzegło no i wszystko normalnie wiec pojechałem dalej. Po jakimś kilometrze znowu to samo biegi wchodziły ale musiałem użyć dużo wiekszej siły niż zwykle. Dojechałem do celu po 40 min odpalam, wciskam sprzegło i chce wsteczny a tu zgrzyt i nie wlazło, postanowiłem mocniej, wbiłem wsteczny trzymam sprzegło i jade do tyłu(sprzegło w podłodze) Wycofałem, chce wbic 1 i nic 2 mocno i wlazła.No to pojechałem wbiłem 3 i 4, no i na 4 dojechałem do domu bez żadnej redukcji. Autko zostawiłem no i teraz niewiem jak sie do tego zabrać. I czy obedzie sie bez mechanika...
Prosze pomóżcie

fiesta 1,1 90r
Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Maj 2010, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2008, 15:29   

Niestety szklana kula się zbiła i będziesz musiał sam sprawdzić czy 1) na lince sprzęgła jest luz 2) czy jak wciskasz sprzęgło to łapa na skrzyni się przesuwa. Wtedy będzie nieco bliżej wiadomo czy linka/samoregulator czy jednak sprzęgło (zapewne docisk)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mefis88
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2008, 16:48   

a jak to sprawdzić ?? Łapa = to do czego jest linka przymocowana przy skrzyni ?

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 17:33 ]
A więc tak postanowiłem sie troche pobrudzić i dałem kilka podkładek pod linke w sumie jakis centymetr tego było, wsiadam do auta naciskam sprzegło samoregulator zaskakuje znaczy sie takie trrrrrrrt :P no i biegi wchodzą, jeszcze nie tak jak kiedyś ale wchodzą, wiec postanawiam to sprawdzić w jeździe... chcę zmienić z 2 na 3 i nagle sprzegła nie ma znaczy sie tak jakby linki nie było i sam pedał wpadł w podłoge, drugi raz i zadziałało, potem tak prawie z każdą zmianą... W sumie to sie już pogubiłem, sądze, że to ten nieszczęsny samoregulator ale nie jestem pewien, wiec proszę o pomoc :D
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2008, 17:47   

Tak, łapa na skrzyni to ten element za który zapięta jest linka (ten co się przesuwa), podkładanie podkładek pod linkę gdzie jest samoregulator nic nie daje, ale skoro przez chwile było okej, i zrobiło trrrr i jest lipa, to tak, samoregulator, unieś pedał go góry - wtedy można obracać tą zębatkę na pedale (trzeba trzymać pedał uniesiony) - zobacz jak ona wygląda, aby nastawić regulator ręcznie trzeba ręką nacisnąć pedał (trudne to trzeba trochę siły, ale nie trzeba naciskać dużo), a drugą ręką trzeba przytrzymać zębatkę i puścić pedał - powinno strzelić o ząbek lub 2,,, tylko trzeba uważać by sobie nie przytrzasnąć palca, podnosić napinacz można puty mamy siłę na naciskanie pedału sprzęgła :P

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 17:50 ]
Aha, unosisz pedał, wsuwasz zębatkę do końca - linka staje się luźna, odczepiasz ją od łapy na skrzyni i dopiero wtedy można obrócić zębatkę, bo inaczej skrzynia ciągnie za linkę i blokuje.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mefis88
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2008, 18:02   

znaczy się prawie, że dobrze biegi wchodzą ale troszke ciężej ale w jeździe pedał sprzegła wpada odrazu w podłoge i muszę jeszcze raz nacisnąć.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Wrz 2008, 18:33   

Nie obejdzie sie bez przepołowienia :tyłek:
Zobacz w jakim stanie masz słoneczko i łozysko wyciskowe.
 
 
 
mefis88
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2008, 18:34   

teraz to już totalnie nie wiem o co chodzi zrobiłem tak jak pisałeś Joe z tym regulatorem, no i pedał nie wpada przynajmniej jak przejechałem 1km to nie wpadał, a wcześniej na tym odcinku wpadł jakieś 7 razy, tylko, że biegi dalej dziwnie wchodzą, a na dodatek całym autem trzęsie jak jest jaki kolwiek bieg i trzymam sprzegło stojąc w miejscu( jak zwiększe obroty to przestaje) Niewiem o co chodzi... Jakieś pomysły ??

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 18:39 ]
tzn jakie słoneczko i łozysko wyciskowe ?? Sorry ale jestem zielony z mechaniki...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2008, 19:45   

Unieś pedał (żeby zwolnić zapadkę) i pchnij zębatkę w stronę silnika (linka powinna się zrobić luźna) i sprawdź czy zębatka ma pociąg w przeciwną stronę, znaczy jak ją puścisz to linka powinna się lekko napiąć (jak pedał nie jest uniesiony to blokuje się zapadka, i co linka się naciągnie to przeskakuje o ząbek i dzięki temu linka jest zawsze napięta),,,

Najlepiej zwolnij linkę ze skrzyni, zdejmij z zębatki i wymontuje pedał - tam się coś pewnie wyrobiło i przeskakuje dlatego Ci pedał zostaje w podłodze, możesz też po ręcznym podciągnięciu linki (jak biegi wchodzą i skrzynia dobrze rozłącza) przewiercić to słoneczki i skręcić śrubką by się nie ruszało - miałem tak zblokowane ładny kawał czasu)

Kiedy sprzęgło dobrze rozłącza - silnik pracuje na wolnych
1. wciskasz sprzęgło do podłogi,
2. wrzucasz wsteczny,
3. wchodzi, wrzucasz na luz,
4. delikatnie, minimalnie popuszczasz sprzegło,
5. Idziesz do punktu 2.
Procedurę powtarzasz jak nie wyczujesz delikatnego zgrzytania trybów w skrzyni... dobrze sprzęgło powinno być wtedy kawałek od podłogo, ale nie za wysoko. Grunt by nie było to w podłodze.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:35   

JoeMix napisał/a:
samoregulator, unieś pedał go góry - wtedy można obracać tą zębatkę na pedale (trzeba trzymać pedał uniesiony)


Co jest spierdzielone w samoregulatorze, gdy po puszczeniu pedału, samoregulator popuszcza, tak jakby pedał sam się unosił do góry, (zębatka luźna i luzuje linkę) ??

Co prawda Escort, ale oglądałem w Fieście i jest identyczny samoregulator.
 
 
 
Andrzej_1
[Usunięty]

Wysłany: 27 Maj 2010, 02:28   

Witam podłączę się pod temat.W innym poście Joe dokładnie wytłumaczył mi jak podciągnąć linkę sprzęgła dzięki wszystko ładnie,Teraz problem jest taki przy wciśniętym pedale sprzęgła słychć pisk jakby się coś tarło,biegi bardzo ciężko wchodzą,na wolnych obrotach słychać jakie terkotanie jakby coś się rozwaliło jak wcisnę pedał sprzęgła tylko troszkę terkot ustaje.Z tego co wyczytałem na forum chyba czeka mnie wymiana sprzęgła i teraz jeszcze jedno pytanie ile to może kosztować mam na myśli robociznę.Czy jest możliwość zrobienia tego w tzw spartańskich warunkach pod blokiem?
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 27 Maj 2010, 11:30   

Wszystko da radę, ale pod blokiem nie będzie to ani łatwe, ani szybkie, ani przyjemne. Bez porządnego uniesienia auta raczej zapomnij o wyjmowaniu skrzyni.

Gdy wciśniesz sprzęgło i słyszysz terkotanie to jest łożysko na skrzyni.
Gdy puścisz sprzęgło i słyszysz inne terkotanie to jest to łożysko oporowe sprzęgła.

Jeśli dobrze pamiętam, bo kiedyś wymieniałem oporowe w beemce.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.