Przesunięty przez: trzeci 8 Paź 2009, 10:48 |
[MK3] Wycieraczki przedniej szyby |
Autor |
Wiadomość |
enrike [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 08:58 [MK3] Wycieraczki przedniej szyby
|
|
|
Hey
Jesień nadchodzi , więc zaczynam częsciej używać wycieraczek przedniej szyby. Niestety denerwuje mnie jedna rzecz, w mojej fiescie mk3 1.1 92 rok mam tylko 2 tryby wycieraczek, obydwa są "ciągłe" czyli szybko i bardzo szybko. Niestety nie ma wogole trybu "przerywanego" jak w wieksozsci aut czyli wycieraczka włacza sie co powiedzmy 5 sekund. Czy fiesty mk3 nie miały tego trybu przerywanego czy ja mam coś nie tak ?? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 09:10
|
|
|
Tak, nie miały,,, można założyć przełącznik od wersji z trybem przezywanym, wymienić kawałek elektryki i wsadzić przekaźnik i będzie. Ktoś na forum ostatnio pisał że będzie dokładał pracę przerywaną,,, poszukaj. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
enrike [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 09:15
|
|
|
aha czyli rozwiałeś moje wątpliwości , w takim razie prawy palec wskazujący będzie mieć teraz sporo roboty
A tak przy okazji zapytam może bedziesz wiedzieć bo ja jestem laikiem w temacie fordów, ale przy kierownicy po przeciwnej stronie jak jest stacyjka jest taki czerwony przycisk do czego on służy ? |
|
|
|
|
Roman Hanc
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 64 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 14 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 09:23
|
|
|
Jak go naciśniesz to mruga ?
Ostrożnie !!!!!!! wszystkie czerwone przyciski są bardzo niebezpieczne - żart
Światła awaryjne. |
_________________ Roman |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 09:24
|
|
|
Daj fotkę, ale raczej trzeba pytać poprzedniego właściciela,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
enrike [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 10:11
|
|
|
Roman Hanc napisał/a: | Jak go naciśniesz to mruga ?
Ostrożnie !!!!!!! wszystkie czerwone przyciski są bardzo niebezpieczne - żart
Światła awaryjne. |
ale ja nie mówie o przycisku który jest centralnie na środku kolumny kierowniczej pod zegarami , tylko ten na wysokosci stacyjki ale po lewej stronie kierownicy. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 10:55
|
|
|
Tam nie ma przycisku, daj fotkę, wygląda na to że ktoś coś dołożył, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 19:03
|
|
|
enrike napisał/a: | ale ja nie mówie o przycisku który jest centralnie na środku kolumny kierowniczej pod zegarami , tylko ten na wysokosci stacyjki ale po lewej stronie kierownicy. | u mnie tam jest zaślepka ale wyglada jakby producent przewidział miejsce na coś sam jestem ciekaw co ty tam masz za patent,mosze rozrusznik jak w sportówkach |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 19:35
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Tak, nie miały,,, można założyć przełącznik od wersji z trybem przezywanym, wymienić kawałek elektryki i wsadzić przekaźnik i będzie. Ktoś na forum ostatnio pisał że będzie dokładał pracę przerywaną,,, poszukaj. |
Nieprawda a) kupiłem sobie na złomie zespolony który ma czasowe wycieraczki (co ok właśnie 5 sekund), b) nic nie musiałem gmerać w instalacji, plug&play. Rozpoznać go można po tym że oprócz przekaźnika od kierunków, po prawej stronie jest przekaźnik właśnie od trybu przerywanego. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 07:09
|
|
|
Peedro, Nie sądzę by ford wsadził przekaźnik do wersji bez przerywanego trybu (choć wszystko możliwe) raczej poprzedni właściciel wymienił przełącznik,,,nigdy w mk3 nie grzebałem przy wyce raczkach, we wcześniejszych wersjach nie jest to takie proste,,,
Co do zaślepki, to wczesne wersje MK3 miały ssanie, i cięgno ssania, i potem przez jakiś czas byłą zaślepka (jeśli o tym samym myślimy) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 17:35
|
|
|
Ja jestem w trakcie robienia wycieraczek przerywanych na przełączniku 2 biegowym. W sumie to już działa lecz jeszcze muszę dać przełącznik 3 stykowy który będzie załączał na prace ciągłą wolną praca raz na 3s i praca raz na 6s. Jak zeskanuje schemat który zrobiłem to podrzucę.
[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 18:36 ]
regulator wraz ze przekaźnikami P1 i P2
|
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 20:27
|
|
|
Czemu to takie skomplikowane? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 20:29
|
|
|
dla mnie to nie jest skomplikowane.
[ Dodano: Sro Paź 14, 2009 20:02 ]
Tutaj daję poprawiony schemat. Zmiany jakie dałem to usunięcie 2 diod na powrocie i 1 biegu bo nic nie dawały (dałem je bo przekaźnik drżał) jednak po dzisiejszej próbie rozruchu w końcu doszyłem do tego dlaczego ten przekaźnik drżał. Mianowicie przez uzwojenie drugiego biegu cofał się prąd powodując że na cewce P1 było napięcie 6V. Cewka rozwierała pierwszy styk a nie zwierała drugi i łopatka była w powietrzu. Gdy wycieraczki chodziły to wahania napięcia powodowały to darzenie. By prąd się nie cofał dałem diodę na 2 biegu.
|
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 16:52
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Tak, nie miały,, |
w późniejszych Mk3 były czasówki, u mnie są pozdr! |
_________________
|
|
|
|
|
|