Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:40
[MK6] Wymiana oleju w Fieście 1.4 TDCI - Dziwna rzecz !!!
Autor Wiadomość
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Lip 2010, 14:53   

Coś w tym chyba jest, bo jak u siebie starałem się utrzymywać poziom oleju na MAX to musiałem od czasu do czasu coś tam dolać. Teraz jak trzymam w połowie skali, to chyba o 3 m-cy nie dolewałem nic ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lip 2010, 08:53   

west napisał/a:
Oleju wlewa się tyle aby był w połowie stanu między MIN a MAX, w żadnym wypadku nie leje się na równi lub nad podziałkę MAX.
No, jak odpalisz auto i Ci pójdzie w filtr oleju to akurat Ci się zrobi z MAX na środek między MAX a MIN
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 6 Lip 2010, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Lip 2010, 11:07   

Nie wiem Jeo komu odpisujesz, ale ja mówię o użytkowaniu auta już grubo po wymianie oliwy.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lip 2010, 11:25   

Poprawiłem :) chodzi o zalanie oleju do pustego silnika po wymianie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
skrage 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lip 2010, 12:48   

ElGrey napisał/a:
Miska olejowa nie ma zadnych przegrod wiec teorja o zapchanej jakiejs przegrodzie odpada

ElGrey napisał/a:
khaki napisał/a:
Sugeruję zdjęcie miski olejowej i sprawdzenie, co w niej się osadziło.

O i to pierwszy sesowny pomysl, tez jestem za tym posunieciem :)

Jak dla mnie jedno wyklucza drugie. Jeśli nie ma przegród w misce olejowej które mogłyby się zapchać to nie ma sensu zdejmować miski olejowej.
Uważam że winą mojego problemy jest niedogrzany silnik.
Wczoraj wymieniłem termostat. Poprawa natychmiastowa błyskawicznie łapie 90 *C i trzyma tą temperaturę na stałym poziomie. Nie wiem ile wcześniej silnik był niedogrzany na zepsutym termostacie bo kupiłem Fiestę dosyć niedawno.
Polecam nie zwlekać z wymianą termostatu w Fiesta MkVI bez względu na koszt 200zł :)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lip 2010, 19:17   

olej splynie i z zimnego silnika w 100%, tyle ze bedzie to trwalo dluzej, niedogrzany silnik nie ma nic wspolnego z brakujacym olejem (moim zdaniem), a zdlecie miski pozwoli wyeliminowac jakies ciala obce, osady i tego typu niespodzianki, w koncu jest to auto uzywane i nie masz wiedzy na temat jego przeszlosci ;-(
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
khaki 


Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 53
Skąd: Sherwood
Wysłany: 6 Lip 2010, 21:00   

To, że miska nie ma fabrycznych przegród, to fakt. Ale dlatego sugerowałem ci zdjęcie miski, abyś sprawdził, czy te przegrody nie utworzyły się z "mikstury", której zamiast oleju używał poprzedni właściciel. Bo tylko tym można wytłumaczyć objawy, które opisałeś w tym temacie.
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 7 Lip 2010, 09:53   

A może jak było zimno,a auto niedogrzane zatkał się jakiś prześwit majonezem (opary oleju+wilgoć z powietrza). Trochę mało prawdopodobna to teoria...i możliwa chyba tylko na oleju mineralnym (a kto wie co zalane było przez poprzedniego właściciela). Płukanka Valvoline to chyba dobry pomysł.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
q_tarantino 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 36
Skąd: Radom
Wysłany: 9 Lip 2010, 19:45   

Temp silnika /oleju ma duże znaczenie przy wymianie oleju,inaczej mechanicy by to robili przy -20 st C i zimnym silniku.
Np w głowicy jest pełno mikrokanalików i gęsty olej mineralny,przy za zimnym silniku spływałby stamtąd godzinami albo wogóle...

Dlatego poziom oleju sprawdzamy na zimnym silniku ,dopiero po 2-3 godz.

Mnie mech.przed jedną z wymian oleju pogonił z warsztatu żebym zrobił jeszcze 2 rundki i rozgrzał bardziej silnik.

Przy okazji zdjęcia mojej miski olejowej (miska już zdjęta) mech. na chwilę zakręcił rozrusznikiem -wtedy sporo oleju lunęło. Na dnie miski po 13 latach było trochę mułu -z 4 mm ale u mnie nie zatkało to odpływu z miski.

Wydaje mi się że skrage też ma coś zatkane /zamulone i ten stary olej mu nie spłynął (może odmy pozatykane i robi się "efekt zatkanej słomki ")

" Oleju wlewa się tyle aby był w połowie stanu między MIN a MAX, w żadnym wypadku nie leje się na równi lub nad podziałkę MAX " -możecie rozwinąć temat .
Że niby zalanie oleju blisko MAX jest niekorzystne dla silnika ?
Jak producent podaje że trzeba trzymać poziom oleju między MIN a MAX na bagnecie ,a wy piszecie że dokładnie w połowie !
- W różnych wątkach ludzie pisali że jak mięli niski poziom na bagnecie oleju to auto go tak dużo nie spalało -to ma jakieś znaczenie?
- Ciekawe z jakim poziomem oleju auta wyjeżdżają z fabryki?
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Lip 2010, 22:36   

jak jest za wysoki stan oleju, to silnik poprostu sie nadmiaru pozbedzie przez odme i olej trafi na filtr powietrza lud do turbiny i stan ustala sie wlasnie w polowie stanu mini, max,
a oleje syntetyczne jak w tym przypadku nie maja tych przykrych wlasciwosci co mineraly, ktore potrafia sie zamienic w gesta mase, wiec nadal nie wierze w niedogrzany silnik, mysle ze w mikrokanalach moze zostac max cos 300 ml, a nie 1,5 l
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 10 Lip 2010, 15:46   

q_tarantino napisał/a:

" Oleju wlewa się tyle aby był w połowie stanu między MIN a MAX, w żadnym wypadku nie leje się na równi lub nad podziałkę MAX " -możecie rozwinąć temat .


Zgodnie z prawami fizyki ciecze zwiększają swoją objętość pod wpływem temperatury. Zalejesz oleju na MAX to po prostu będziesz go miał "za dużo".

q_tarantino napisał/a:

Że niby zalanie oleju blisko MAX jest niekorzystne dla silnika ?


Jak wyżej.

q_tarantino napisał/a:

- Ciekawe z jakim poziomem oleju auta wyjeżdżają z fabryki?

[/quote]


Widziałeś kiedyś instrukcję obsługi swojego samochodu i to co w niej jest napisane?
Jest tam ilustracja która przedstawia bagnety w różnych silnikach i w każdym jako zalecane jest wskazanie na połowę między MIN a MAX.

Tak dla podparcia czymś swojego wpisu powiem tyle - od 21 lat mój ojciec jest pracownikiem Forda - Ford Koln Werke, dokładnie pracuje w dziale rozwojowym ( prototypy itp ) i nie jednego się już od niego dowiedziałem - o ilości oleju też.

Dla pocieszenia powiem, że ciesze się, że w moim silniku mam oleju tyle ile winno być, a ile masz Ty to już Twoja sprawa.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia,

West
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Lip 2010, 16:31   

Czy lanie oleju pod MAX jest bezpieczne?
Jak najbardziej, chyba nikt z Was nie myślał, że jeśli dolejemy o milimetr więcej to nam silnik rozsadzi. Dzięki odmie silnik sam sobie zostawi odpowiednią ilość oleju, wydaje mi się zresztą, że gdy lejemy nowy, czysty olej to warto podlać go pod max, nadmiar odmą wyleci, ale zawsze syfu z silnika trochę zgarnie. Na ewentualne dolewki wyznacz sobie połowę bagnetu na zimnym silniku, jak wszyscy mówią (ale pewnie nie dolewasz).

Ktoś ciekawy post strzelił z nieszczelnością serducha. Jeśli silnik jest nieszczelny, to czemu po otwarciu maski jest on z zewnątrz suchy (o ile uszczelka pod głowicą trzyma)? Nie wyszło to komuś :P

Co do dziwnej pojemności oleju - zmień mechanika, jeśli jego chęć pomocy kończy się na "faktycznie, dziwne". Zgodnie z prawami logiki - jeśli jest problem, to trzeba szukać przyczyny. Tak jak ktoś napisał, zdejmij michę. Jak to nie pomoże, to się poddaję. Bo olej po prostu musi gdzieś stać.

Ale to też dziwne, bo auto młode, więc jakim cudem mogło się tak zapchać? Filtry na bieżąco wymieniane? Jeśli nie jeździsz na fabrycznym komplecie, to po prostu nie chce się wierzyć.

Spróbuj jeszcze podnieść przód auta, bądź tył, żeby silnik był pod kątem (chociaż przód lepiej, to jeszcze z filtra poleci).

Gdyby ktoś chciał orzec, iż gadam głupoty - ostatnio pogiąłem michę u siebie w aucie (plus rozerwanie podłogi), bez prostowania wszedł mi litr oleju (od prawie suchego bagnetu do maxa). Michę mam wyprofilowaną dość skomplikowanie, więc prostowanie odpada (zresztą zawsze ryzyko). Wymieniłem sobie na "nową", w starej syfu nie miałem, żeby mogło coś blokować. Wszystko co tu napisałem odnosi się do Hondy Civic, więc mogą być rozbieżności (ale co nieco z fiesty starej kojarzę :P )
 
 
q_tarantino 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 36
Skąd: Radom
Wysłany: 13 Lip 2010, 22:01   

Dzięki panowie,znowu się czegoś ciekawego dowiedziałem i na dodatek za darmo ! :)
Pozdrawiam.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lip 2010, 22:27   

JustMario napisał/a:
Dzięki odmie silnik sam sobie zostawi odpowiednią ilość oleju, wydaje mi się zresztą, że gdy lejemy nowy, czysty olej to warto podlać go pod max, nadmiar odmą wyleci, ale zawsze syfu z silnika trochę zgarnie
Znaczy gdzie Ci ta odmą wyleci?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:18   

jakto gdzie do filtra powietrza :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:31   

ElGrey, do 1,1 to by tak z 10 litrów trzeba było wlać co by odma zassała :) nad poziomem MAX na wskaźniku oleju często są jakieś uszczelnienia normalnie nie zalane olejem które jak znajda się pod lustrem to mogą zacząć puszczać, itp,,, przekroczenie max nie zabije silnika, ale nie jest zalecane,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:36   

odma zasysa pary oleju, wiec logiczne jest ze jet to miejsce gdzie nadmiar moze sie wydostac, ponadto zalanie silnika pod sama gore i proba uruchomienia... no to by dopiero sie dzialo :yyy:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:41   

west napisał/a:
Zgodnie z prawami fizyki ciecze zwiększają swoją objętość pod wpływem temperatury. Zalejesz oleju na MAX to po prostu będziesz go miał "za dużo".
Dlatego poziom oleju mierzy się na niepracującym i zimnym silniku, dlatego też poziom MAX w zbiorniczku wyrównawczym nie masz przy korku tylko gdzieś w połowie,,, poziom MAX do kontroli przewiduje że ciecz w czasie pracy może swiększyć swoją obiętośc i wtedy wskazanie będzie ponad MAX (norma).
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Lip 2010, 16:39   

A czemu uważacie, że ten poziom MAX został ustalony przez producenta jako poziom oleju w pracującym silniku? Jakoś jestem praktycznie pewien, że wskazanie MAX służy do zalania olejem MAXymalnie do tego poziomu, a po rozgrzaniu olej może grzecznie skoczyć trochę w górę, zwiększając swoją objętość. Gdyż pewnie "roboczy MAX" jest wyższy, niż bagnetowy.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Lip 2010, 17:58   

Ale dziwne rzeczy opowiadacie... Olej to nie woda i wcale tam mocno nie zwiększa objętości. Zwiększenie jest minimalne i można je pominąć. Jedynie płyn we wspomaganiu ma podane dwa poziomy max (na zimnym i na ciepłym), a olej w silniku max ma bez znaczenia na temp. Poziom się sprawdza na nie pracującym silniku dlatego, że jest rozchlapany po wszystkim w środku i jest też w kanałach olejowych, a nie dlatego że ma inna objętość. Mówi się że na zimnym, bo wtedy jest pewność że cały spłynął do miski i pomiar będzie miarodajny. Jak nalejesz max to nic się nie stanie, nie powinno się przekraczać max, bo wtedy zwiększają się ciśnienia powietrza nad olejem i może wywalać jakieś uszczelki czy simmeringi.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: 1% podatku - odpisy na rzecz potrzebujących
trzeci Hyde-Park 17 25 Mar 2023, 14:56
szynszyl
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.