[MK3] Gorący alternator - norma czy awaria ?? |
Autor |
Wiadomość |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 17:31 [MK3] Gorący alternator - norma czy awaria ??
|
|
|
Jako iz w w fiescie ktora ostatnio nabylem padl altek (upalilo kabel i chyba komutator szlag trafil bo laduje slabo, wyje i sie pieronsko szybko nagrzewa) przelozylem ze starej fiestyny ktora jeszcze stoi u mnei na podworku na kobylkach altek bosha (wczesniej sprawdzilem szczotki wszystko gralo) ladowanie piekne 13,5 V....ale jakzro bie tak 15 km to altek jest tak goracy ze nie mozna raczej go dotknac bo mozna sie poparzyc, nie mam nastepnego altka i nei wiem co robic ?? no norma ?? zwarcia raczej neima nigdzie bo aku by padalo, z dodatkowych odbiornikow podczas jazdy to uzywam tylko CB a od silnika raczej sie tak altek nie nagrzeje ??? chociaz kto tam wie ?? pasek sie nie slizga |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 17:47
|
|
|
1) Altek jest blisko wydechu
2) Altek generuje od cholery mocy i przy okazji się grzeje, więc chłodny raczej nie będzie,,,
3) Altek jest przykręcony do silnika który zimny tez nie jest,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 18:57
|
|
|
z tego co piszesz drogi JoeMix wnioskuje iz to raczej norma i niema sie czym przejmowac ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 19:00
|
|
|
Niepokoi mnie ten upalony kabel, bo to akurat nie jest normalne. Fakt, alternator się grzeje od wydechu, ale wcale nie aż tak mocno! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 19:22
|
|
|
bylem doslownei 30 min temu u goscia ktory zna sie na rzeczy, kabel nie byl upalony tylko utleniony w skutek dzialania wilgosci i wysokiej temperatury(bialy proszek sie wysypal po rozcieciu meijsca "przepalenia" i stwierdzil rowniez iz takie nagrzewanie sie altka w moim aŁtku jest norma gdyz znajduje sie blisko wydechu i wezy od chlodzenia |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez karolusms 7 Cze 2010, 19:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 19:22
|
|
|
Sprawdź czy główny kabel prądowy też się robi ciepły,,, możesz odpalić auto i zostawić na jałowym na jakiś kwadrans,,, i jak wtedy alter się tez zrobi bardzo gorący (bo chyba raczej nie powinien) to może jednak coś jest nie tak,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 19:25
|
|
|
glowny kabel pradowy zostal wymieniony na taki z grubej czystej miedzi, nie grzeje sie |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 18:32
|
|
|
to raczej normalne ok 60 stopni to jego temp pracy . |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.