Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: gasniecie, lpg, mk3

[MK3] Na gazie silnik raz pracuje raz nie -brak logicznego z
Autor Wiadomość
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19 Cze 2010, 09:06   [MK3] Na gazie silnik raz pracuje raz nie -brak logicznego z

Witam!
Instalacja Tomasetto.
Jakiś czas temu coś stało się z instalacją, auto jechało na gazie po kilku kilometrach od ruszenia (silnik musiał być bardzo rozgrzany) ale nawet później czasem dostawał "zmuły".
W serwisie wyczyścili parownik -podobno był strasznie zasyfiony poprzez badziewny gaz.
Kilkaset kilometrów wszystko chodziło idealnie.
Teraz mam tak, że czasem odpalam, przełączam na gaz i wszystko OK, innym razem przełączy się na gaz i jakby dopływ gazu był odcięty -silnik gaśnie, czasem pomaga kilkakrotne przełączenie benzyna-gaz, co wydaje mi się strasznie dziwne, czasem jest po prostu słabszy.
Wczoraj np. miałem do przejechania 150km, ze 100 normalnie, po czym nagle silnik zaczął chodzić nierówno (jakby nie na wszystkie cylindry) i gasnąc na gazie, przełączyłem na benzynę i co jakiś czas próbowałem na gazie jechać, czasem był strasznie słaby, czasem zupełnie gasł, po kilkunastu kilometrach znowu na gazie idealnie.

Ma ktoś pomysł co to może być?

Dodam, że nie dawno wymieniony olej, przewody i świece, filtr gazu, parownik wyczyszczony i gaz wyregulowany.

Z góry dzięki za pomoc...
Tomek
Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 19 Cze 2010, 13:37   

massur, Kiedy była regulacja zaworów?
_________________
Fiesta forever...
 
 
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Cze 2010, 10:58   

Dawno... Silnik klekocze jak diesel ale podobno one tak już mają.
Na benzynie wszystko śmiga super.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Cze 2010, 11:09   

massur napisał/a:
Silnik klekocze jak diesel ale podobno one tak już mają
To że klekoczą na ustawionych zaworach nie znaczy że nie trzeba tego regularnie robić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Cze 2010, 11:29   

OK, dam radę sam to zrobić czy lepiej do mechanika?

Czy rozregulowane zawory mogą być przyczyną moich problemów z gazem?
 
 
mk4_driver 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grześ
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 109
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20 Cze 2010, 11:34   

może Ci to pomoże, brat w astrze miał podobne problemy z gazem, auto muliło, nierówne obroty, brak dynamiki jazdy. Pojechał do mechanika który montuje lpg i okazało się że któryś przewód od zasilania gazem był "przygięty". Gość wepchał do niego jakąś sprężynę i teraz wszystko śmiga elegancko.
_________________
http://www.fiestaklubpols...ghlight=#513496
 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 20 Cze 2010, 11:39   

massur: Jeśli nigdy nie regulowałeś zaworów, to lepiej podjedź do mechanika. Zbyt duże luzy zaworów mogą mieć związek z przedstawionymi problemami.

[ Dodano: Nie Cze 20, 2010 12:40 ]
mk4_driver,
mk4_driver napisał/a:
któryś przewód od zasilania gazem był "przygięty". Gość wepchał do niego jakąś sprężynę i teraz wszystko śmiga elegancko.
Tę sprężynę gazownik wepchnął, żeby wąż się nie załamywał, zamiast poprawić jego położenie? Niezły z niego "druciarz"... :hahaha:
_________________
Fiesta forever...
 
 
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Cze 2010, 12:16   

Czy przy okazji wizyty u mechanika oprócz luzów na zaworach coś jeszcze sprawdzić?

Czy jest jakaś potencjalna inna przyczyna?
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 20 Cze 2010, 12:23   

massur: Może szwankować elektrozawór gazu. ale to nie jest dla mechanika "od zaworów". Luzy zaworów: ssące - 0,2mm; wydechowe - 0,3mm.
_________________
Fiesta forever...
 
 
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Cze 2010, 15:54   

Też myślałem, że któryś z elektrozaworów (są chyba 3, jeden w butli i 2 przy parowniku), nie wiem czy taki elektrozawór może się częściowo otwierać, czy tylko albo jest otwiera albo zamknięty. Ten w butli słychać jak się otwiera, pytanie tylko czy faktycznie tak jest... Styki przewodów przy elektrozaworach przeczyściłem.

PS.
Kilka postów wyżej pytanie o zawory dotyczyło zaworów silnika czy elektrozaworów instalacji gazowej?
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 20 Cze 2010, 16:50   

massur: pytanie dotyczyło zaworów silnika - regulacji ich luzów; dlatego podałem wartości. Przy parowniku nie możesz mieć dwóch elektrozaworów; prędzej jeden z nich jest filterkiem gazu. Jaki masz parownik - może foto?
_________________
Fiesta forever...
Ostatnio zmieniony przez pucio2 20 Cze 2010, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Cze 2010, 17:28   

Parownik z filtrem gazu i elektrozaworami -wydaje mi się, że są 2:




Sterownik:

 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 20 Cze 2010, 18:11   

massur,
massur napisał/a:
Parownik z filtrem gazu i elektrozaworami -wydaje mi się, że są 2:
No, faktyczne są dwa...nie spotkałem się z takim układem. :yyy:
_________________
Fiesta forever...
 
 
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Cze 2010, 20:24   

Samą instalację zakładała stacja, która ma chyba najlepszą opinię w mieście, sporo znajomych tam zakładało gaz i generalnie faktycznie OK. Teoretycznie mógłbym do nich pojechać, tyle że pracują wtedy kiedy ja (muszę się z pracy urywać), mają spory ruch i trzeba się umawiać na terminy minimum z 1,5-2 tygodnie, no i zawsze to kosztuje, może to tzw. pierdoła i sam jestem w stanie naprawić.
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 21 Cze 2010, 10:27   

massur:
massur napisał/a:
może to tzw. pierdoła i sam jestem w stanie naprawić.
Tylko w trybie tak prowadzonej rozmowy można dywagować o tym i owym...możesz spróbować odłączyć przewody na powiedzmy, ze elektrozaworze nad filterkiem gazu - z tego czarnego "pudełeczka" i zobaczysz, co będzie się działo... :yyy:
_________________
Fiesta forever...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Cze 2010, 10:55   

pucio2 napisał/a:
Tę sprężynę gazownik wepchnął, żeby wąż się nie załamywał, zamiast poprawić jego położenie? Niezły z niego "druciarz"...
Dlaczego, albo prowadzisz goły waż tak by się nie załamywał, ale wkładasz spirale do środka i prowadzisz jak chcesz :yes:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
massur 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21 Cze 2010, 16:41   

pucio2 napisał/a:
massur:
massur napisał/a:
może to tzw. pierdoła i sam jestem w stanie naprawić.
Tylko w trybie tak prowadzonej rozmowy można dywagować o tym i owym...możesz spróbować odłączyć przewody na powiedzmy, ze elektrozaworze nad filterkiem gazu - z tego czarnego "pudełeczka" i zobaczysz, co będzie się działo... :yyy:
Nic mi to nie da, ew. przyczyną może być nieotwierający się elektrozawór...

Wie ktoś czy taki elektrozawór może być tak uszkodzony, że będzie otwierał się tylko trochę?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Cze 2010, 16:54   

Teoretycznie może,,, ale niskie jest prawdopodobieństwo,,, skąd masz zaczytywane impulsy dla centralki gazu (to że silnik pracuje)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 21 Cze 2010, 16:55   

massur
massur napisał/a:
Nic mi to nie da, ew. przyczyną może być nieotwierający się elektrozawór
Jeszcze nie sprawdziłeś, a już wiesz? Ja to widzę tak: silnik pracuje na gazie, zdejmuję konektery z jednego elektrozaworu - mam jakiś efekt, ale nie oczekiwany. Zdejmuję z drugiego i oceniam podobnie. Daj sobie powiedzieć, że nie wszystko można naprawić, korzystając ze wskazówek napisanych. Luzy zaworów silnika były skorygowane? :yyy:
_________________
Fiesta forever...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Cze 2010, 18:16   

pucio2 napisał/a:
silnik pracuje na gazie, zdejmuję konektery z jednego elektrozaworu - mam jakiś efekt
Efekt będzie jeden auto zgaśnie, im elektrozawór będzie bliżej silnika tym szybciej wypali gaz z przewodów za elektrozaworem i zgaśnie,,, też nie wiem co taki test ma pokazać? Że zawór się losowo zamyka podczas jazdy czy co? Może być ze któryś elektrozawór będzie zepsuty i się nie zamknie, wtedy auto nie zgaśnie - w/g mnie bez wpływu na zaistniały problem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.