[MK4] przycisk zwierny |
Autor |
Wiadomość |
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 17:08 [MK4] przycisk zwierny
|
|
|
mam dwa przyciski zwierne, z czerwoną i czarną główką. wiem że oba działają niejednakowo. macie pomysła który po naciśnięciu chwilowo złączy obwód?
pozdro |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 18:29
|
|
|
bidżej napisał/a: | a weź se multimetr włącz na test diody i sprawdź :yyy: |
mam cyfrowy, przełączam na taki znak -> i do nóżek zwiernika i zero reakcji na multimetrze. czy zwiernik musi być podłączony do czegoś? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 19:01
|
|
|
Jeśli obydwa są zwierne to jak mogą działać niejednakowo? Multimetr przełącz na pomiar oporu, jak zewrzesz kable razem to na wyświetlaczu powinno być 0,00 - i tak sprawdź przyciski |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 20:44
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jeśli obydwa są zwierne to jak mogą działać niejednakowo? |
niejednakowo w tym sensie że np.czerwony zamyka a czarny rozłącza obwód.. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 20:50
|
|
|
ustaw na omomierz 200 podłącz przewody pod czarny- COM i czerwony pod V OHM
włącz miernik
Poszukaj który przycisk ma przejście gdy go nie dotykasz objawi się to tym że na wyświetlaczu będzie 00.6 np albo coś podobnego . brak przejścia na wyświetlaczu wygląda tak 1____ |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 21:59
|
|
|
scorpion69 napisał/a: | czerwony zamyka a czarny rozłącza obwód | Czyli czerwony jest zwierny a czarny jednak rozwierny |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 22:56
|
|
|
JoeMix napisał/a: | scorpion69 napisał/a: | czerwony zamyka a czarny rozłącza obwód | Czyli czerwony jest zwierny a czarny jednak rozwierny |
nie wiem jak to się dokładnie nazywa ale dokładnie wygląda to tak:
http://www.allegro.pl/ite...tal_off_on.html
mam taki czerwony i czarny. działają w sposób chwilowy tzn. naciśnięcie i puszczenie guzika powoduje chwilowe zamknięcie lub otwarcie otworu. czy nazywa się to zwiernik czy inaczej....
przycisk chwilowy mam zamiar dać do otwierania klapy....
pozdro |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 00:06
|
|
|
Aha czyli:
Przycisk okrągły duży RESET - to wskazuje że przycisk jest chwilowy
OFF-(ON) - to wskazuje że jest typu NO czyli Normal Open - znaczy że normalnie jest rozłączony naciśnięcie powoduje zwarcie, zwolnienie klawisza powoduje ponowne rozłączenie obwodu.
Kolor raczej nie ma wpływu na działanie, chyba że pstryczek jest innego tupu, jeśli będzie NC to będzie miał przejście ciągle, a będzie rozłączał przy naciśnięciu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 00:43
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Aha czyli:
OFF-(ON) - to wskazuje że jest typu NO czyli Normal Open - znaczy że normalnie jest rozłączony naciśnięcie powoduje zwarcie, zwolnienie klawisza powoduje ponowne rozłączenie obwodu.
Kolor raczej nie ma wpływu na działanie,,, |
w moim przypadku kolor ma znaczenie bo kupowałem kiedyś dwa rodzaje no ale teraz zapomniałem który jest jaki...czy domyślnie czerwony/czarny jest ON czy OFF i po chwilowym naciśnięciu jest OFF i ON ??? |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 01:10
|
|
|
ja z takiego przycisku czerwonego mam zrobione otwieranie bagażnika ;] |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 07:32
|
|
|
scorpion69, jak masz problem żeby to ustalić miernikiem, to weź cokolwiek innego zasilanego prądem, nie wiem kontrolkę i bateryjkę, silniczek czy wiatraczek z komputera i podłącz przez przycisk i się przekonasz, jak masz zasilacz uniwersalny taki np. 500mA 12V to jak zrobisz chwilowe zwarcie przewód o przewód to się zaiskrzy (bez szkody dla zasilacza) to samo zrób na przełączniku, jak się zaiskrzy to jest normalnie zwarty,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|