Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
15 Sty 2010, 09:39
[MK3] Konserwacja podwozia
Autor Wiadomość
Dariusos 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Sty 2010, 09:25   [MK3] Konserwacja podwozia

Witam wszystkich!

Otóż jestem posiadaczem Fiesty od 2 m-cy jest nią wersja MK3 1.3 1992 rok
i mam pytanie odnośnie konserwacji podwozia... czy w tych modelach była już blacha ocynk...? I czy jest potrzeba konserwacji podwozia...? A jeżeli taka istnieje to jakim środkiem najlepiej zakonserwować? Jak pamiętam wcześniej mając malucha konserwowałem go bitexem :)

Będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi...

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Cze 2010, 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Sty 2010, 09:31   

ocynku nie było, bitex jest ok (o ile odpowiednio zrobiony)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 15 Sty 2010, 09:42   

sa juz tematy które dotycza tej kwestii
bitex był dobry 20 lat temu ..bo niczego innego nie było :rotfl: ..to najgorszy syf jaki znam ..a rózne syfy poznałem
tyle w temacie ..reszte sobie wyszukaj :fox:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Sty 2010, 21:25   

tak, bitex jest dobry do konserwacji malucha i duzego fiata, bądź syrenki. Ja polecam baranek 3M do podwozia. Oczywiście miejsca gdzie jest korozja trzeba odpowiednio przygotować pod baranka
 
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 15 Sty 2010, 21:57   

Można tego baranka nałożyć na bitex ??
_________________

 
 
 
Eryc
[Usunięty]

Wysłany: 15 Sty 2010, 23:04   

Do zabezpieczania profili i podwozi stosuje się wosk natryskowo. Do kupienia w specjalistycznych sklepach z materiałami lakierniczymi w opakowaniach najczęściej litrowych lub pięciolitrowych. Koloru bezbarwnego lub miodowego. Producent do wyboru. Masy poliuretanowe uszczelniające nie zabezpieczają aktywnie przed korozją tylko przed uderzeniami kamieni itp.
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 17 Sty 2010, 10:34   

Eryc napisał/a:
Do zabezpieczania profili i podwozi stosuje się wosk natryskowo. Do kupienia w specjalistycznych sklepach z materiałami lakierniczymi w opakowaniach najczęściej litrowych lub pięciolitrowych. Koloru bezbarwnego lub miodowego. Producent do wyboru. Masy poliuretanowe uszczelniające nie zabezpieczają aktywnie przed korozją tylko przed uderzeniami kamieni itp.


środek o którym piszesz stosujemy tylko i wyłącznie w profile zamknięte. Nie nadaje się on na podwozia. Na podwozie kładziemy wyłącznie baranka.
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Sty 2010, 21:48   

pod tym wzgledem zdania sa podzielone, wiekszosc fachorow mowi ze beranek jest bez sesu, a wosk jaknajbardziej spelnia zadanie, baranek kladziemy tylko w miejsca napraw i tam gdzie sa ubytki orginalniej masy, no i pewnie na auta gdzie tego ustrojstwa nie stosowano, ja z doswiadczenia wybieram wosk :twisted: nie wymywa sie ladnie utrzymuje syf, a przedewszystkim sol z dala od blachy i zawsze mozna poprawic po wymyciu podwozia, a baran niestety jest dobry ale nakladany termicznie, jak w fabryce ;-(

A na bitex to niestety tylko juz bitex bo nierealne jest pozbycie sie tego gowna i zastosowanie czegos lepszego
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 18 Sty 2010, 09:59   

chłopaki koniec wyscigów na technologie i teorie !
prawda jest taka ze półki uginaja sie od srodkówi technologii zabezpieczania ..mamy syntetyki ,masy bitumiczne ,woski ,kauczuki i pewnie duzo wiecej ...kazdy fachowiec ma swoja technologie zabezpieczania podwozia ..zazwyczaj jest tak ze rózna srodki ..sa mocna w róznych rzeczach ..jedne ..odporne na uderzenia ..inne na korozje i w koncu trudno je wiarygodnie porównac i wskazac lepszy .
Ogólnie powiem krótko ..wszystko lpeszy niz nic ..wszystko lepsze niz bitex .
podwozie trzeba myc ..powłoke uzupełniac ..a i tak w naszych warunkach atmosferycznych ruda wyjdzie ..kwestia czasu :sad:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 18 Sty 2010, 13:23   

a na ocynk warto to kłaść?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 18 Sty 2010, 23:33   

Nic nie zastąpi corocznego przeglądu podwozia i smarowania, malowania czym kto chce. Ja preferuje Brunox, minie i Bitex.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Sty 2010, 19:01   

odyniec napisał/a:
a na ocynk warto to kłaść?


Ocynk nie ocynk, zabespiecza sie wszystko
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Chrise 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 33
Skąd: Tychy
Wysłany: 16 Cze 2010, 14:59   konserwacja podwozia, woj. śląskie

Witam!!
Jako że nie wiem jak i nie mam gdzie tego zrobić szukam jakiegoś zakładu (który polecacie) na terenie woj. śląskiego, który podejdzie do sprawy konserwacji podwozia w pełni profesjonalnie i zrobi to naprawdę dobrze a nie zamaże tylko z wierzchu jakimś smołowatym specyfikiem.

Proszę o wasze propozycję.
_________________
Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi :)
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 16 Cze 2010, 15:45   

Zapytaj kolegi z osiedla :D Odezwij się na PW w przyszłym tygodniu :)
 
 
 
Chrise 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 33
Skąd: Tychy
Wysłany: 16 Cze 2010, 23:32   

W takim razie do przyszłego tyg. na pewno się odezwę.

Dzięki :)
_________________
Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi :)
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 23 Cze 2010, 23:55   

mam pytanko z tym tematem:
pod progami i tam gdzie podnosi się lewarkiem jest dużo przeżartej rdzy, nawet odpadają kawałki. czy lepiej zastosować fosol i następnie cynk w sprayu albo po fosolu jakąś farbę na rdzę np. Hammerite?

proszę o info :jupi:
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Cze 2010, 08:22   

scorpion69 napisał/a:
czy lepiej zastosować fosol i następnie cynk w sprayu albo po fosolu jakąś farbę na rdzę np. Hammerite?
Njapierw należy zastosować nową blachę... A Hammerite to syf, który do samochodu się nie nadaje (nawet do płotów się nie nadaje, bo odpryskuje choćbyś 10 warstw położył)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 24 Cze 2010, 09:20   

łąpy precz od fosola -fosol jest do kibli człowieku !!
fosol ma zrace własciwosci i bez zneutralizowania bedzie pogłębiał korozję .
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 24 Cze 2010, 10:17   

jackrzec napisał/a:
Njapierw należy zastosować nową blachę...

co mam rozumieć przez nową blachę? mam kupić nowe progi ? <wow>
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Cze 2010, 15:53   

jesli masz spore ubytki to i owszem, ale chodzi bardziej o przynajmniej sumiennie wykonane laty :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Konserwacja nadkoli, podłogi, profili zamkniętych
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 6 5 Wrz 2013, 18:29
Brykal
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.