Przesunięty przez: trzeci 15 Sty 2010, 09:39 |
[MK3] Konserwacja podwozia |
Autor |
Wiadomość |
Dariusos
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 09:25 [MK3] Konserwacja podwozia
|
|
|
Witam wszystkich!
Otóż jestem posiadaczem Fiesty od 2 m-cy jest nią wersja MK3 1.3 1992 rok
i mam pytanie odnośnie konserwacji podwozia... czy w tych modelach była już blacha ocynk...? I czy jest potrzeba konserwacji podwozia...? A jeżeli taka istnieje to jakim środkiem najlepiej zakonserwować? Jak pamiętam wcześniej mając malucha konserwowałem go bitexem
Będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi...
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Cze 2010, 07:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
bidżej
![](http://malp.fm.interii.pl/avatar_bidzej_bmw_e36.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 09:31
|
|
|
ocynku nie było, bitex jest ok (o ile odpowiednio zrobiony) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
LOY
Członek Honorowy FKP
![](http://img14.imageshack.us/img14/84/kaczkapiraczka.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 09:42
|
|
|
sa juz tematy które dotycza tej kwestii
bitex był dobry 20 lat temu ..bo niczego innego nie było ..to najgorszy syf jaki znam ..a rózne syfy poznałem
tyle w temacie ..reszte sobie wyszukaj |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
krzysieks_mc
![](http://img413.imageshack.us/img413/6813/avatarlxd.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 21:25
|
|
|
tak, bitex jest dobry do konserwacji malucha i duzego fiata, bądź syrenki. Ja polecam baranek 3M do podwozia. Oczywiście miejsca gdzie jest korozja trzeba odpowiednio przygotować pod baranka |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 21:57
|
|
|
Można tego baranka nałożyć na bitex ?? |
_________________
![](images/signatures/5394379154cc4174562a0e.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Eryc [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Sty 2010, 23:04
|
|
|
Do zabezpieczania profili i podwozi stosuje się wosk natryskowo. Do kupienia w specjalistycznych sklepach z materiałami lakierniczymi w opakowaniach najczęściej litrowych lub pięciolitrowych. Koloru bezbarwnego lub miodowego. Producent do wyboru. Masy poliuretanowe uszczelniające nie zabezpieczają aktywnie przed korozją tylko przed uderzeniami kamieni itp. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
krzysieks_mc
![](http://img413.imageshack.us/img413/6813/avatarlxd.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 10:34
|
|
|
Eryc napisał/a: | Do zabezpieczania profili i podwozi stosuje się wosk natryskowo. Do kupienia w specjalistycznych sklepach z materiałami lakierniczymi w opakowaniach najczęściej litrowych lub pięciolitrowych. Koloru bezbarwnego lub miodowego. Producent do wyboru. Masy poliuretanowe uszczelniające nie zabezpieczają aktywnie przed korozją tylko przed uderzeniami kamieni itp. |
środek o którym piszesz stosujemy tylko i wyłącznie w profile zamknięte. Nie nadaje się on na podwozia. Na podwozie kładziemy wyłącznie baranka. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Sty 2010, 21:48
|
|
|
pod tym wzgledem zdania sa podzielone, wiekszosc fachorow mowi ze beranek jest bez sesu, a wosk jaknajbardziej spelnia zadanie, baranek kladziemy tylko w miejsca napraw i tam gdzie sa ubytki orginalniej masy, no i pewnie na auta gdzie tego ustrojstwa nie stosowano, ja z doswiadczenia wybieram wosk nie wymywa sie ladnie utrzymuje syf, a przedewszystkim sol z dala od blachy i zawsze mozna poprawic po wymyciu podwozia, a baran niestety jest dobry ale nakladany termicznie, jak w fabryce
A na bitex to niestety tylko juz bitex bo nierealne jest pozbycie sie tego gowna i zastosowanie czegos lepszego |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
![](images/signatures/790440407546908beeabdf.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
LOY
Członek Honorowy FKP
![](http://img14.imageshack.us/img14/84/kaczkapiraczka.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 09:59
|
|
|
chłopaki koniec wyscigów na technologie i teorie !
prawda jest taka ze półki uginaja sie od srodkówi technologii zabezpieczania ..mamy syntetyki ,masy bitumiczne ,woski ,kauczuki i pewnie duzo wiecej ...kazdy fachowiec ma swoja technologie zabezpieczania podwozia ..zazwyczaj jest tak ze rózna srodki ..sa mocna w róznych rzeczach ..jedne ..odporne na uderzenia ..inne na korozje i w koncu trudno je wiarygodnie porównac i wskazac lepszy .
Ogólnie powiem krótko ..wszystko lpeszy niz nic ..wszystko lepsze niz bitex .
podwozie trzeba myc ..powłoke uzupełniac ..a i tak w naszych warunkach atmosferycznych ruda wyjdzie ..kwestia czasu |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
odyniec
![](http://img229.imageshack.us/img229/567/img7920resize.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 18 Sty 2010, 13:23
|
|
|
a na ocynk warto to kłaść? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 19:01
|
|
|
odyniec napisał/a: | a na ocynk warto to kłaść? |
Ocynk nie ocynk, zabespiecza sie wszystko |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
![](images/signatures/790440407546908beeabdf.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Chrise
![](http://republika.pl/clanpp/krzys1.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 33 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16 Cze 2010, 14:59 konserwacja podwozia, woj. śląskie
|
|
|
Witam!!
Jako że nie wiem jak i nie mam gdzie tego zrobić szukam jakiegoś zakładu (który polecacie) na terenie woj. śląskiego, który podejdzie do sprawy konserwacji podwozia w pełni profesjonalnie i zrobi to naprawdę dobrze a nie zamaże tylko z wierzchu jakimś smołowatym specyfikiem.
Proszę o wasze propozycję. |
_________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
mikolaj_r
![](http://img94.imageshack.us/img94/9590/beztytuuthc.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16 Cze 2010, 15:45
|
|
|
Zapytaj kolegi z osiedla Odezwij się na PW w przyszłym tygodniu |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Chrise
![](http://republika.pl/clanpp/krzys1.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2006 Posty: 33 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16 Cze 2010, 23:32
|
|
|
W takim razie do przyszłego tyg. na pewno się odezwę.
Dzięki |
_________________ Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 23 Cze 2010, 23:55
|
|
|
mam pytanko z tym tematem:
pod progami i tam gdzie podnosi się lewarkiem jest dużo przeżartej rdzy, nawet odpadają kawałki. czy lepiej zastosować fosol i następnie cynk w sprayu albo po fosolu jakąś farbę na rdzę np. Hammerite?
proszę o info |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jackrzec
Klubowicz
![](http://forum.fordclubpolska.org/customavatars/avatar4694_2.gif)
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 08:22
|
|
|
scorpion69 napisał/a: | czy lepiej zastosować fosol i następnie cynk w sprayu albo po fosolu jakąś farbę na rdzę np. Hammerite? | Njapierw należy zastosować nową blachę... A Hammerite to syf, który do samochodu się nie nadaje (nawet do płotów się nie nadaje, bo odpryskuje choćbyś 10 warstw położył) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
LOY
Członek Honorowy FKP
![](http://img14.imageshack.us/img14/84/kaczkapiraczka.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 09:20
|
|
|
łąpy precz od fosola -fosol jest do kibli człowieku !!
fosol ma zrace własciwosci i bez zneutralizowania bedzie pogłębiał korozję . |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 10:17
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Njapierw należy zastosować nową blachę... |
co mam rozumieć przez nową blachę? mam kupić nowe progi ? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 15:53
|
|
|
jesli masz spore ubytki to i owszem, ale chodzi bardziej o przynajmniej sumiennie wykonane laty |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
![](images/signatures/790440407546908beeabdf.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|