Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lpg, regulacja lpg

[MK3] Reduktor LOVATO regulacja cisnienia sruba na parowniku
Autor Wiadomość
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 26 Cze 2010, 15:42   [MK3] Reduktor LOVATO regulacja cisnienia sruba na parowniku

Majac juz stycznosc z kilkoma Lovato i BRC (regeneracja, regulacja) zawsze ustawialem srube na parowniku blisko prawej strony (niskie obroty i zubozenie mieszanki) tak samo mialem w poprzedniej fiescie, w obecnej po kompletnym serwisie instalacji zaraz po zakupie (tj wymiana membran, filtra, sprawdzeniu szczelnosci) fiesta pali sporo w ukladzie 30/70 miasto/trasa wychodzi 9 L i wiecej (a jezdze spokojnie, bez szalenst trasa 90-100 km/h).....jakie sa wasze spostrzezenia co do ustawiania reduktora, by mniej palil, lepiej ustawic na srodku zakresu regulacji, lekko w prawo czy maksymalnie w prawo ?? (bypass zakrecony na max) mowimy tu oczywiscie o kreceniu sruba az silnik stanie w prawo a nastepnie w lewo az silnik zgasnie dzielac obroty na pol osiagamy lambda 1 czyli srodek zakresu regulacji...poprzednia fiesta byla 4 biegowa a palila 8 i mniej a obecna ssie sporo jak na tak maly silnik, register odkrecony o 1,5 obrotu (nie muli mocno po wcisnieciu pedalu gazu na maxa, silnik lekko mulowaty od 60 do 80 km/h)

czekam na wasze spostrzezenia co do spalania silnikow 1.1 i 1.3 oraz o ile to mozliwe informacje jak wasze instalacje sa ustawione
_________________

Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 26 Cze 2010, 21:32   

Mi w stosunku trasa/miasto 70/30 pali 7,5l, 100/0 pali 7L , 0/100 pali 10L, 50/50 pali 8,5L
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
adashi 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Adam
Wiek: 41
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Konin
Wysłany: 26 Cze 2010, 21:37   

No raczej oszczędna to nie jest, w mieście 9-9,5L, trasa 7-7,5L
_________________
Każda minuta to szansa na to by coś zmienić...

Pozdrawiam -Adam-
 
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 26 Cze 2010, 22:42   

a instalacje regulowaliscie sami czy robili to gaziarze ??? w tym temacie chcialbym bardziej rozwinac sedno ustawienia parownika, w jakim zakresie najlepiej go ustawic by autko bylo ekonomiczne
_________________

 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 27 Cze 2010, 22:41   

Po zimie zawsze wypada jeszcze raz wyregulować, na oko to se można, nawet po wymianie filtra powietrza zdarzało sie że autko na gazie inaczej pracowało, po zimie membrany potrafią sparcieć i autko chla więcej, lepiej podjechać do gaziarza i sprawdzić tak zwane "koszta dodatkowe" LPG
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 27 Cze 2010, 22:50   

Ja sobie gazik sam reguluje (II-generacja ulepszona, wiec mam kabel i softa do tego) pali jak w podpisie, czyli niecałe 9. Opony 185/55/14 s non-stop w palnik daje :rotfl: Przy parowniku to tylko od czasu do czasu syf spuszczam gaz mam 2 lata i membran nie ruszałem. Jedynie filtry przy zaworkach.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 28 Paź 2011, 13:55   

tak jak masz odkrecone o 1,5 obrotu to jest swietnie mozesz kapke wiecej, czjesz mula bo maly silnik i ta skrzynia. powiedzmy ze odpala sie auto jakby nie bylo ustawione i ustawia sie najpierw węża skreca w prawo...jak juz zacznie popierdywac i ledwo chodzic odkrecic najlepiej 1,5 obrotu (3/4 i 1 to za malo wg mnie, a troche tymi kurkami krecilem i cudowalem zeby taniej bylo)...sprawa wyglada tak ze w lovato cisnienie na parowniku krecac w prawo zubazasz, czyli ze do tego 1,5 obrotu na DUZEJ srubie weza trzeba ustawic w miare ubogo cisnienie z reduktora, tj lepiej przykrecic cisnienie i odkrecic wąż (niz na odwrot), jesli chodzi Ci dokladnie o to ile odkrecac mala srubke to jest kwestia stanu membran, ja zakrecilem ją aż kulał i odkrecilem o 0,5 obrotu..., musi byc zachowany stosunek cisnienia z parownika do odkreconej sruby na wezu (na parowniku malo na wezu duzo, ale zeby nie palil jak smok), ta cala lambde dla obr jalowych i spaliny wydaje sie ze reszte na gazniku reguluje tzn przez "lewe powietrze-to glownie wplyw ma juz na same obroty biegu jalowego" mozna to zrobic ta mala metalowa na parowniku [nie pomylic z plastykowa wieksza od membran] (poczatkowo pasowaloby ustawic na gazniku jak najmniej lewego powietrza, bo po co masz dawac duzo gazu do powietrza, jak dasz duzo powietrza to rozrzedzasz gaz czyli na full zamknieta i odkrecona o jakis obrot), podsmowujac lepiej zakrecic parownik a odkrecic wąż...zauwazylem to po tym co sie dzieje z autem kiedy konczy mu sie gaz (sahara w butli=spadek cisnienia) i dostaje nagle "kopa". z tym ze nie wolno przesadzic z ubazaniem bo glowica i zawory sie grzeja i to naprawde duzo szybciej, tego chyba kazdy jest swiadomy, a i jeszcze jedno jesli auto jest dobrze ustawione (nadwyzka powietrza) to zatkanie reka wlot powietrza czesciowo powinno zwiekszyc obroty silnika...czyli zejscie lambdy w dol, a jesli gazu jest puszczone za duzo to przy zatykani reka nic sie nie dzieje, dopiero kiedy zatka sie calkiem silnik sie dlawi i przygasa.to tak bez sondy i analizatora mozna ustawic. mi pali 8,5l latem. przepraszam za bledy, pisane w pospiechu
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 30 Paź 2011, 12:57   

jak zamało pali to wypala zawory. kupił bys nowy reduktor to bys miał z filtrami regulacją i gwarancja ;p
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 30 Paź 2011, 17:07   

jak za malo pali to nie bedzie szlo, i to jest tego oznaka, a jak jest ubogo tylko dla obrotow jalowych to nic bo lambda zmierza do 1 jak naciskasz gaz, wiec nic sie nie wypala, chyba ze na obroty nie wchodzi i albo nie ciagnie pod obciazeniem bo sruba na wezu zakrecona to wtedy wiadomo ze to juz jest zle, ubogo
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 31 Paź 2011, 07:54   

o tym własnie mówie. gaz jest bardzo wrazliwy pod wpływem impulsowego wciskania pedełu hazu. gwałtownie wciskasz puszczesz wciskasz w podłoge ---> wieksze spalanie
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 17:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.