Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Duże branie oleju
Autor Wiadomość
michalie 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: kielce
Wysłany: 1 Cze 2010, 17:14   [MK4] Duże branie oleju

Dzień dobry mam te fiestke od niedawna ale strasznie bierze olej i to do konca czytałem na forum ze innym tez bierze ale w pewnym momencie przestaje a u mnie bierze az nie wesmie wszystkiego jak ostro hamuje to sie kontrolka zapala i jak szybko wchodze w zakret to tez sie zapala ubytek oleju to jaieś 2,5l na 2000km no to chyba sporo dodam ze autko ma 100 000 km przebiegu ładnie chodzi przyspiesza nie kopci no jestem zadowolony w 100% no ale co z tym spalaniem oleju auko suche od spodu oglądałem na kanale co moze byc nie tak
Dziękuje
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Cze 2010, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 1 Cze 2010, 20:51   

to raczej ma 200 tyś, a teraz przechodzi w 300tyś:)
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Cze 2010, 20:58   

dymi na niebiesko?
_________________
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 1 Cze 2010, 22:05   

michalie napisał/a:
dodam ze autko ma 100 000 km przebiegu


przy roczniku 96 to raczyj fantastyka, może za mocno piłujesz, słaby silniczek to przy agresywnej jeździe lubi pochlać beny i oleju
 
 
michalie 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: kielce
Wysłany: 1 Cze 2010, 22:45   

No jaki jest stan licznika to nie wiadomo bo jak go kupowałem to miał 150 km bo sie licznik wyzerował ale miałem takiego samegi tylko anglika i miał przejechane 130 000 mil i bierze połowe mniej oleju .
ale raczej na 300 000 to nie wygląda ,auta nie katuje 80 90 km /h szybciej nie jeżdżę auto pali 6,5 do 7 l poł na pół miasto trasa wiec tragedi nie ma nie kopci ani na czzarno ani na niebiesko jeździ wzorowo wstepnie sie dowiadywałem ze może został lekko przegrzany i między tulejami a pierścieniami olej sie dostaje do komory spalania i stąd ten ubytek ale czy po swiecach było by to widać ,moze jest tam jakaś odma odpowietrzająca czy coś innego no nie wiem sam najwyżej zaleje go 20w50
 
 
big210 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Przemek
Wiek: 42
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: vfxdv
Wysłany: 2 Cze 2010, 21:46   

Witam. Zauważyłem że wieksząść fiest z rocznika 93-97 bierze olej, chyba że silnik nie był katowany i zadbany(serwisy ASO itp.).Mój bierze DUŻO jakoś musze sie za tym przemęczyć jeszcze z 2 lata(być może kolejna fiesta może MK6 :D )
Silniki mają zarąbiste chodź denerwuje mnie zgrzytanie z przodu samochodu nie mam pojęcia od czego przy redukcji chamowaniu zmianie biegów potrafi zazgrzytać i nie wiem od czego może ktoś wie?
 
 
Piotrula 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 61
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 23
Skąd: Grudziadz
Wysłany: 2 Cze 2010, 22:00   

Witam :) mam fiestkę 98 i oryginalny przebieg 125000 na bank rura czyściutka jak by mało co jeżdżone było a zrobiłem już ok 1000 km ale mniejsza z tym o co chodzi a mianowicie mi tez w pewnym momencie "brała " załamany dzwonie do gościa co od niego kupiłem ( pierwszy właściciel ) czy mu olej brała a on mi na to że od wymiany do wymiany nie brało nic ,przypadkowo pojechałem wymienić osłony przegubów i co się okazało ? walnięty czujnik ciśnienia oleju :)na postoju nic nie kapało podczas jazdy chlapał jak głupi :) a zatem zanim postawisz diagnozę wszystko weź pod uwagę :) ja już wypytywałem się o koszt wymiany uszczelniaczy :) na szczęście obyło się bez :) Pozdrowionka
_________________
Piotr (Kłosek)
 
 
 
Łuaksz 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Cze 2010, 15:39   

Mialem identyczny problem z olejem(taka sama ilosc znikala). Pojechalem do mechanika: turbina ok uszczelnaicze ok, przyczyna- pekniety tlok-silnik do wymiany!!!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 3 Cze 2010, 18:59   

Łuaksz napisał/a:
pekniety tlok-silnik do wymiany
Z powodu tłoka? No chyba że rozwalił kompletnie ten cylinder.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
michalie 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: kielce
Wysłany: 4 Cze 2010, 11:09   

No ale u mnie silnik nie wykazuje objawów pęknietego tłoka o ile takowa sa wiec raczej wsio oki zadnych problemów tylko ten olej
 
 
q_tarantino 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 36
Skąd: Radom
Wysłany: 6 Cze 2010, 22:57   

Skombinuj sobie czystą tekturę i po skończonej jeździe podkładaj pod auto -pod cały przedział silnika,może sobie silnik też chwile popracować z tą tekturą.Jak po kilku dniach/nocach takich akcji nic tam olejowego nie kapnęło to małe prawdopodobieństwo dużych wycieków.

Tak jak chłopaki radzili dokładnie na kanale obejrzyj silnik -stawiałbym na ten czujnik ciśnienia oleju (pisałeś że jeszcze ci się kontrolka zapala?)

Dopiero jak silnik suchutki i uszczelnienia OK to zacząłbym się martwić uszczelniaczami,pierścieniami.
Fiesty ciekną z dziwnych miejsc,czasem podczas jazdy rozchlapuje to koło zamachowe -musisz się temu przyjrzeć.
 
 
michalie 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: kielce
Wysłany: 9 Lip 2010, 17:14   

Panowie powiedzcie mi jakie powinny być luzy zaworowe bo moze trzeba je wyregulować
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Lip 2010, 17:41   

luzy zaworowe nie maja wplywu na zjadanie oleju przez silnik, tylko na klepanie zaworow lub brak mocy.
Luzy w trym roczniku to dolot 0,2 mm, wydech 0,3 mm regulowac co 15 000 km
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
michalie 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: kielce
Wysłany: 10 Lip 2010, 13:13   

Dzieki za pomoc ,ale podejrzewam ze tam to w ogóle nie były zawory regulpwane a mam ponad 100kkm i silni suchutki zadnych wycieków wiec stawiam na zawory i uszczelniacze
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Lip 2010, 15:42   

Jaki olej lejesz do auta. Przebieg pewnie masz 200tysiecy lub wiecej.
 
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 18 Lip 2010, 22:45   

skoro silnik nigdzie nie cieknie to ja bym zobaczyl jaka jest szczelina na zamku pierscieni i bym je wymienil a przy okazji wymienilbym uszczelniacze zaworow....dla kogos kto ma jako takie pojecie to przy tak prostym silniku wszystko zajeloby 1 dzien....no chyba ze gladz cylindra mialaby juz niezlego garba i trzeba by mierzyc o ile wieksze pierscienie trzeba by zalozyc....co do pierscieni to szczerze polecam stronke www.pierscienietlokowe.com.pl fachowa i mila obsluga...podeslali komplet pierscieni na 1 cylinderek (ahh obejma puscila i pierscien pekl przy wkladaniu) w ciagu doslownie 18 godzin, a dokladnie chodzi o uno 1.0 gdzie 1 litr oleju szedl na 500 km.....wymiana uszczelniaczy zaworow nic nie dala dopiero wymienione pierscienie kompletnie zlikwidowaly znikanie oleju
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [Mk3] Branie oleju....
Gość Mechanika 4 23 Wrz 2009, 20:24
jackrzec
Brak nowych postów [MK3] Branie oleju w dużych ilościach
Gość Mechanika 41 18 Lis 2009, 21:07
MARIUSZ.B


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.