[MK4] Duże branie oleju |
Autor |
Wiadomość |
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 17:14 [MK4] Duże branie oleju
|
|
|
Dzień dobry mam te fiestke od niedawna ale strasznie bierze olej i to do konca czytałem na forum ze innym tez bierze ale w pewnym momencie przestaje a u mnie bierze az nie wesmie wszystkiego jak ostro hamuje to sie kontrolka zapala i jak szybko wchodze w zakret to tez sie zapala ubytek oleju to jaieś 2,5l na 2000km no to chyba sporo dodam ze autko ma 100 000 km przebiegu ładnie chodzi przyspiesza nie kopci no jestem zadowolony w 100% no ale co z tym spalaniem oleju auko suche od spodu oglądałem na kanale co moze byc nie tak
Dziękuje |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Cze 2010, 18:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 20:51
|
|
|
to raczej ma 200 tyś, a teraz przechodzi w 300tyś:) |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 20:58
|
|
|
dymi na niebiesko? |
_________________
 |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 22:05
|
|
|
michalie napisał/a: | dodam ze autko ma 100 000 km przebiegu |
przy roczniku 96 to raczyj fantastyka, może za mocno piłujesz, słaby silniczek to przy agresywnej jeździe lubi pochlać beny i oleju |
|
|
|
 |
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 22:45
|
|
|
No jaki jest stan licznika to nie wiadomo bo jak go kupowałem to miał 150 km bo sie licznik wyzerował ale miałem takiego samegi tylko anglika i miał przejechane 130 000 mil i bierze połowe mniej oleju .
ale raczej na 300 000 to nie wygląda ,auta nie katuje 80 90 km /h szybciej nie jeżdżę auto pali 6,5 do 7 l poł na pół miasto trasa wiec tragedi nie ma nie kopci ani na czzarno ani na niebiesko jeździ wzorowo wstepnie sie dowiadywałem ze może został lekko przegrzany i między tulejami a pierścieniami olej sie dostaje do komory spalania i stąd ten ubytek ale czy po swiecach było by to widać ,moze jest tam jakaś odma odpowietrzająca czy coś innego no nie wiem sam najwyżej zaleje go 20w50 |
|
|
|
 |
big210
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Przemek
Wiek: 42 Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: vfxdv
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 21:46
|
|
|
Witam. Zauważyłem że wieksząść fiest z rocznika 93-97 bierze olej, chyba że silnik nie był katowany i zadbany(serwisy ASO itp.).Mój bierze DUŻO jakoś musze sie za tym przemęczyć jeszcze z 2 lata(być może kolejna fiesta może MK6 )
Silniki mają zarąbiste chodź denerwuje mnie zgrzytanie z przodu samochodu nie mam pojęcia od czego przy redukcji chamowaniu zmianie biegów potrafi zazgrzytać i nie wiem od czego może ktoś wie? |
|
|
|
 |
Piotrula
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 61 Dołączył: 07 Cze 2006 Posty: 23 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 22:00
|
|
|
Witam mam fiestkę 98 i oryginalny przebieg 125000 na bank rura czyściutka jak by mało co jeżdżone było a zrobiłem już ok 1000 km ale mniejsza z tym o co chodzi a mianowicie mi tez w pewnym momencie "brała " załamany dzwonie do gościa co od niego kupiłem ( pierwszy właściciel ) czy mu olej brała a on mi na to że od wymiany do wymiany nie brało nic ,przypadkowo pojechałem wymienić osłony przegubów i co się okazało ? walnięty czujnik ciśnienia oleju :)na postoju nic nie kapało podczas jazdy chlapał jak głupi a zatem zanim postawisz diagnozę wszystko weź pod uwagę ja już wypytywałem się o koszt wymiany uszczelniaczy na szczęście obyło się bez Pozdrowionka |
_________________ Piotr (Kłosek)
 |
|
|
|
 |
Łuaksz
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 15:39
|
|
|
Mialem identyczny problem z olejem(taka sama ilosc znikala). Pojechalem do mechanika: turbina ok uszczelnaicze ok, przyczyna- pekniety tlok-silnik do wymiany!!! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 18:59
|
|
|
Łuaksz napisał/a: | pekniety tlok-silnik do wymiany | Z powodu tłoka? No chyba że rozwalił kompletnie ten cylinder. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 4 Cze 2010, 11:09
|
|
|
No ale u mnie silnik nie wykazuje objawów pęknietego tłoka o ile takowa sa wiec raczej wsio oki zadnych problemów tylko ten olej |
|
|
|
 |
q_tarantino
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 36 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Cze 2010, 22:57
|
|
|
Skombinuj sobie czystą tekturę i po skończonej jeździe podkładaj pod auto -pod cały przedział silnika,może sobie silnik też chwile popracować z tą tekturą.Jak po kilku dniach/nocach takich akcji nic tam olejowego nie kapnęło to małe prawdopodobieństwo dużych wycieków.
Tak jak chłopaki radzili dokładnie na kanale obejrzyj silnik -stawiałbym na ten czujnik ciśnienia oleju (pisałeś że jeszcze ci się kontrolka zapala?)
Dopiero jak silnik suchutki i uszczelnienia OK to zacząłbym się martwić uszczelniaczami,pierścieniami.
Fiesty ciekną z dziwnych miejsc,czasem podczas jazdy rozchlapuje to koło zamachowe -musisz się temu przyjrzeć. |
|
|
|
 |
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 9 Lip 2010, 17:14
|
|
|
Panowie powiedzcie mi jakie powinny być luzy zaworowe bo moze trzeba je wyregulować |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lip 2010, 17:41
|
|
|
luzy zaworowe nie maja wplywu na zjadanie oleju przez silnik, tylko na klepanie zaworow lub brak mocy.
Luzy w trym roczniku to dolot 0,2 mm, wydech 0,3 mm regulowac co 15 000 km |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 10 Lip 2010, 13:13
|
|
|
Dzieki za pomoc ,ale podejrzewam ze tam to w ogóle nie były zawory regulpwane a mam ponad 100kkm i silni suchutki zadnych wycieków wiec stawiam na zawory i uszczelniacze |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Lip 2010, 15:42
|
|
|
Jaki olej lejesz do auta. Przebieg pewnie masz 200tysiecy lub wiecej. |
|
|
|
 |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 18 Lip 2010, 22:45
|
|
|
skoro silnik nigdzie nie cieknie to ja bym zobaczyl jaka jest szczelina na zamku pierscieni i bym je wymienil a przy okazji wymienilbym uszczelniacze zaworow....dla kogos kto ma jako takie pojecie to przy tak prostym silniku wszystko zajeloby 1 dzien....no chyba ze gladz cylindra mialaby juz niezlego garba i trzeba by mierzyc o ile wieksze pierscienie trzeba by zalozyc....co do pierscieni to szczerze polecam stronke www.pierscienietlokowe.com.pl fachowa i mila obsluga...podeslali komplet pierscieni na 1 cylinderek (ahh obejma puscila i pierscien pekl przy wkladaniu) w ciagu doslownie 18 godzin, a dokladnie chodzi o uno 1.0 gdzie 1 litr oleju szedl na 500 km.....wymiana uszczelniaczy zaworow nic nie dala dopiero wymienione pierscienie kompletnie zlikwidowaly znikanie oleju |
_________________
 |
|
|
|
 |
|