[MK3] Zalewa świece vol.2 :D |
Autor |
Wiadomość |
Kuleczka
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 6 Lip 2010, 22:58 [MK3] Zalewa świece vol.2 :D
|
|
|
no wiec pisałam w tym temacie http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47835 o zalewaniu swiec.
wykluczyłam kable poniewaz przemienianie ich nie zmieniało świec ktore sa zalewane, a zalewane sa dwie srodkowe swiece.
same swiece tez nie sa wadliwe poniewaz juz chyba 4 lub 5 komplet pada po ok 300-500km.
wiec wymieniono cewke na nowa.
wszystko ok, odpalamy z nowa cewką, a tu jeden cylinder nie pracuje wiec nowy komplet siwec wkrecono.
i jest ok, do czasu nastepnych ok 300km.
az przestał pracowac 2 cylinder od lewej.
przewaznie to jest tak ze odpalam zimny silnik, i jest wszystko ok, pracuja wszystkie az nie rusze i nie przygazuje, wtedy zaczynaja sie problemy.
z tym ze nie pali na 2 lub 3 cylinder.
rozwiazaniem problemu jest odsuniecie fajki tak zeby iskra przeskakiwała w powietrzu na ok 1 cm lub wymiana swiecy, wtedy jest ok przez najlbizsze 300-500km.
wiec co jeszcze moznaby zrobic? po za wezwaniem egzorcysty
prosze o rady |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010, 13:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 08:18
|
|
|
Jak się miewa kompresja w silniku? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kuleczka
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 10:02
|
|
|
Mechanik mierzył i mówi że nie jest tak źle jak na ten przebieg ale że jest trochę mniejsza niż fabrycznie. Niewiem dokładnie ile jest. A co ma do tego kompresja joe? Czy luz zaworowy też z tym coś wspólnego? W sumie to wyciąga mi max 140-150kmh na 5biegu. I co zauważyłam to przed wymiana cewki było trzeba trochę przegazowac przed ruszeniem, a teraz na nowej cewce ładnie ciągnie z niskich obrotów. Pozdr |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 10:10
|
|
|
Kompresja ma to do tego że na zalewowym cylindrze może się okazać trochę niższa niż na pozostałych,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kuleczka
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 11:07
|
|
|
Kompresja jest mniej więcej równa. Ale dlaczego po wyciągnienciu fajki i oddaleniu na ok 1cm tak żeby iskra przeskakiwała, wtedy słychać że pracuje na tym cylindrzę, a gdy się założy prawidłowo nie pracuje. |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 11:23
|
|
|
Kuleczka napisał/a: | dlaczego po wyciągnienciu fajki i oddaleniu na ok 1cm tak żeby iskra przeskakiwała, wtedy słychać że pracuje na tym cylindrzę, a gdy się założy prawidłowo nie pracuje | A tego to nie wiem, i jest to dla mnie zagadka,,, musiałbym jakoś to na żywo ogarnąć to może by mi coś do głowy przyszło,,, a tak to nie mam pojęcia, nigdy się z czymś takim nie spotkałem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kuleczka
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 11:36
|
|
|
Czyli prawdopodobnie cewka była ok. Skoro znów dzieje się to samo. Może to coś z elektryka która steruje cewką? Bo do cewki podłącza się przewód trzy żyłowy |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 11:46
|
|
|
No, 3 żyłowy, jedna obsługuje 2 gniazda świec, druga pozostałe 2 gniazda, a trzecia żyła jest wspólna,,, jak by było coś nie tak ze sterowaniem to by problem był na 2 świecach,,, w sumie jak by problem był w cewce to po zmianie kolejności cylindrów powinien się "przesunąć" zgodnie z zamianą,,, a jak uparcie jest to 3 świeca to jednak coś w silniku, mnie się wydaje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kuleczka
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 12:30
|
|
|
No właśnie dzieje się to na dwóch wewnętrznych cylindrach. Nigdy nie było na zewnętrznych. Ale częściej na trzecim, choć na drugim też się zdarza. Mam świece motokraft i jakieś boscha. Macie jakieś świece odporne na zalewanie? |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 12:52
|
|
|
Nie wiem, spróbuj może NGK,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
fars [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 13:54
|
|
|
spróbuj NGK koszt 8zł/szt u mnie |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 17:59
|
|
|
Motokraft to bardzo dobre świece, coś nie tak z zapłonem u Ciebie. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 19:06
|
|
|
A jak się miewają kable? Jak kabel jest walniety, to żadne zmiany świec ani cewek nie pomogą. Spróbuj podmienić kable z innej fiesty lub jakiegoś escorta i wtedy zobacz. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Kuleczka
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 9 Lip 2010, 16:13
|
|
|
jackrzec napisał/a: | A jak się miewają kable? Jak kabel jest walniety, to żadne zmiany świec ani cewek nie pomogą. Spróbuj podmienić kable z innej fiesty lub jakiegoś escorta i wtedy zobacz. |
chodzi o to ze dwa zewnetrzne gary nigdy nie zalewały sie, tylko te wewnatrz.
wiec zamieniłam kable, zewnetrzne na srodka, a srodkowe do zewnetrznych swiec
i dzieje sie to samo.
wiec kable wykluczam
po za tym maja ok. 20tys km to orginalne motocrafta |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lip 2010, 17:55
|
|
|
jak zalewa parę świec 1 i 4 albo 2 i 3 to na 80 % wiadomo że to wina cewki . |
|
|
|
|
Kuleczka
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 22 Lip 2010, 21:32
|
|
|
cewka nowa a problem dalej jest, zauwazylam ze to sie najczesciej pojawia gdy obciazymy silnik na niskich obrotach, np ruszamy z niskich albo z dwojki albo po prostu jezdzimy na niskich ok 2 tys - nie mam obrotka |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Lip 2010, 02:50
|
|
|
zmniejsz przerwę na elektrodach świec do 0,6mm . |
|
|
|
|
|