Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, swiece, zaplon

[MK3] Zalewa świece vol.2 :D
Autor Wiadomość
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 6 Lip 2010, 22:58   [MK3] Zalewa świece vol.2 :D

no wiec pisałam w tym temacie http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47835 o zalewaniu swiec.

wykluczyłam kable poniewaz przemienianie ich nie zmieniało świec ktore sa zalewane, a zalewane sa dwie srodkowe swiece.
same swiece tez nie sa wadliwe poniewaz juz chyba 4 lub 5 komplet pada po ok 300-500km.
wiec wymieniono cewke na nowa.
wszystko ok, odpalamy z nowa cewką, a tu jeden cylinder nie pracuje wiec nowy komplet siwec wkrecono.
i jest ok, do czasu nastepnych ok 300km.
az przestał pracowac 2 cylinder od lewej.

przewaznie to jest tak ze odpalam zimny silnik, i jest wszystko ok, pracuja wszystkie az nie rusze i nie przygazuje, wtedy zaczynaja sie problemy.
z tym ze nie pali na 2 lub 3 cylinder.
rozwiazaniem problemu jest odsuniecie fajki tak zeby iskra przeskakiwała w powietrzu na ok 1 cm lub wymiana swiecy, wtedy jest ok przez najlbizsze 300-500km.


wiec co jeszcze moznaby zrobic? po za wezwaniem egzorcysty
prosze o rady
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010, 13:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lip 2010, 08:18   

Jak się miewa kompresja w silniku?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 7 Lip 2010, 10:02   

Mechanik mierzył i mówi że nie jest tak źle jak na ten przebieg ale że jest trochę mniejsza niż fabrycznie. Niewiem dokładnie ile jest. A co ma do tego kompresja joe? Czy luz zaworowy też z tym coś wspólnego? W sumie to wyciąga mi max 140-150kmh na 5biegu. I co zauważyłam to przed wymiana cewki było trzeba trochę przegazowac przed ruszeniem, a teraz na nowej cewce ładnie ciągnie z niskich obrotów. Pozdr
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lip 2010, 10:10   

Kompresja ma to do tego że na zalewowym cylindrze może się okazać trochę niższa niż na pozostałych,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 7 Lip 2010, 11:07   

Kompresja jest mniej więcej równa. Ale dlaczego po wyciągnienciu fajki i oddaleniu na ok 1cm tak żeby iskra przeskakiwała, wtedy słychać że pracuje na tym cylindrzę, a gdy się założy prawidłowo nie pracuje.
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lip 2010, 11:23   

Kuleczka napisał/a:
dlaczego po wyciągnienciu fajki i oddaleniu na ok 1cm tak żeby iskra przeskakiwała, wtedy słychać że pracuje na tym cylindrzę, a gdy się założy prawidłowo nie pracuje
A tego to nie wiem, i jest to dla mnie zagadka,,, musiałbym jakoś to na żywo ogarnąć to może by mi coś do głowy przyszło,,, a tak to nie mam pojęcia, nigdy się z czymś takim nie spotkałem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 7 Lip 2010, 11:36   

Czyli prawdopodobnie cewka była ok. Skoro znów dzieje się to samo. Może to coś z elektryka która steruje cewką? Bo do cewki podłącza się przewód trzy żyłowy
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lip 2010, 11:46   

No, 3 żyłowy, jedna obsługuje 2 gniazda świec, druga pozostałe 2 gniazda, a trzecia żyła jest wspólna,,, jak by było coś nie tak ze sterowaniem to by problem był na 2 świecach,,, w sumie jak by problem był w cewce to po zmianie kolejności cylindrów powinien się "przesunąć" zgodnie z zamianą,,, a jak uparcie jest to 3 świeca to jednak coś w silniku, mnie się wydaje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 7 Lip 2010, 12:30   

No właśnie dzieje się to na dwóch wewnętrznych cylindrach. Nigdy nie było na zewnętrznych. Ale częściej na trzecim, choć na drugim też się zdarza. Mam świece motokraft i jakieś boscha. Macie jakieś świece odporne na zalewanie?
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lip 2010, 12:52   

Nie wiem, spróbuj może NGK,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
fars
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lip 2010, 13:54   

spróbuj NGK koszt 8zł/szt u mnie :)
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Lip 2010, 17:59   

Motokraft to bardzo dobre świece, coś nie tak z zapłonem u Ciebie.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 7 Lip 2010, 19:06   

A jak się miewają kable? Jak kabel jest walniety, to żadne zmiany świec ani cewek nie pomogą. Spróbuj podmienić kable z innej fiesty lub jakiegoś escorta i wtedy zobacz.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 9 Lip 2010, 16:13   

jackrzec napisał/a:
A jak się miewają kable? Jak kabel jest walniety, to żadne zmiany świec ani cewek nie pomogą. Spróbuj podmienić kable z innej fiesty lub jakiegoś escorta i wtedy zobacz.


chodzi o to ze dwa zewnetrzne gary nigdy nie zalewały sie, tylko te wewnatrz.
wiec zamieniłam kable, zewnetrzne na srodka, a srodkowe do zewnetrznych swiec
i dzieje sie to samo.
wiec kable wykluczam

po za tym maja ok. 20tys km to orginalne motocrafta
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Lip 2010, 17:55   

jak zalewa parę świec 1 i 4 albo 2 i 3 to na 80 % wiadomo że to wina cewki .
 
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 38
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 22 Lip 2010, 21:32   

cewka nowa a problem dalej jest, zauwazylam ze to sie najczesciej pojawia gdy obciazymy silnik na niskich obrotach, np ruszamy z niskich albo z dwojki albo po prostu jezdzimy na niskich ok 2 tys - nie mam obrotka
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Lip 2010, 02:50   

zmniejsz przerwę na elektrodach świec do 0,6mm .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.