[MK4] Czy kontolka temp. może oznaczac za mało freonu ? |
Autor |
Wiadomość |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 19:10 [MK4] Czy kontolka temp. może oznaczac za mało freonu ?
|
|
|
Witam !
Sporadycznie, w największe upały gdy włączę klimę na max zaczyna migać kontrolka temperatury silnika. Kiedyś występował już u mnie podobny problem ale po wymianie uszczelki pod głowica, stan płynu jest ok i kontrolka nie wariuje.
Czy może to sygnalizować jakiś problem z praca klimatyzacji ? I dwa, nie jestem pewien ale umówiłem się już na przepięcie wentylatora tak aby chodził tylko na dużym biegu, i efektowniej schładzał rozgrzany w korku płyn. Jest wielu przeciwników, ale razem z moim elektrykiem doszliśmy do wniosku, że nie będzie to miało negatywnych skutków jeśli chodzi o silnik. Co o tym sądzicie ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 21:40
|
|
|
Mk4 to nafaszerowaną elektroniką fiesta, ale nie sądzę by układ klimatyzacji był spięty z kontrolką temperatury silnika,,, mk4 ma w ogóle taką kontrolkę?
Wentylator po to ma dwa biegi by bez potrzeby nie chodził na pełnych obrotach,,, ja akurat w starych fiestach dokładam 1 bieg wentylatora by nie furgotał pod maską jak nie ma potrzeby,,, jak chcesz w drugą stronę to możesz, tyle ze raczej to niewiele da... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 22:51
|
|
|
ramses123, A jak wygląda ta kontrolka Jeśli już jest to może sygnalizować przegrzewanie silnika z powodu obciążenia-klima też potrzebuje sporo koników |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 22:59
|
|
|
jest czerwona, w kształcie F lub P nie pamiętam ale raczej F i na 3 falach stoi
F
~ <--- coś takiego mniej więcej tylko tak ja mówiłem fale są 3
[ Dodano: Czw Lip 15, 2010 23:02 ]
drjanusz napisał/a: | Jeśli już jest to może sygnalizować przegrzewanie silnika z powodu obciążenia-klima też potrzebuje sporo koników | pompa wody nowa, płyn ma rok, wentylator chodzi, węże gorące tak jak powinny być, to gdzie jest coś nie tak że się grzeje bo chyba to nie możliwe. Płynu jest na maksa, układ odpowietrzony, pracuje cicho, nie dymi, nie gotuje |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 11:09
|
|
|
ramses123, dorwij instrukcję do swojego auta i tam będzie opisana kontrolka i jej znaczenie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 23:25
|
|
|
ramses123, o to Ci chodzi?
I sam ten symbol Ci się zapala? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 17 Lip 2010, 10:47
|
|
|
Tak ! ten jest czerwony |
|
|
|
 |
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lip 2010, 12:15
|
|
|
Klimatyzacja podczas pracy oddaje skraplaczem bardzo dużo ciepła, jak wentylator niewystarczająco schładza całość, to skraplacz klimatyzacji, podgrzewa chłodnice cieczy, a co za tym idzie silnik nie ma sie jak chłodzić. Przy pracy klimatyzacji powinien chodzić wentylator na 1 biegu non stop, a jak to mało, powinien załączać sie 2 bieg wentylatora, czy to z czujnika klimy czy czujnika samochodu (temp cieczy) jesli nie załącza sie, to znaczy ze cos jest uszkodzone, albo czujnik tem, albo 2 bieg wentylatora (moze np kabel albo przekaźnik padł)
2 bieg na stałe przyspieszy zużycie samego wentylatora, ale w te upały na pewno nie zaszkodzi silnikowi i klimatyzacji. |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 17 Lip 2010, 13:35
|
|
|
1 bieg chodzi non stop, drugi raczej się jeszcze nigdy nie włączył :(
gdzie są te czujniki, jest jakiś sposób żeby je sprawdzić ?? |
|
|
|
 |
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lip 2010, 14:08
|
|
|
zanim zapali sie kontrolka przegrzania powinien wlaczyc sie 2 bieg wentylatora. |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 17 Lip 2010, 15:36
|
|
|
raczej tego nie robi , byłby jakoś bardziej słyszalny prawda ? |
|
|
|
 |
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lip 2010, 19:06
|
|
|
no troche tak, ale z wnetrza mozna tego nie slyszec |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 17 Lip 2010, 22:20
|
|
|
wzrokowo i słuchowo stwierdzam, że drugi bieg się nie włącza :( |
|
|
|
 |
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lip 2010, 13:07
|
|
|
to dlatego silnik sie grzeje. |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 18 Lip 2010, 16:45
|
|
|
czyli rozumiem że muszę naprawić to tak żeby załączał się drugi bieg gdy jest potrzebny ....
a co jeśli przepnę układ tak że będzie chodził tylko na 2 biegu ? przy włączonej klimie, będzie zawsze dmuchał jak głupi ?
[ Dodano: Wto Lip 20, 2010 18:49 ]
Wentylator przepięty Głośno i efektownie schładza temperaturę płynu. Włącza się przy 97/98 *C i schładza do 90/91 *C, sprawdzone na komputerze. Po skanie komputerem wyszło że wszystko jest prawidłowo i nie ma żadnych błędów.
Wiatrak włącza się płynnie i fajnie szumi |
|
|
|
 |
|