Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:01 |
[MK5] Temperatura wychodzi poza skalę na 5. biegu |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Lip 2010, 00:17
|
|
|
Obok filtra oleju masz taki coś:
Zdejmij z tego węże, podłącz wąż ogrodowy i zobaczy czy woda tamtędy leci bez problemu, po prostu sprawdź czy się nie zapchało. Jeden z tych węży leci do elektrozaworu, bez prawidłowego przepływu płynu przez elektrozawór układ chłodzenia może działać nie poprawnie. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Lip 2010, 12:55
|
|
|
Zobaczę, choć ogrzewanie działa u mnie dobrze...
Swoją drogą - nie łatwiej odłączyć węże od samego elektrozaworu, na jeden dać ciśnienie i patrzeć czy drugim będzie wylatywać? Dojście w okolice filtra oleju mam... tragiczne - a kanałem nie dysponuję. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Lip 2010, 23:03
|
|
|
Dojście z tego co pamiętam nie była takie złe tylko chyba trzeba zdjąć zbiornik wyrównawczy. Chodzi o to aby sprawdzić czy jest dobre przejście przez tą nagrzewniczkę. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Sie 2010, 17:37
|
|
|
A jednak termostat... wyciągnąłem chama, robiłem kursy na autostradzie (między zjazdami) i nawet jadąc z górki licznikowe 180 (>4250rpm), nic się nie działo. Wskaźnik temperatury stawał grzecznie na środku i ani myślał iść dalej. Kiedy zaś zwalniałem, wskazówka szybko wędrowała w kierunku czarnego pola, wskazując ~70-75°C.
Teraz tylko muszę odwiedzić w poniedziałek sklep i wymienić termostat na (mam nadzieję) sprawny, bo znowu bez niego silnik jest ciągle niedogrzany... cóż... i tak źle, i tak niedobrze
Dziękuję za sugestie i rady Po kolejnej wymianie napiszę pro forma czy wszystko wróciło do normy |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 14:55
|
|
|
No to czekamy na info |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 17:46
|
|
|
Po wymianie termostatu... powtórka z rozrywki
Zareklamowałem pierwszy i czekam na odzew... ech... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 19:10
|
|
|
Jakie masz wówczas obroty silnika? Mam dziwne wrażenie że okaże się że "ten model tak ma" - konstrukcja termostatu być może wymaga 'zwolnienie' płynu w obiegu w porównaniu do swobodnego pływania tegoż bez termostatu. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 19:13
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Jakie masz wówczas obroty silnika? |
Kwiatki dzieją się tak jak pisałem - od 3800 rpm w górę.
kamil wolski napisał/a: | Mam dziwne wrażenie że okaże się że "ten model tak ma" |
Model termostatu czy model silnika? Bo z silnikiem mi się takie cuda wcześniej nie działy...
kamil wolski napisał/a: | konstrukcja termostatu być może wymaga 'zwolnienie' płynu w obiegu w porównaniu do swobodnego pływania tegoż bez termostatu. |
Można jeszcze raz? Tak... prościej? Bo nie kumam tego |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 19:50
|
|
|
Pufcio, sprawdź to co napisałem, u kumpla u którego to czyściłem (miał problemy z ogrzewaniem) z tego co pamiętam coś mi wspominał o podobnej sytuacji jak u Ciebie. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 20:02
|
|
|
3800 mówisz... u mnie było podobnie. W piątek będę leciał po autostradzie to zobaczę czy dalej temat występuje.
Ogólnie chodziło mi o to że skoro bez termostatu wszystko gra, a z termostatem są problemy, to że może się okazać że przez termostat (nie ważne czy sprawny czy zacięty na otwartym) jest ograniczony przepływ płynu i nie wyrabia z chłodzeniem. Ale skoro mówisz, że wcześniej było ok... może spróbuj inny termostat. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 20:33
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Pufcio, sprawdź to co napisałem, u kumpla u którego to czyściłem (miał problemy z ogrzewaniem) z tego co pamiętam coś mi wspominał o podobnej sytuacji jak u Ciebie. |
Oglądałem Mariuszu gdzie to jest i żeby tam fajnie dojść, to musiałbym albo mieć garaż z kanałem, albo móc zdemontować maskę... ogólnie masakra.
Jak kolejna wymiana termostatu nic nie da (lub się okaże, że obydwa - włącznie z obecnym) są sprawne, to wtedy się za to zabiorę. Nie chcę robisz dwóch rzeczy naraz, bo potem się nie połapię co i jak (że o "nadmiarze" wolnego czasu ostatnio nie wspomnę).
kamil wolski napisał/a: | 3800 mówisz... u mnie było podobnie. W piątek będę leciał po autostradzie to zobaczę czy dalej temat występuje. |
Pi razy drzwi. Raczej patrzyłem po prędkościomierzu - klocki się zaczynają w okolicach 150kph.
kamil wolski napisał/a: | Ogólnie chodziło mi o to że skoro bez termostatu wszystko gra, a z termostatem są problemy, to że może się okazać że przez termostat (nie ważne czy sprawny czy zacięty na otwartym) jest ograniczony przepływ płynu i nie wyrabia z chłodzeniem. |
Kumam. Tyle, że silnik się nagrzewa, ale nie przegrzewa (chyba, że w tej jednej sytuacji), więc termostat działać musi (chociaż po części)... Swoją drogą - "zacięty na otwartym" - a nie przypadkiem "zamkniętym" ?
kamil wolski napisał/a: | Ale skoro mówisz, że wcześniej było ok... może spróbuj inny termostat. |
Ano było i dlatego mnie to wkurza... nic, poczekam aż przyjdzie informacja z "serwisu" dot. tego termostatu, który dziś zwróciłem w sklepie i jak się okaże, że miałem rację, to będzie jeszcze jeden zwrot i jeszcze jedna wymiana... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 22:12
|
|
|
Czekamy na efekty reklamacji... Ja w piątek a raczej po weekendzie dam znać jak moje perypetie autostradowe. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 23:00
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Oglądałem Mariuszu gdzie to jest i żeby tam fajnie dojść, to musiałbym albo mieć garaż z kanałem, albo móc zdemontować maskę... ogólnie masakra. |
Robiłem to bez kanału dostęp od góry jest bardzo dobry, żadnej maski nie musisz ściągać, zero problemów. Trzeba jedynie zdjąć zbiornik wyrównawczy. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 23:05
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Robiłem to bez kanału, zero problemów. |
Bo nie masz diesla! Jestem Ci w stanie zdjęcie zrobić jeśli zechcesz - zobaczysz jak fatalne jest tam dojście |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 23:08
|
|
|
Pufcio napisał/a: | MARIUSZ.B napisał/a:
Robiłem to bez kanału, zero problemów.
Bo nie masz diesla! Jestem Ci w stanie zdjęcie zrobić jeśli zechcesz - zobaczysz jak fatalne jest tam dojście |
To powiem Ci lepiej ja nie mam tej nagrzewniczki Robiłem to u kolegi w dieslu i zdjęcie to ja Ci już zapodałem wcześniej. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Sie 2010, 00:08
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Robiłem to u kolegi w dieslu i zdjęcie to ja Ci już zapodałem wcześniej. |
Heh, masz mnie. W takim razie gratuluję sprawnych rąk, bo ja nawet po wytarganiu zbiornika (choć mnie on tam nie przeszkadza, serio) nie byłbym tam w stanie dojść...
Nic, zobaczymy. Jak jedno zawiedzie, to się będę brał za drugie Niemniej - za sugestie dziękuję. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 03:41
|
|
|
nawierć otworek w termostacie wiertłem 4 i problem zniknie na jakiś czas . Obawiam się że jednak albo pęknięta głowica albo wywalona uszczelka pod głowicą . |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 11:11
|
|
|
diodalodz - to już ekstremum, a jeśli (tfu, tfu) miałaby to być jedna z tych rzeczy, to nie będę wiercił w termostacie, tylko się wezmę za naprawę.
Póki co czekam na odzew "ekipy" od termostatu - jeśli się okaże, że jest wadliwy, to da nadzieję, że to kwestia tylko i wyłącznie termostatu. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 21:33
|
|
|
wywierć w starym . jest ogrzewanie silnik jest dogrzany a auto nie przegrzewa się .
Po takim zabiegu mój brat zrobił jeszcze 90 tyś km zanim musiałem wyjąć głowice. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 01:16
|
|
|
Zmusiłem się i zajechałem do serwisu po oryginalny termostat. Efekt jest taki, że wskazówka zaczyna lecieć, ale dużo, dużo później niż na zamiennikach. W ogóle sam termostat wygląda zupełnie inaczej - mowa tak o cylinderku, jak i o sprężynach.
Zajmę się jeszcze naprawą węża z chłodnicy, a potem będę dalej kombinował i zdaje się po kolei sprawdzał możliwe scenariusze. Na pierwszy ogień poleci pomysł Mariusza.
Swoją drogą - słyszałem opinię, że ponoć strasznie ciężko Fiestę w dieslu odpowietrzyć - jest możliwe, że gdzieś w wężach zostało powietrze i przez tą cholerę całość się przegrzewa? Bo wydaje mi się to trochę naciągane...
EDIT
No i dodatkowo się okazało, że prawdopodobnie mam jakieś mikropęknięcia w głowicy, bo przy zlewaniu płynu na wierzch wyskoczył olej... (niewiele - z ~5 litrów to może było kilkanaście mililitrów, ale jednak). Ech, jak nie urok, to sraczka :/
EDIT 2
To nie głowica - a przynajmniej tak twierdzi mechanik. Chłodnica płynu profilaktycznie przeczyszczona - tak w środku, jak na zewnątrz (powietrze z kompresora nie chciało zbytnio przechodzić na drugą stronę). Sytuacja się powtarza. Kończą mi się już pomysły...
Mam w związku z powyższym pytanie - czy w zbiorniczku wyrównawczym nie powinno przypadkiem być ciśnienia na rozgrzanym silniku? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|