Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:01
[MK5] Temperatura wychodzi poza skalę na 5. biegu
Autor Wiadomość
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lip 2010, 00:17   

Obok filtra oleju masz taki coś:

Zdejmij z tego węże, podłącz wąż ogrodowy i zobaczy czy woda tamtędy leci bez problemu, po prostu sprawdź czy się nie zapchało. Jeden z tych węży leci do elektrozaworu, bez prawidłowego przepływu płynu przez elektrozawór układ chłodzenia może działać nie poprawnie.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Lip 2010, 12:55   

Zobaczę, choć ogrzewanie działa u mnie dobrze... :)

Swoją drogą - nie łatwiej odłączyć węże od samego elektrozaworu, na jeden dać ciśnienie i patrzeć czy drugim będzie wylatywać? :) Dojście w okolice filtra oleju mam... tragiczne - a kanałem nie dysponuję.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lip 2010, 23:03   

Dojście z tego co pamiętam nie była takie złe tylko chyba trzeba zdjąć zbiornik wyrównawczy. Chodzi o to aby sprawdzić czy jest dobre przejście przez tą nagrzewniczkę.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Sie 2010, 17:37   

A jednak termostat... wyciągnąłem chama, robiłem kursy na autostradzie (między zjazdami) i nawet jadąc z górki licznikowe 180 (>4250rpm), nic się nie działo. Wskaźnik temperatury stawał grzecznie na środku i ani myślał iść dalej. Kiedy zaś zwalniałem, wskazówka szybko wędrowała w kierunku czarnego pola, wskazując ~70-75°C.

Teraz tylko muszę odwiedzić w poniedziałek sklep i wymienić termostat na (mam nadzieję) sprawny, bo znowu bez niego silnik jest ciągle niedogrzany... cóż... i tak źle, i tak niedobrze :)

Dziękuję za sugestie i rady :) Po kolejnej wymianie napiszę pro forma czy wszystko wróciło do normy :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 7 Sie 2010, 14:55   

No to czekamy na info :)
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Sie 2010, 17:46   

Po wymianie termostatu... powtórka z rozrywki :|
Zareklamowałem pierwszy i czekam na odzew... ech...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Sie 2010, 19:10   

Jakie masz wówczas obroty silnika? Mam dziwne wrażenie że okaże się że "ten model tak ma" - konstrukcja termostatu być może wymaga 'zwolnienie' płynu w obiegu w porównaniu do swobodnego pływania tegoż bez termostatu.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Sie 2010, 19:13   

kamil wolski napisał/a:
Jakie masz wówczas obroty silnika?

Kwiatki dzieją się tak jak pisałem - od 3800 rpm w górę.

kamil wolski napisał/a:
Mam dziwne wrażenie że okaże się że "ten model tak ma"

Model termostatu czy model silnika? Bo z silnikiem mi się takie cuda wcześniej nie działy...

kamil wolski napisał/a:
konstrukcja termostatu być może wymaga 'zwolnienie' płynu w obiegu w porównaniu do swobodnego pływania tegoż bez termostatu.

Można jeszcze raz? Tak... prościej? :P Bo nie kumam tego :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sie 2010, 19:50   

Pufcio, sprawdź to co napisałem, u kumpla u którego to czyściłem (miał problemy z ogrzewaniem) z tego co pamiętam coś mi wspominał o podobnej sytuacji jak u Ciebie.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Sie 2010, 20:02   

3800 mówisz... u mnie było podobnie. W piątek będę leciał po autostradzie to zobaczę czy dalej temat występuje.

Ogólnie chodziło mi o to że skoro bez termostatu wszystko gra, a z termostatem są problemy, to że może się okazać że przez termostat (nie ważne czy sprawny czy zacięty na otwartym) jest ograniczony przepływ płynu i nie wyrabia z chłodzeniem. Ale skoro mówisz, że wcześniej było ok... może spróbuj inny termostat.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Sie 2010, 20:33   

MARIUSZ.B napisał/a:
Pufcio, sprawdź to co napisałem, u kumpla u którego to czyściłem (miał problemy z ogrzewaniem) z tego co pamiętam coś mi wspominał o podobnej sytuacji jak u Ciebie.

Oglądałem Mariuszu gdzie to jest i żeby tam fajnie dojść, to musiałbym albo mieć garaż z kanałem, albo móc zdemontować maskę... ogólnie masakra.
Jak kolejna wymiana termostatu nic nie da (lub się okaże, że obydwa - włącznie z obecnym) są sprawne, to wtedy się za to zabiorę. Nie chcę robisz dwóch rzeczy naraz, bo potem się nie połapię co i jak (że o "nadmiarze" wolnego czasu ostatnio nie wspomnę).

kamil wolski napisał/a:
3800 mówisz... u mnie było podobnie. W piątek będę leciał po autostradzie to zobaczę czy dalej temat występuje.

Pi razy drzwi. Raczej patrzyłem po prędkościomierzu - klocki się zaczynają w okolicach 150kph.

kamil wolski napisał/a:
Ogólnie chodziło mi o to że skoro bez termostatu wszystko gra, a z termostatem są problemy, to że może się okazać że przez termostat (nie ważne czy sprawny czy zacięty na otwartym) jest ograniczony przepływ płynu i nie wyrabia z chłodzeniem.

Kumam. Tyle, że silnik się nagrzewa, ale nie przegrzewa (chyba, że w tej jednej sytuacji), więc termostat działać musi (chociaż po części)... Swoją drogą - "zacięty na otwartym" - a nie przypadkiem "zamkniętym" ?

kamil wolski napisał/a:
Ale skoro mówisz, że wcześniej było ok... może spróbuj inny termostat.

Ano było i dlatego mnie to wkurza... nic, poczekam aż przyjdzie informacja z "serwisu" dot. tego termostatu, który dziś zwróciłem w sklepie i jak się okaże, że miałem rację, to będzie jeszcze jeden zwrot i jeszcze jedna wymiana...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Sie 2010, 22:12   

Czekamy na efekty reklamacji... Ja w piątek a raczej po weekendzie dam znać jak moje perypetie autostradowe.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sie 2010, 23:00   

Pufcio napisał/a:
Oglądałem Mariuszu gdzie to jest i żeby tam fajnie dojść, to musiałbym albo mieć garaż z kanałem, albo móc zdemontować maskę... ogólnie masakra.

Robiłem to bez kanału dostęp od góry jest bardzo dobry, żadnej maski nie musisz ściągać, zero problemów. Trzeba jedynie zdjąć zbiornik wyrównawczy.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Sie 2010, 23:05   

MARIUSZ.B napisał/a:
Robiłem to bez kanału, zero problemów.

Bo nie masz diesla! :D Jestem Ci w stanie zdjęcie zrobić jeśli zechcesz - zobaczysz jak fatalne jest tam dojście :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Sie 2010, 23:08   

Pufcio napisał/a:
MARIUSZ.B napisał/a:
Robiłem to bez kanału, zero problemów.

Bo nie masz diesla! :D Jestem Ci w stanie zdjęcie zrobić jeśli zechcesz - zobaczysz jak fatalne jest tam dojście

To powiem Ci lepiej ja nie mam tej nagrzewniczki :-) Robiłem to u kolegi w dieslu i zdjęcie to ja Ci już zapodałem wcześniej.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Sie 2010, 00:08   

MARIUSZ.B napisał/a:
Robiłem to u kolegi w dieslu i zdjęcie to ja Ci już zapodałem wcześniej.

Heh, masz mnie. W takim razie gratuluję sprawnych rąk, bo ja nawet po wytarganiu zbiornika (choć mnie on tam nie przeszkadza, serio) nie byłbym tam w stanie dojść...
Nic, zobaczymy. Jak jedno zawiedzie, to się będę brał za drugie :) Niemniej - za sugestie dziękuję.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sie 2010, 03:41   

nawierć otworek w termostacie wiertłem 4 i problem zniknie na jakiś czas . Obawiam się że jednak albo pęknięta głowica albo wywalona uszczelka pod głowicą .
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Sie 2010, 11:11   

diodalodz - to już ekstremum, a jeśli (tfu, tfu) miałaby to być jedna z tych rzeczy, to nie będę wiercił w termostacie, tylko się wezmę za naprawę.
Póki co czekam na odzew "ekipy" od termostatu - jeśli się okaże, że jest wadliwy, to da nadzieję, że to kwestia tylko i wyłącznie termostatu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sie 2010, 21:33   

wywierć w starym . jest ogrzewanie silnik jest dogrzany a auto nie przegrzewa się .
Po takim zabiegu mój brat zrobił jeszcze 90 tyś km zanim musiałem wyjąć głowice.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Wrz 2010, 01:16   

Zmusiłem się i zajechałem do serwisu po oryginalny termostat. Efekt jest taki, że wskazówka zaczyna lecieć, ale dużo, dużo później niż na zamiennikach. W ogóle sam termostat wygląda zupełnie inaczej - mowa tak o cylinderku, jak i o sprężynach.

Zajmę się jeszcze naprawą węża z chłodnicy, a potem będę dalej kombinował i zdaje się po kolei sprawdzał możliwe scenariusze. Na pierwszy ogień poleci pomysł Mariusza.

Swoją drogą - słyszałem opinię, że ponoć strasznie ciężko Fiestę w dieslu odpowietrzyć - jest możliwe, że gdzieś w wężach zostało powietrze i przez tą cholerę całość się przegrzewa? Bo wydaje mi się to trochę naciągane...


EDIT

No i dodatkowo się okazało, że prawdopodobnie mam jakieś mikropęknięcia w głowicy, bo przy zlewaniu płynu na wierzch wyskoczył olej... (niewiele - z ~5 litrów to może było kilkanaście mililitrów, ale jednak). Ech, jak nie urok, to sraczka :/



EDIT 2

To nie głowica - a przynajmniej tak twierdzi mechanik. Chłodnica płynu profilaktycznie przeczyszczona - tak w środku, jak na zewnątrz (powietrze z kompresora nie chciało zbytnio przechodzić na drugą stronę). Sytuacja się powtarza. Kończą mi się już pomysły...

Mam w związku z powyższym pytanie - czy w zbiorniczku wyrównawczym nie powinno przypadkiem być ciśnienia na rozgrzanym silniku?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Temperatura - wskazówka poza skalą
zokko Mechanika 16 29 Wrz 2006, 08:16
jackrzec
Brak nowych postów [MK5] problem z temperatura
bogdan36 Elektryka 6 27 Paź 2011, 00:04
Puff
Brak nowych postów [MK5] temperatura MK5 DI
bogdan36 Silniki diesla 1 1 Lip 2011, 17:20
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.