
|
[MK3] Jazda bez silnika krokowego - objawy, wszelkie minusy |
Autor |
Wiadomość |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Lip 2010, 11:48 [MK3] Jazda bez silnika krokowego - objawy, wszelkie minusy
|
|
|
Witam
Po uciążliwych bojach z obrotami, doszedłem do wniosku, że albo silnik krokowy albo kable które odchodzą od niego są popsute.
I teraz pytanie, jakie są objawy przy jeździe bez silnika krokowego?
Większe spalanie, sypnie mi np na trasie błedami i samochód stanie, i tylko reset pomoże ?
A może jeszcze jakieś inne minusy tego są.
Co do kupna nowego, ciężko, a nawet bardzo ciężko, nowy kosztuje kilka dobrych setek, nawet raz krzyknęli 800zł, z racji że nie powinny się psuć. Na Allegroszku nie ma tego dokładnie modelu.
Co dalej zrobić?
Czy mogę pojeździć bez niego jakiś miesiąć, a nóż uda się gdzieś go kupić.
Z góry dziekuję za udzielone odpowiedzi. |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Lip 2010, 12:16
|
|
|
Ja też mam prawdopodobnie walnięty krokowy ...czego ja już tam nie próbowałem z tym wszystkim
U mnie objaw wygląda następująco, oczywiście na luzie, trzyma obroty, trzyma, nagle popychadełko krokowego się chowa, obroty spadają do 300-400 i za chwilkę popychadełko znowu się wysuwa przywracając obroty na ok 1k, za pare chwil znowu się cofa i tak w kółko.
Zamówiłem po dobrych kosztach na allegro używke z demontażu, miejmy nadzieje, że pomoże.
http://allegro.pl/item111..._3_polecam.html
Wracając do tematu, odłączałem krokowy kilkukrotnie w ramach testu, tzn gdy obroty były właściwe gasiłem silnik i odłączałem silniczek. Obroty wtedy utrzymywały się oczywiście w normie. Były minimalnie wyższe od standardowych bo wachały się pomiędzy 1200 a 1100. Niezmiernie mnie to ucieszyło, że już nie ma tego falowania jednak po przygazowaniu czar prysł. Za pierwszym daniem gazu odcięło mi go przy 4tys obrotów, potem przy 3 a potem za każdym razem przy 2,5. Także przynajmniej w moim przypadku musi być podłączony. Co do spalania i innych pytań to nie udzielę odpowiedzi, bo przejechałem bez niego jakieś 5km (tak jak wspomniałem odcina)
Tak patrzę na twój profil i widzę błąd 1.3 ma 60KM a nie 50. ooo i widzę, że też z Kielc
Może cię to zainteresuje:
http://allegro.pl/item115..._3_polecam.html
http://allegro.pl/item115...ta_1_1_1_3.html
To prawdopodobnie ten sam koleś ale na 2 kontach. Sam krokowy za 35 a z CPP z tego co widać po 45zł.
i jeszcze to http://allegro.pl/item115...ek_krokowy.html
Oczywiście, że najlepiej kupić nowy ale za tak w sumie nie duże pieniądze warto spróbować... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12082 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Lip 2010, 15:34
|
|
|
nevvhuman napisał/a: | Większe spalanie | Nie nevvhuman napisał/a: | sypnie mi np na trasie błedami i samochód stanie | Nie nevvhuman napisał/a: | i tylko reset pomoże | Nie nevvhuman napisał/a: | Czy mogę pojeździć bez niego jakiś miesiąć | Możesz,,,
Brak silniczka krokowego to brak regulacji wolnych obrotów, może być problem z odpalaniem, trzeba ręcznie (nożnie) dodać gazu, zimny silnik może gasnąc, ciepły może mieć za wysokie obroty biegu jałowego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|