Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:40 |
[MK6] 1.4 TDCi kopci na wysokich obrotach, czy to norma ? |
Autor |
Wiadomość |
piwko2006
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: okolice OSW
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 20:10 [MK6] 1.4 TDCi kopci na wysokich obrotach, czy to norma ?
|
|
|
Witajcie !!
Dawno się nie odzywałem tutaj na forum.
Mam pytanie do tych, którzy mają Fiestki MK6 z silnikiem 1.4 TDCi.
Zauważyłem ostatnio, że jak dodam gazu to zarówno na postoju jak i podczas jazdy auto kopci na czarno pod czerwonym polem.
Ogólnie nie mamy z nim żadnych problemów. Od zakupu zrobiliśmy 5 tysięcy, pali mało, silnik zapala bez problemu, nie ma braków mocy.
Czy to normalny objaw ?? |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 13:47
|
|
|
każdy diesel lub pościć czarnego dymka przy wyższych obrotach, grunt żeby nie zostawiać za sobą chmur czarnego dymu bo wtedy wtryski leją. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 13:57
|
|
|
w dizlu pedał gazu odpowiada za dolanie paliwa, a silnik sam ma zassać powietrze. w chwili depnięcia w gaz ON się leje, ale na zassanie odpowiedniej ilości powietrza do odpowiedniego przepalenia potrzeba chwilkę czasu i wtedy pojawia się dymienie - z niedopalonej ropy. z tego względu jeżdżąc dizlem dobrze jest przyspieszać stopniowo wciskając gaz... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 14:52
|
|
|
reasumując zachowanie jest zupełnie normalne |
|
|
|
|
piwko2006
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: okolice OSW
|
Wysłany: 2 Lip 2010, 21:24
|
|
|
Aha to mnie uspokoiliście. Pojutrze jadę do Zakopca i wypróbuje trochę ten samochód (nareszcie) bo teraz głównie po mieście jeżdżę. Ogólnie to dymek widać nawet w lusterku ale raczej nie wkręcam go na tak wysokie obroty bo i po co, skoro te 3 no może 3,5 tysiąca to zdecydowanie wystarczy.
Ogólnie to się lekko wystraszyłem bo to pierwszy (ale nie ostatni) klekot w moim życiu i w dodatku w miarę nowoczesny.
Szczerze jestem na prawdę zadowolony z tego samochodu. Najlepsze jest zawieszenie, które fenomenalnie jak na tą klasę trzyma auto na drodze.
Jest kilka drażniących rzeczy jak to w fordzie np. skrzypią uszczelki, czasami jedynka nie chce wejść lub wsteczny czy też samoczynnie włączająca się tylna wycieraczka która często włącza się na suchej szybie.
Pomimo tych i innych wad na pewno następne auto to będzie Ford. |
|
|
|
|
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 5 Lip 2010, 13:40
|
|
|
piwko2006 napisał/a: |
Jest kilka drażniących rzeczy jak to w fordzie np. skrzypią uszczelki, |
Uszczelki skrzypią bo one jak każda część w samochodzie wymaga odpowiedniego traktowania. Myjesz pewnie samochód ludwikiem to się później nie dziw, że uszczelka skrzypi. Kup odpowiednie środki i do dzieła.
piwko2006 napisał/a: | czasami jedynka nie chce wejść lub wsteczny |
Co do jedynki która ciężko wchodzi to odpalaj samochód z wciśniętym sprzęgłem i na luzie, tak jak jest napisane w książce obsługi. Jeżeli chodzi o wsteczny to ( również mówi to książka ) należy wcisnąć sprzęgło odczekać 3 sekundy a następnie bez zgrzytu wbić bieg wsteczny.
piwko2006 napisał/a: | czy też samoczynnie włączająca się tylna wycieraczka która często włącza się na suchej szybie.
Pomimo tych i innych wad na pewno następne auto to będzie Ford. |
A tutaj albo masz coś z elektryką albo po prostu tylna wycieraczka włącza Ci się po wbiciu wstecznego biegu kiedy masz włączone wycieraczki przedniej szyby.
Ale ogólnie jak na auto tej klasy jest naprawdę jak sam powiedziałeś samochodem przyjemnym w jeździe. |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
|
piwko2006
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: okolice OSW
|
Wysłany: 11 Lip 2010, 20:29
|
|
|
Ogólnie z tą wycieraczką to chyba faktycznie jest tak jak mówisz, jak wycieraczka przednia jest włączona to wtedy tylna działa. Według mnie nie jest to do końca potrzebne, gdybym potrzebował tego to sam bym odpalił tylną.
Co do mycia auta to nie myje żadnym ludwikiem a szamponem do mycia samochodu, który używam z powodzeniem na obu samochodach i po umyciu jest bardzo dobry efekt zawsze.
Czytałem że jest to problem wielu Fordów, zaznaczam że skrzypią tylne drzwi (uszczelki).
Gdy wsteczny nie chce wejść to ponownie wysprzęglam i jest ok. Jedynka zazwyczaj nie chce wejść gdy jest to potrzebne, ale także ponowne wysprzęglenie załatwia tutaj sprawę. Zdarza się to na prawde rzadko i jakoś mi nie przeszkadza, lecz napisałem o tym tutaj na forum. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.