Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:37 |
[MK4] Wymiana paska alternatora |
Autor |
Wiadomość |
requiem
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 12 Skąd: Płock
|
Wysłany: 23 Lip 2010, 22:38 [MK4] Wymiana paska alternatora
|
|
|
Witam na forum. Mechanik zdiagnozowal u mnie uszkodzenie rolki w napinaczu alternatora. Kupilem druga i juz wymienilem ale mam problem z zalozeniem paska. Nie moge go naciagnac. Probowalem juz na kazde kolo pasowe ale nic z tego. Napinacz oczywiscie cofniety na maxa tak zeby latwo weszlo ale brakuje na prawde duzo. Jutro bede probowal woda z plynem do mycia naczyn ale wydaje mi sie ze trzeba uzyc "sposobu".
Moja fiesta MK4 z silnikiem 1.8d rok 96. Posiada klime i wspomaganie. Bardzo prosze o pomoc. Generalnie to robilem juz takie rzeczy a nawet sporo trudniejsze ale pasek w fiescie mnie przerosl |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lip 2010, 08:16
|
|
|
To może kup inny pasek? On nie jest rozciągliwy za bardzo. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Lip 2010, 08:32
|
|
|
Być może żle dobrano Ci pasek do Twojego modelu.
Ja miałem ostatnio podobnie z linką ręcznego, z InterCarsu.
Nie walcz z tym paskiem, żeby jeszcze nadawał się do zwrotu i idż do sklepu, niech po numerze VIN Ci dobiorą odpowiedni pasek a ten oddaj.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
requiem
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 12 Skąd: Płock
|
Wysłany: 24 Lip 2010, 09:38
|
|
|
Zle sie zrozumielismy. Paska nie wymienialem. Nie piszczy a naciag na starym napinaczu byl w polowie zakresu. Optycznie tez wyglada dobrze.
Zmienilem sam napinacz alternatora. a teraz nie moge zalozyc paska... Zawsze robilem tak ze wybieralem rolke lub kolo pasowe, na ktore pasek nachodzil pod najmniejszym katem i tam kabiowalem. Tutaj najmniejszy kat jest wlasnie na napinaczu ale dostep z boku bardzo slaby. Na kola pasowe tez ni moglem lyzka naciagnac. Probowalem napinacz montowac na jednej srubie a potem zalozyc pasek, naciagac napinacz z paskiem i zlapac druga sruba (mowa o tych ktore trzymaja napinacz po bokach) ale nic z tego.
Dodam jeszcze ze napinacz jest identyczny z tym ktory wymontowalem a pasek przy zakladaniu dobrze dziedzi na kolach. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lip 2010, 10:50
|
|
|
requiem napisał/a: | Zmienilem sam napinacz alternatora. a teraz nie moge zalozyc paska... |
To masz zły napinacz. Pasek po zdjęciu go nie skrócił się, więc jeśli było wszystko ok a po zmianie napinacza pasek nie pasuje, to wina leży w napinaczu. Zobacz ile Ci brakuje i poproś odpowiednio dłuższy w sklepie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
requiem
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 12 Skąd: Płock
|
Wysłany: 24 Lip 2010, 14:34
|
|
|
Problem rozwiazany. Napinacz byl dobry ale opisze cala sytuacje gdyby komus przydazylo sie cos podobnego.
Napincza ktory kupiem (na foto) reguluje sie kluczem typu E (zewnetrzny torx widoczny na zdjeciach), natomiast z drugiej strony jest imbus. W oryginalnym regulowalo sie nasadka 8mm ktora umieszona byla tam gdzie sruba typu E. Zmylilo mnie to i zamontowalem napinacz odwrotnie czyli torxem do strony zderzaka (zamiast sruba typu E). Umiejscowienie rolki spowodowalo ze nawet po przesunieciu max do przodu nie dalo sie naciagnac paska.
Gdyby latwiej sie do zakladalo pewnie od razu bym go wymontowal i wykapowal o co chodzi. Naprowadzil mnie Kamil za co bardzo Ci kolego dziekuje
Jesli chodzi o sam montaz to potrzebny jest klucz plasko oczkowy 10mm (nasadka cieko podejsc szczegolnie przy wykrecaniu) i do regulacji nasadka typu E 7mm najlepiej z dluga przedluzka. Bede musial pewnie zakupic takowy klucz oczkowy bo znacznie ulatwi to napinanie paskow, szczegolnie gornego.
Wszystkim forumowiczom dziekuje za zainteresowanie moim problemem i pomoc przy rozwiazaniu. |
|
|
|
|
Mirosław
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 54 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 40 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 11:39
|
|
|
Witam,ja do swojej fiesty mk4 1,8d kupiłem zestaw według katalogu pasek alternatora 5pk i napinacz z rolką 73mm i za cholerę niemogę założyć,próbowałem kilka razy lecz się poddałem,na oko to pasek jest za krótki o jakieś 5 cm,w aucie mam tylko wspomaganie,obecnie jest na napinaczu założona rolka 60 mm niewiem od jakiego modelu,widać poprzedni właściciel też miał z tym problem bo założył inną rolkę niezgodną z katalogiem,rocznik fiesty to 98 dodam że sprawa pilna pasek i napinacz nadają się do natychmiastowej wymiany,co mi doradzicie,miał ktoś z klubowiczów też taki problem? |
_________________ żmijka |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 12:03
|
|
|
Idź dz sklepu oddaj pasek i weź 5cm dłuższy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.