| 
		[MK3] Brak iskry - 1.4 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 VITEX  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sie 2010,  10:03   [MK3] Brak iskry - 1.4
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam jaki zastosować sterownik ( komputer ) w tej wersji 94FB-12A650-DC uszkodzeniu uległ jeden z Uc typ ST 71009SB nie osiągalny . jaki inny sterownik zastosować do Fiesty 1.4 Kat. 54 KW. 1994 r.
 
 
 	  | Kod: | 	 		  Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
 
- trzeci | 	 
  | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010,  11:49, w całości zmieniany 3 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sie 2010,  10:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | coś mi nie gra . Tam jest EDIS . moduł zapłonowy na zewnątrz w komorze silnika . Komp silnika niema za bardzo wpływu na iskrę prócz zmiany kąta . zrób zdjęcie komory silnika . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 VITEX  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sie 2010,  19:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zdecydowana większość forumowiczów widziała ten sterownik od środka i zdjęcie jest bardzo pomocne,,, kurde, nawet ja tam w życiu do środka nie zaglądałem,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 VITEX  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sie 2010,  21:14   Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak wygląda chyba tylko ten jeden sterownik z tym układem zapłonu tz. EDIS wewnętrzny 94FB-12A650-DC inne sterowniki mają układ zapłonowy w komorze silnika | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Sie 2010,  00:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm obawiam się że jedyna metoda to poszukać tego w innym tanim kompie z forda . Wiesz jaka funkcję spełniał ten scalak ? Nie jest to przypadkiem jakiś licznik ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 VITEX  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Sie 2010,  06:22   Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zamiennik tego układu znalazłem VB 024 jest to HIGH VOLTAGE INGITION COIL DRIVER produkowany do Forda ale nie tylko , odpowiedzialny za wyzwalanie ,zaśilanie cewki WN ulega awari kiedy mamy uszkodzone zbyt długo przewody WN . tz. na cewce następuje przebicie na uzwojenia wtórne  i dalej na nasz sterownik. a potem płaczemy bo padł sterownik , to na tyle mojej wiedzy. pozostaje teraz szukać  takiego scalaka. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sie 2010,  20:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ma troche za dużo nóg jak na drivera . zazwyczaj na końcu jest tranzystor darlingtona wysokonapięciowy .dorwij za 10 zł jakiś nowszy komp z mondeo i po temacie . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 VITEX  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sie 2010,  19:07   Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak by było najlepiej tylko skąd mam wiedzieć w którym sterowniku z mondeo czy eskorta jest taki układ jak na zdjęciu  http://img709.imageshack....8/1000887dy.jpg 
 
 
[ Dodano: Nie Sie 15, 2010 20:35 ]
 
Witam właśnie otrzymałem układ od kolegi VB020 zamiast VB024 ale ma tylko pięć nóżek zamiast siedmiu , po właściwym wlutowaniu w odpowiednie punkty zgodnie z Datashet Fiesta odpaliła bez zająknięcia . ale niestety układ VB020 ma za słabą moc obciążenia i zbyt mocno nagrzewa się. co może spowodować uszkodzenie się układu.tak że wiemy teraz że jeśli któryś z forumowiczów będzie miał podobny problem z takim sterownikiem 94FB-12A650-DC to tylko szukać zamiennika układu VB024. ja osobiście muszę szukać dalej bo niestety na Allegro niema , a sam układ VB024 po sklepach z elektroniką znaleźć to graniczy z cudem . to tyle mojej wiedzy na teraz. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sie 2010,  20:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  Też mam schemat elektronicznego zapłonu na VB 020 - także poszukuję tego układu VB 020     | 	 
  	  | Cytat: | 	 		  | hej, tez mialem podobny problem ,okazalo sie ze ten uklad jest wycofany z prod. a zastapili go VB024 i jest w pelni kompatybilny z VB020 | 	 
  	  | VITEX napisał/a: | 	 		  | ale niestety układ VB020 ma za słabą moc obciążenia i zbyt mocno nagrzewa się. co może spowodować uszkodzenie się układu | 	  Rozumiem że przykręciłeś go jak należy do radiatora? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 VITEX  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sie 2010,  20:51   Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wiadomo że trzeba radiator , ale jutro założę dodatkowo pastę termo i dodatkowy aluminiowy radiator . zobaczymy czy to pomoże ale obawiam się że niewiele . z tabeli na Datashet nie wynika że ma takie same parametry VB020 ma 350mA a VB024 600mA powiem jeszcze że cewkę WN i kable WN mam nowe bo sterownik uległ awarii przez cewkę WN a dokładnie stare kable WN ,zrobiły przebicie na uzwojenia pierwotne i dalej na sterownik . dziękuję za otrzymaną pomoc i liczę na więcej . z poważaniem dla forumowiczów VITEX . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sie 2010,  21:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Radiator to ważna sprawa, moc układu przełączającego na 220V bez radiatora to 60 wat, z kawałkiem blachy to 600W, przekręciliśmy to do radiatorów z CPU z wentylatorkami i prawie 2kW przełącza bezawaryjnie od kilku lat,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2010,  20:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Joe przełączanie przełączaniu nie równe . Po pierwsze jak 220 to przełączasz tyrystor albo triaka . A one przy przechodzeniu przez zero sinusoidy samoistnie się wyłączają . A co za tym idzie masz inne czasy przełączania . Po za tym zostaje jeszcze kwestia sterowania fazowego czy grupowego . Generalnie temat szeroki jak Wisła . 
 
A kolega ma sterownie układu opartego na tranzystorze darlingtona z zabezpieczeniem przed zbyt wysokim napięciem wstecznym . A co do mondeo to musisz szukać sterownika po 96 roku gdzie nie ma już EDIS4 . Nie dam głowy ale fiesta mk4 i 1.3 i 1.25 też powinna być na tym scalaku . ktoś na forum wystawił części do mk4 to napisz niech odkręci 4 torxy i zrobi fotkę . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 VITEX  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2010,  22:47   Brak iskry Fiesta 1.4 kat 54 KW 1994
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, po długich poszukiwaniach znalazłem sterowniki które posiadają owe Uc ST 71009 SB więc podaję typy sterowników 94AB-12A650-BD ICON Eskort/Orion oraz 93BB-12A650-BB BLOB Mondeo . wymieniłem Uc i Fiesta bzyka . myślę że opisane przez nas opinie pomogą innym w naprawie tego modelu sterownika 94FB-12A650-DC-FIZZ lub w odwrotną stronę podanych sterowników . uważam temat za zakończony  , dziękuję za wypowiedzi wszystkim forumowiczom FIESTA KLUB POLSKA
 
Z poważaniem
 
VITEX | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |