Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  16:33		 | 
	
			[MK4] Narzędzia  do wymiany tylnich amortyzatorów | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 pawmet  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 24 Skąd: Kudowa Zdrój 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  12:35   [MK4] Narzędzia  do wymiany tylnich amortyzatorów
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jutro czeka mnie wymiana amorów z tyłu lecz niewiem jakie klucze  potrzeba, mam sciągacz do sprężyny jesli ktoś wymieniał proszę o porade(jakie klucze itd)
 
 
pozdrawiam | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  10:28, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  13:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie wiem jak w MKIV ale w MKIII żeby wymienić amory nie trzeba sprężyny ruszać... | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawmet  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 24 Skąd: Kudowa Zdrój 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  14:26   w mk IV sprawdzalem
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | amortyzator jest w spręzynie wsadzony | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  14:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Miły, coś ci sie chyba pomieszało chcąc wymienić amortyzator wyjmujesz całość amortyzator ze sprężyną i górnym mocowaniem. 
 
pawmet mając podstawowe klucze 13, 15, 17, 19 bo nie wiem jaki dokładnie są klucze, powinieneś dać rade jeszcze odrdzewiacz by sie przydał, młotek.
 
  | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez luki 22 Sie 2010,  14:41, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  14:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ojciec wymieniał i sprężyny nie musiał zdejmować... mówię o tyle bo przód trzeba | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bezimienny  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  14:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Miły napisał/a: | 	 		  | nie wiem jak w MKIV ale w MKIII żeby wymienić amory nie trzeba sprężyny ruszać... | 	  
 
 
chyba jednak trzeba, sam pewny nie jestem, ale czytałem żę potrzebny ściągacz do sprężyny( pisano też że można drutem związać).
 
 
Tu temat o wymianie tylnych amorków http://www.fiestaklubpols...amortyzator%F3w | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  15:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w mk3 do tylnych seryjnych sprężyn i amorków nie potrzeba ściągaczy    | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawmet  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 24 Skąd: Kudowa Zdrój 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  18:42   dzieki wszystkim
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dzięki wszystkim jutro walcze niewiem tylko czy dobrze zrobilem bo zaloże gazowe amory | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  19:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja mam gazówki z tyłu... będzie twardo... | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jery13  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jurek 
                  Wiek: 64  Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  19:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Będziesz potrzebował klucz najlepiej oczkowy 15 lekko wygięty żeby odkręcić górne mocowanie , żeby skontrować jak będziesz u góry odkręcał chyba  7 albo 6 nie pamiętam dokładnie.
 
Dolne mocowanie to solidny klucz 15 albo 17 dokładnie nie pamiętam i lepiej żebyś miał jakąś przedłużkę , lekko nie będzie , popsikaj wcześniej np.wd 40.
 
Jeżeli będziesz miał do dyspozycji kanał to koła nie musisz odkręcać.
 
Jak będziesz miał go na zewnątrz , to jak masz ściągacz nie będzie problemu , ja naginałem brechami a druga osoba pierścień z rowka wyciągała. 
 
Pamiętaj jak będziesz ponownie zakładał to łożysko z gumy , wypustki muszą idealnie najść na wycięcia w gnieździe .
 
Ostateczne dokręcanie zrób jak samochód spuścisz z lewarka . | 
             
						
				_________________ Były :
 
Syrena 105
 
Fiat 126p x 3
 
Fiesta Mk2
 
Fiesta Mk3 Xr2i
 
Fiesta Mk4 
 
Fiesta Mk6
 
Jest :
 
Fiesta Mk7
 
Fiesta Mk4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sie 2010,  14:53   Re: dzieki wszystkim
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawmet napisał/a: | 	 		  | dzięki wszystkim jutro walcze niewiem tylko czy dobrze zrobilem bo zaloże gazowe amory | 	  
 
I dobrze, i źle.
 
 
Dobrze, bo (tu się z Miłym akurat nie zgodzę) gazówki twarde nie są.
 
Im lepsze gazówki, tym komfort będzie większy (zwłaszcza dla ludzi siedzących z tyłu)
 
 
Minus z kolei za właśnie tą jakość. Im lepsze gazówki, tym bardziej Ci poleci do góry "dupa" auta - spojrzyj w mój temat, to zobaczysz jak wygląda Fiesta po wymianie amorów na gazowe    Mały SUV. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazio93  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 21 Skąd: lbn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2012,  12:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wiecie moze co to jest na zdjeciu czesc nr. 6 nad poduszka? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2012,  12:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kazio93 napisał/a: | 	 		  | wiecie moze co to jest na zdjeciu czesc nr. 6 nad poduszka? | 	  
 
Pierścień zabezpieczający poduszkę przed zsunięciem się z trzpienia amortyzatora. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazio93  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 21 Skąd: lbn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2012,  12:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ok rozumiem a pytanie z innej beczki... Czy wiece co moze byc spowodowane tym ze caly amortyzator sie rusza delikatnie gora-dol czuc to ja ksie zlapie za gorne mocowanie amora, a gdy sie jedzie slychac taki gluchy tempy dzwiek i wydaje mi sie ze ot moe byc przez to. Moze to cos innego tlucze? Wszystko w zawieszce nowe tuleje bleki amory sprezyny (w bdb stanie sa) . Co to moze byc? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2012,  12:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może zbyt słabo dokręcony z góry amor. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazio93  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 21 Skąd: lbn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2012,  12:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tam trzeba zlapac za trzpien i dokrecac sruba no ale wydaje mi sie ze mocno dokrecilem ale moze "za male narzedzia"    moze wemze wieksze kombinerki i solidniejszy klucz?  albo to trzeba jakims pneumatem przykrecic? a moze tam cos jeszcze glucho stukac pukac? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2012,  15:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak skręcisz za mocno, to odboje zniszczą pierścienie na trzpieniu i będziesz mógł sobie amortyzator na ścianie powiesić, także z umiarem. Jak da się dokręcić, to dokręć, byleś nie przesadził.
 
 
Guma na odboju może odstawać ok. 1cm nad kielich. To nie jest reguła, ale generalnie w tych okolicach się to mieści. Jak masz dużo więcej, to śruby są licho dokręcone. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazio93  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 21 Skąd: lbn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2012,  15:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no dobra a co sadzisz a tym gluchym pukaniu? czym mzoe byc to spowodowane? moze mi cos doradzisz?    Moge dodac ze przy wpadnieciu w wiekszy dolek jest takie glosniejsze "lup" wlasnie taki dziwek jak ten przy mniejszych nierownosciach. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2012,  19:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dokręć i sprawdź. Pomoże, to pomoże. Nie pomoże, to warto jechać na sprawdzenie amorów na stację diagno. Mają odpowiedni sprzęt - puszczą auto na "wibratory" - można wtedy obejrzeć zawias z góry, z dołu i stwierdzić co jest do roboty. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazio93  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 21 Skąd: lbn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Gru 2012,  19:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No bylem an szarpakach i wyszl oze wszystko ok no i tak mi sie wydaje ze Panowie mnie zwyczajnie zbyli... tacy fachowcy, a ja dalej zostalem z tym uporczliwym pukaniem.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |