Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:38
[MK5] szarpanie przy1500 obrotach
Autor Wiadomość
tom 32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 24 Sie 2010, 08:48   [MK5] szarpanie przy1500 obrotach

Witam
Mam problem z moją fiestą MK5 disel 1.8 (60KM) tzn szarpanie przy 1500 obrotach. Co może być przyczyną?
_________________
tom 32
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 24 Sie 2010, 13:52   

niesprawna poduszka pod silnikiem lub pod skrzynią biegów
:yes:
 
 
 
tom 32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 24 Sie 2010, 19:25   

poduszki sprawdzał mechanik i mówił że są w porządku, a może to być jakiś sterownik w pompie wtryskowej odpowiedzialny za przejście z niskich obrotów na wysokie bo powyżej tej granicy szarpanie ustaje?
_________________
tom 32
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Sie 2010, 21:55   

1) mk5-tka - ok, ale 60-konna? (zdarzają się, ale to raczej rzadkość, więc chcę, byś potwierdził)
2) masz elektroniczny pedał gazu?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
tom 32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25 Sie 2010, 07:04   

tak mam MK5 60KM co tzn elektroniczny pedał gazu? Jeśli był by to sterownik to ile kosztuje jego naprawa?
_________________
tom 32
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Sie 2010, 11:06   

tom 32 napisał/a:
co tzn elektroniczny pedał gazu

To znaczy, że do pedału gazu nie masz podpiętej linki tylko wiązkę kabli.

tom 32 napisał/a:
Jeśli był by to sterownik to ile kosztuje jego naprawa?

Jeśli to miałoby coś wspólnego ze sterownikiem, to nie odpaliłbyś auta, względnie jeździłoby źle w całym zakresie obrotów. Generalnie sterownik silnika działa albo nie. Mapa wtrysku musiałaby się w jakiś magiczny sposób poprzestawiać, żeby tylko w jednym zakresie obrotów działy się cuda.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
tom 32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25 Sie 2010, 12:31   

No to co to może być jeżeli szarpie tylko przy przejściu z niskich obrotów na wysokie?
_________________
tom 32
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Sie 2010, 14:54   

Primo - wypadałoby, żebyś odpowiedział na pytanie dot. pedału.
Secundo - więc dzieje się to >przy< 1500rpm czy tylko gdy zwiększasz i wskazówka przechodzi przez próg 1500rpm?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Sie 2010, 20:36   

Pufcio napisał/a:
Jeśli to miałoby coś wspólnego ze sterownikiem, to nie odpaliłbyś auta, względnie jeździłoby źle w całym zakresie obrotów. Generalnie sterownik silnika działa albo nie. Mapa wtrysku musiałaby się w jakiś magiczny sposób poprzestawiać, żeby tylko w jednym zakresie obrotów działy się cuda.

no nie bardzo troszkę .
Jeśli masz pompę VP30 (możesz zrobić zdjęcie pompy) to masz elektroniczny nastawnik dawki . A co za tym idzie dzieje się tak że nastawnik łapie opiłki (gdyż jest siłownikiem elektromagnetycznym) . Jest specjalny przyrząd do sprawdzania tej pompy bez wyjmowania . Musisz poszukać warsztatu który ma taki próbnik i sprawdzi nastawnik ewentualnie go umyje specjalnym płynem . Generalnie nie wiem jak w VP30 ale w VP44 nie można zdjąć nastawnika na tzw "pałe" bo nie ustawi się bez stołu dawki rozruchowej i będzie lipa . Dlatego lepiej poszukać warsztatu który jest w stanie to umyć bez rozbierania .
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Sie 2010, 21:09   

diodalodz - możesz nieco szerzej? W jaki sposób opiłki miałyby wpływać bardziej lub mniej bezpośrednio na pracę silnika? I chyba najważniejsze - skąd te opiłki?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Sie 2010, 22:38   

opiłki są z pompy wtryskowej głównie z sekcji przetłaczającej (tej co robi ok 3 bar) . Dostaje się to do nastawnika a z racji istnienia histerezy magnetycznej metalu rdzeń na którym nawinięta jest cewka przyciąga opiłki które w rezultacie blokują oś nastawnika .
Tu masz obrazek zaczerpnięty z forum VW bo oni głównie maja pompy VP30 i VP44 w silnikach TDI i dlatego oni częściej problem opisują .


Oni generalnie maja więcej problemów bo od pewnego rocznika czujnik informujący o pozycji nastawnika wymieniono z rezystancyjnego na czujnik wykorzystujący efekt sprzężenia magnetycznego cewek zwanego HDK (pomysł niemców) .

tu masz jeszcze link do youtube jak to pracuje . metoda testu dość barbarzyńska bo podają prąd zmienny z autotransformatora a normalnie sterowane to jest PWMem
http://www.youtube.com/wa...=watch_response

Generalnie w uproszczeniu ten siłownik zastąpił "dźwignię gazu" ze starej pompy , dlatego teraz nie da się postawić zasłony dymnej wciskając gaz do dechy z niskich obrotów . Po prostu komputer silnika nie pozwoli na max wychylenie nastawnika dawki przy niskich obrotach .
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Sie 2010, 23:22   

Toś mnie zaciekawił. A jak sprawdzić czy to akurat jest >ta< pompa? Z tego co podejrzałem, to w mk5 na przestrzeni 4 lat stosowano 7 rodzajów pomp...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
tom 32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 26 Sie 2010, 07:20   

Nie mam elektronicznego pedału gazu a pompa jaka jest zainstalowana w aucie to LUKAS. Byłem u pompiarza ustawił ją i stwierdziła że wszystko z nią w porządku i szarpanie winno ustąpić, ale po tych jego ustawieniach auto stało się tylko bardziej dynamiczne a szarpanie nie ustąpiło. Autem zaczyna szarpać przy dochodzeniu wskaźnika obrotomierza do 1500 a przestaje przy 1900-2000 i ma to miejsce przy biegach 2,3.
_________________
tom 32
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Sie 2010, 10:38   

A filtr paliwa zmieniałeś?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Sie 2010, 12:07   

Ja tam nic nie mówię, ale mi szarpało w identyczny sposób 1000km przed padnięciem wtryskiwaczy ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
tom 32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 26 Sie 2010, 12:29   

Filtr zmieniałem w tamtym roku jak tylko kupiłem auto. Mechanik też sugerował żeby sprawdzić wtryski może należałoby pójść w tym kierunku?
_________________
tom 32
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Sie 2010, 12:43   

Dużo to nie kosztuje, a pewnie warto by już po 10 latach zmienić w nich końcówki..
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Szarpanie na wolnych obrotach.
Lolo95 Mechanika silnika 0 14 Lis 2018, 19:35
Lolo95
Brak nowych postów [MK6] Szarpanie silnika na wolnych obrotach
tomek6971 Mechanika 2 13 Wrz 2011, 21:01
Kubus
Brak nowych postów [MK3] Problem z szarpanie na niskich obrotach
STIFF Mechanika 0 6 Kwi 2009, 22:37
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.