| [MK3] Problem z akumulatorem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Moher   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 20 Sie 2010
 Posty: 10
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2010,  16:29   [MK3] Problem z akumulatorem | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam Mam fieste 1.3 z 1995 roku i od 3 dni problem z akumulatorem
 Aku ma rok, autko zapalalo bez najmniejszego zajakniecia latem i zima az tu nagle po bardzo ulewnym deszczu z rana nie zapali (klakson nie dzialal, zegarek sie nie palil totalne 0 )
 Pomyslalem ze przez niezbyt czeste uzytkowanie sie rozladowal wiec wyciagnalem akumulator naladowalem na full i nastepnego dnia wkrecilem go z powrotem. Wszystko bylo ok. Niestety w nocy znowu przyszla porzadna ulewa i rano znowu ten sam problem
   Czy jest mozliwe ze przez wode ktora naciekla do tego "czujnika"(po demontazu) ktory informuje o zapalonych swiatlach przy otwartych drzwiach rozladowal sie aku? ( jezeli go wyciagne dziurke zakleje tasma albo czyms to bedzie ok? czy bedzie mnie przez caly czas informowalo o otwartych drzwiach lub cos w tym stylu i prad bedzie uciekal?
 
 
 
 Zeby nie zakladac kolejnego tematu chcialbym tylko sie spytac czy te czesci beda pasowaly do mojej fiesty:
 - filtr paliwa  (czy moze kupic ten tanszy:
 filtr paliwa2 )
 -    filtr powietrza
 - świece
 - kable
 - termostat  i uszczeleczka
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  16:31, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2010,  16:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wyłącz we wnętrzu lampkę na "0" i będziesz miał z głowy czujniki w drzwiach,,, sprawdź raczej ładowanie,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2010,  16:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | Moher - weź i przycisk lampki wnętrza przełącz w takie położenie, żeby się nie zapalał po otworzeniu drzwi - proste   
 Co do samego przycisku... on jest normalnie zwierny - znaczy to tyle, że wodę musiałbyś mieć nie na zewnątrz, a w środku, od strony nadkola. Ciężki temat
  Zrób w/w test i napisz jak to wygląda. 
 Swoją drogą - sprawdziłbym pobór prądu na postoju.
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2010,  16:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | Termostat trochę przydrogi, za 17 zeta można taki z kompletem uszczelek w komplecie dostać,,, 	  | Moher napisał/a: |  	  | - termostat i uszczeleczka | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Moher   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 20 Sie 2010
 Posty: 10
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2010,  17:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na miedzianym "przylaczu" tego przycisku jest zielony osad a wiec woda dostaje sie do wewnatrz  Lampka natomiast jest caly czas w pozycji 0. Pobor pradu bede mogl sprawdzic dopiero we wtorek wiec dam znac jaki jest, chyba ze cos sie wymysli do tego czasu. 
 Termostat sprobuje gdzies znalezc tanszy a co do filtra paliwa, warto brac ten drozszy?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sie 2010,  19:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | No to zwarcie krańcówki nie robi na niej żadnego wrażenia, może być zanurzone w wodzie i nie będzie rozładowywać akumulatora,,, 	  | Moher napisał/a: |  	  | Lampka natomiast jest caly czas w pozycji | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Moher   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 20 Sie 2010
 Posty: 10
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2010,  14:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | a czy jest szansa ze prad nie docieral do lampki? Gdzies po drodze sie rozchodzil np tam przy tym skorodowanym zlaczu w czujniku i rozladowywal aku? Bo nie przypominam sobie zeby ta lampka dzialala dlatego zalozylem z gory ze byla ciagle na pozycji 0. i teraz chcialbym sie tez dowiedziec czy wlasnie pozycja 0 jest wtedy gdy przelacznik lampki znajduje w srodkowym polozeniu? Bo tak wlasnie u mnie jest. 
 
 
 # nie wiem czy to w czyms pomoze ale od dluzszego czasu nie dzialal ten czujnik przy drzwiach tzn moze z 2 razy na miesiac zadzialal a tak to byl nie sprawny
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2010,  15:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | Raczej nie,,, jedynie może na buzer świateł, ale ten nie piszczy jak światłą nie sa zapalone,,, 	  | Moher napisał/a: |  	  | Gdzies po drodze sie rozchodzil np tam przy tym skorodowanym zlaczu w czujniku i rozladowywal aku? | 
 Tak, środek to OFF, jedno skrajne położenie to ON (świeci zawsze) a drugie to AUTO (jak są drzwi otwarte) 	  | Moher napisał/a: |  	  | teraz chcialbym sie tez dowiedziec czy wlasnie pozycja 0 jest wtedy gdy przelacznik lampki znajduje w srodkowym polozeniu? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Moher   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 20 Sie 2010
 Posty: 10
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2010,  16:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | A moze byc tak ze jest przebicie na kablach WN? i przez wilgoc po deszczu rozladowuje mi aku? Bo z tego co widze to te przewody chyba nie byly wymieniane od nowosci |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2010,  16:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na kablach WN nie ma napięcia jak silnik nie pracuje,,, jak dostaną przebicia i wilgoć wejdzie w kable WN to silnik przestanie kręcić jak trzeba lub wcale nie odpali,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Moher   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 20 Sie 2010
 Posty: 10
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2010,  16:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wyczytalem ze jak podlacza sie akumulator i przy tej operacji iskrzy to znaczy ze gdzies jest przebicie, prawda to? Mozna to jakos wykorzystac przy szukaniu przyczyny? Np odlaczajac bezpieczniki i sprawdzac czy nadal przeskakuja iskry? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2010,  20:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Moher, Dobrze kombinujesz-tam gdzie przestaje iskrzyć(po wyjęciu bezpiecznika)jest kuku   Ty Moher a z jakiego Tarnowa jesteś?
   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Moher   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 20 Sie 2010
 Posty: 10
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2010,  20:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jutro sprawdze co z tego wyjdzie ale watpie zeby zadzialalo (chyba ze przez noc i w ciagu dnia bedzie padalo bo jak nie jest bardzo wilgotno to wszystko dziala jak nalezy) 
 profil juz poprawiony (przy wypelnianiu kliknalem 2 razy w ta ramke "skąd" i widocznie z kilku podpowiedzi ze str przegladarki nie trafilem w ta w ktora powinienem
  ) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2010,  22:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | lepiej miernik podlaczyc,,, niz na iskry patrzec, bo u mnie jest ok, a iskry sa,,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Moher   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 20 Sie 2010
 Posty: 10
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2010,  13:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | czy takim miernikiem  uda mi sie zbadac pobor pradu ? i jak to zrobic? bo niestety jeden spalilem   jedna z koncowek przylozylem do - bieguna aku a druga do kabli ktrore tam powinny byc przykrecone wyswietlacz zaczal "swirowac" i polecial dymek ( ustawione mialem na 200mA bo tylko taka wartosc byla a powinno byc chyba 10A, prawda?)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2010,  14:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1) Ustawiasz miernik w 10A (czyli 180 stopni jak jest na zdjęciu) 2) Czarny przewód podłączasz do COM (czyli pewnie jak był)
 3) Czerwony przewód połączasz pod 10A (czyli w to gniazdko którego się nigdy nie używa)
 
 4) Odłączasz ujemną klemę akumulatora
 5) Czarny przewód dołączasz do klemy, a czerwony do kołka na akumulatorze (jak wynik Ci wyjdzie ujemny to zamieniasz przewody miejscami jak ci "minus" przeszkadza)
 
 6) jak wynik jest mniejszy niż 0,20 A to, wyciągasz przewód z gniazdka 10A, przełączasz miernik na 200mA i podłączasz przewód w VΩmA
 
 Jak podłączysz miernik jak w punkcie 6, i Ci prąd przekroczy 0,2A to może go szlag trafić prawie na pewno, jak podłączysz jak w punkcie 1-6 i Ci prąd przekroczy 10A to się zapewne wyświetli -1 (błąd) ale miernik się nie zepsuje,,, no chyba że będziesz próbował uruchomić auto i poleci 80A to wtedy spłonie żywcem,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Moher   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 20 Sie 2010
 Posty: 10
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2010,  14:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | dzieki za maly tutorial   
 a co do poboru pradu to wyszlo "troche" duzo - 2,70-2,71  :yyy:
 Jutro posprawdzam z wylaczaniem bezpiecznikow.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2010,  14:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zacznij od zdjęcia wtyczki z alternatora (tylko nie dotknij do masy),,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2010,  19:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | 2.70 A to gigantyczny pobór jak na postój auta . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Moher   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 20 Sie 2010
 Posty: 10
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sie 2010,  14:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | wiem ze to nieodpowiedni dzial ale nie chce zakladac nowego tematu i robic syfu chodzi mi o termostat, kupilem nowy, zalalem go wrzatkiem zeby zbadac czy w ogole dziala no i nic sie nie stalo nawet nie drgnal  :yyy: Jechac go wymienic czy poprostu zle go sprawdzam?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |