| 
		[MK3] łożysko, piasta, zwrotnica - pomocy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Patty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Patty 
                  Wiek: 45  Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sie 2010,  17:01   [MK3] łożysko, piasta, zwrotnica - pomocy
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystkich,
 
potrzebuje pomocy z problemem na który już brak pomysłów.  Jakiś czas temu wjechałam w krawężnik mając 100 na liczniku (jakaś blondynka zapomniała o migaczu zmieniając pas ruchu). Rozwaliłam felgę - wymieniona. Po krótkim czasie okazało się ze łożysko dostało - wymienione. Po ok. 800 km znowu walenie, teraz rozsypała się piasta a przy okazji nowe łożysko - piasta i łożysko wymienione. Minęło kolejne 600-700 km i znowu walenie. Tym razem wymieniona zwrotnica. I wiecie co ?! Przejechałam kolejne 500-600 km i znowu słyszę ten sam dźwięk. Czy ktoś ma jakiś pomysł ? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  10:08, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sie 2010,  17:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zaczyna się od prostych rzeczy. geometria po takim walnięciu wskazana. wykaże stan wahacza, może ugięty. stan amortyzatora wbrew pozorom może dobić łozysko, nie wspomnę o piaście. to co wymieniłaś to w sumie konsekwencje walnięcia w krawężnik. jedne z wielu | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Patty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Patty 
                  Wiek: 45  Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sie 2010,  17:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Byłam na kontroli w stacji diagnostycznej, facet tak wymęczył przednie zawieszenie że aż żal i nic nie stwierdził. Tzn powiedział że amortyzator jest ok, końcówki drążków ok itd Zastanawiam się tylko czy wahacz może narobić tyle szkód | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sie 2010,  18:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Patty, a powiedział Ci wartości kątów? Jedz na geometrie niech sprawdzą Ci wszystkie parametry, tzn, zbieżność, pochylenie koła, wyprzedzenia kąta zwrotnicy i takie tam,,, mechanikę niech sobie odpuszczą,,, i zobaczymy czy koło trzyma się w normach (ale niech odczytają oba oczywiście) 
 
 
[ Dodano: Sob Sie 21, 2010 19:17 ]
 
Jak mają fajną stację i mogą to niech sprawdzą tłumienie przedniego zawieszenia,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Patty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Patty 
                  Wiek: 45  Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sie 2010,  18:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ok, czyli radzicie geometrie. W takim razie w poniedziałek geometria. Dzięki za podpowiedz | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sie 2010,  21:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | radze ci zmienić całą zwrotnice bo to jedyna metoda eliminacji padania łożyska . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Patty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Patty 
                  Wiek: 45  Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sie 2010,  21:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zwrotnica wymieniona i nie pomogło | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamilocha1  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: KamiL 
                  Wiek: 36  Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sie 2010,  01:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja mialem taka sama sytuacje ino mi z kolei przegłuby zewnetrzne padają    i tez niewiem jaki powod. w lewym kole trzyma od nowosci a w prawym co pol roku do wymiany;/ | 
             
						
				_________________ cyyyklon
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Patty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Patty 
                  Wiek: 45  Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sie 2010,  09:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | geometria sprawdzona, wszystko ok poza jednym minimalnym odchyleniem kąta wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. Jednak odchylenie jest tak minimalne ze jak stwierdził Pan w stacji obsł. nie ma prawa niszczyć łożyska. Jakieś pomysły ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sie 2010,  10:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak przykręcić piastę mniejszym momentem np 150 Nm | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Patty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Patty 
                  Wiek: 45  Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sie 2010,  10:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a nie sądzisz że problemem może być wahacz ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sie 2010,  12:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wahacz zmieniłby kąty w tej idealnej zbiezności
 
 
zmień mechanika i zrób jak wskazał diodalodz, a także stosuj łożyska skf lub rouville'a | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Patty  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Patty 
                  Wiek: 45  Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sie 2010,  12:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | łożyska były 3 różnych firm w tym skf a mechaników 2-ch | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bartek8915  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Sie 2010,  21:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja tez bym się zastanowił nad łożyskami bo z własnego doświadczenia to w sklepach większość to szmelc jeszcze dobrze łożyska się nie wsadzi a tu już potrafią być minimalne luzy. Z mechanikami też rożnie bywa kiedy miałem praktyki to podejście prawie  każdego mechanika to brać  kasę i kto by się przykładał bądź co bądź starej fiesty aby do przodu. Najlepiej mieć zaufanego lub znajomego mechanika taka prawda. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Sie 2010,  14:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak właśnie dumam, czy aby montaż łożyska był prawidłowy. | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |