  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
	
		Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:33		 | 
	
			[MK3] Rorząd, test kluczem buziaka zaworów z tłokami - 1.8D | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 megabajt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: FX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lip 2010,  23:41   [MK3] Rorząd, test kluczem buziaka zaworów z tłokami - 1.8D
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy testując kluczem, ręką, czy tłoki pocałują się z zaworami, można coś pogiąć?
 
Musiałem ściągnąć pęknięte koło pasowe alternatora z wału, nie blokowałem wału trzpieniem żeby znów go nie pogiąć(trzpienia), myślałem że uda mi się założyć nowe koło pasowe wału w tym samym miejscu co poprzednio, jednak po przykręceniu i przekręceniu wału wajchą okazało się ze tłoki dały buzi zaworom.Pytania jakie mi się nasuwają:
 
1) Czy mogę w dzień jeszcze raz spróbować założyć koło pasowe we właściwe miejsce, tak aby wypust na kole zgrał się z wpustem na kole wielokolorowym napędzającym pompę wtryskową czy powinienem rozebrać cały rozrząd i złożyć go książkowo od początku?
 
2) Czy mogłem pogiąć zawory przy buziaku zaworów z tłokami, powtarzam robiłem to siłą mięśni i kluczem, akumulator odłączony
 
3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je bezwzględnie zmienić?
 
4) Czy śrubę do dokręcenia koła pasowego do wału, muszę zmienić na nową?
 
 
Dziękuje za odpowiedzi | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lip 2010,  07:35, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2010,  07:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sciagales kolo pasowe walu a nie kolo pasowe alternatora bo to 2 rozna sprawy... 
 
Jesli rozrzad przeskoczyl ci przy odkrecaniu to lipa, sciagasz rozrzad i ustawiasz od nowa niestety... Paski jesli byly niedawno wymieniane i sa w dobrym stanie mozesz zalozyc te same, jesli nie to niestety do wywalenia, przy czym sprawdz rolki, napinacze i pompe czy wszystkie w/w czesc sa w normie. 
 
Sruba na wale jest wilkokrotnegu uzytku, fabrycznie osadzana na loctide, dokrecasz srube kluczem dynamoteryczynym i wszystko.
 
Zaworow nie pogniesz krecac kluczem. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 megabajt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: FX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2010,  08:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rozrząd chce założyć na 100 km, sprawdzić kompresje i dalej ładować pieniądze w maszynę, między innymi w nowy rozrząd, lub definitywnie się z nią pożegnać.Paski rozrządu są nie wiadomego stanu.
 
 
Ciekawostka jest że, siłą mięśni rozerwałem pasek na strzępy uczą się demontażu koła pasowego/napędu rozrządu Gates, mającego przebieg około 20 000 km (sam zmieniałem więc wiem kiedy)  z wału w starym silniku;]Strzelił jak prezerwatywa;] | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |