  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
			| 
		[MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3. | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2010,  01:01   [MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3.
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wiem czym się różnią, więc nie chodzi o tak banalną kwestię. Diabeł, jak zwykle, tkwi w szczegółach. Wyczytałem gdzieś, że do aut gdzie jest przewidziane stosowanie "trójek" i "czwórek" nie można zalewać nic powyżej 4, bo grozi to zniszczeniem uszczelek, węży i generalnie innymi nieprzyjemnościami.
 
 
Temat stworzyłem po to, żeby się dowiedzieć czy ktoś takie operacje przeprowadzał - a jeśli, to oczywiście z jakim skutkiem. No i czy faktycznie należy się obawiać, że pewnego pięknego dnia hamulce mogą powiedzieć "sayonara"    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010,  14:24, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2010,  05:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ogólnie różną się temperaturą wrzenia... do spokojnej jazdy wystarczy 3. ja używam 4 dla bezpieczeństwa, a 5 to chyba w sporcie używają...
 
 
podejrzewam, że może być tak jak mówisz, że z racji że np. 5 ma wysoką temp wrzenia, może mieć przez to jakiś związek w sobie, że zwykłe uszczelki źre... ale pewien nie jestem... | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2010,  06:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak, różną się składem i parametrami w tym agresywnością,,, przy czym gumy raczej są odporne, bo kupując uszczelki na tłoczek nikt się nie pyta co jest w środku, tylko jaki tłoczek, tu raczej chodzi o inne bardziej metalowe elementy układu,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2010,  11:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Miły, JoeMix - tyle że - wg ogólnodostępnych informacji - 3 i 4 są oparte na glikolu, a 5 na silikonie. Od kiedy silikon ma tendencję do niszczenia uszczelek, nie mówiąc o metalu?
 
Tego jakoś objąć nie potrafię...    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2010,  12:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja gdzieś słyszałem, że skoro dot5 ma wyższą temperaturę wrzenia, to z jednej strony jest bardziej odporny na pałowanie, ale z drugiej wymaga odpowiednich przewodów, które tą wyższą temperaturę wytrzymają. jakiś sens w tym jest    | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 pP  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 40  Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2010,  12:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dot 5 ma wyższą temperaturę wrzenia i przez to hamulce są dłużej skuteczniejsze podczas nazwijmy to jazdy sportowej..ale z mojego doświadczenia wiem, że właśnie do dot 5 należy stosować przewody w oplocie - ja mam zwykłe i owszem płyn długo się nie gotuje, jednak jak już zaczyna wrzeć to gumowe przewody zwyczajnie puchną i układ traci swoją skuteczność - pedał twardnieje | 
             
						
				_________________ Ex
 
BlackRS
 
BlackST | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2010,  14:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli nie uszczelki (i chwała, bo sobie tego nie wyobrażam), a puchnące przewody    Teraz to się trzyma kupy. Dzięki za wypowiedzi    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2010,  17:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  | wg ogólnodostępnych informacji - 3 i 4 są oparte na glikolu, a 5 na silikonie. Od kiedy silikon ma tendencję do niszczenia uszczelek, nie mówiąc o metalu? | 	  Nie wiem, ale jak coś się nie chce odkręcić to nie ma jak płynem hamulcowym zalać     Może nie tak skuteczne jak specjalistyczne preparatu (dużo wolniejsza penetracja) ale z tego co działałem to równie skuteczne a tańsze,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Wrz 2010,  22:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  Nie wiem, ale jak coś się nie chce odkręcić to nie ma jak płynem hamulcowym zalać    Może nie tak skuteczne jak specjalistyczne preparatu (dużo wolniejsza penetracja) ale z tego co działałem to równie skuteczne a tańsze,,, | 	   Jeszcze skuteczniejszy jest DA 1    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |