| 
		[MK3] Linka sprzęgła | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 nitrobolon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 28 Skąd: Mysłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Wrz 2010,  13:19   [MK3] Linka sprzęgła
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam szanownych forumowiczów, 2 dni temu nabylem MK3 1,1 nawet ciekawy stan. ale nie wazne moj problem jest zwiazany ze sprzegłem, otoż bardzo nisko/krótko łapie, puszczajac 1/5 sprzegła juz załapie, nie wiem czy dobrze ie wyrazilem, ale chcialbym to jakos zmienic zeby mi nie gasł co chwile bo ciezko to wyczuc, poprostu chce zeby sprzegło wyzej lapalo jak to zrobic? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010,  11:55, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Wrz 2010,  14:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wymienic sprzegło to po 1
 
sprawdzic jak wyglada napinacz linki w pedale... | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nitrobolon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 28 Skąd: Mysłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Wrz 2010,  14:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | znajomy ktory zna sie na mechanice auta powiedzial ze cos tam wystarczy popuscic jakas linke czy cos ale nie wiem jak sie do tego zabrac, za pare dni jade zrobic zbieznosc to najwyzej zaplace pare groszy wiecej i by mi moze to sam zrobil. cochciaz nie ukrywam ze wolalbym sam zeby nie placic i przy okazji sie nauczyc czegos. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Wrz 2010,  07:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mk3 nie ma regulacji linki. Jedynie samoregulator za to odpowiada, tak jak kolega kuba87, napisał. Jak to jest ok, to wymień linkę, a jak już to nie pomoże, to sprzęgło. Innych opcji w tym temacie nie ma. | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 El Presidente [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  11:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
Jest to mój pierwszy post na forum, zatem się przedstawię- nazywam się Bartek i wczoraj po raz pierwszy w życiu zasiliłem grono posiadaczy samochodów. 
 
 
Wybór padł na Fieste mk3 z '93 roku. Podczas jazd próbnych nie widziałem w niej żadnych usterek, natomiast już po zakupie, w drodze powrotnej do domu zauważyłem, a w zasadzie usłyszałem jak przy zmianie biegów (z reguły z 1 na 2, czasem z 2 na 3) wydobywa się pisk. Nie znam się na mechanice kompletnie i nie wiem co może to powodować. Sprzęgło i silnik wg zapewnień sprzedawcy są w stanie bdb. 
 
 
Ojciec powiedział mi, że to coś ze sprzęgłem, ja natomiast kompletnie nie mam pojęcia co to może być. Jakieś pomysły?
 
 
Mam nadzieję, że napisałem w dobrym temacie, pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazio-n  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kazimierz 
                  Wiek: 38  Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  11:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pisk czy raczej zgrzyt ? | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 El Presidente [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  11:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zdecydowanie pisk, tak choćby się coś ślizgało. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazio-n  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kazimierz 
                  Wiek: 38  Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  11:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pasek klinowy równie dobrze może piszczeć lub też łożysko oporowe na sprzęgle, ale by raczej szurało...     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 El Presidente [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  11:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No nic, dziś pojadę na garaż to zobaczę. Chyba, że nadal macie jakieś pomysły. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  11:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | El Presidente napisał/a: | 	 		  | No nic, dziś pojadę na garaż to zobaczę. | 	  
 
 
Wyjmiesz skrzynię?    
 
 
Wytłumacz kiedy dokładnie to się dzieje. Czy przy wciśnięciu sprzęgła, włączeniu biegu, zrzuceniu na luz itp. To może dużo wytłumaczyć | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Rebel 25 Wrz 2010,  11:58, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  11:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak,,, zapal auto i przegazuj kilka razy - jak będzie piszczeć to pasek,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 El Presidente [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  15:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | rwiezel napisał/a: | 	 		  | Wytłumacz kiedy dokładnie to się dzieje. Czy przy wciśnięciu sprzęgła, włączeniu biegu, zrzuceniu na luz itp. To może dużo wytłumaczyć | 	  
 
 
Pisk następuje przy puszczaniu sprzęgła i zmianie biegu, jednak nie zawsze, bo dziś np. ani razu mi nie piszczało.
 
 
JoeMix: gazowałem kilka razy, nic nie piszczało. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matrix-1990  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Maciek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  15:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a to się dzieje przy każdej zmianie biegów czy przy redukcji raczej? | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  15:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A dzisiaj było mniej wilgotno w porównaniu do dni w których piszczało?    
 
 
 
...a może myszy zalęgły ci się w skrzyni i jak zmieniasz biegi to tam wszystko się przestawia a one się boją i piszczą     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 El Presidente [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  16:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | matrix-1990 napisał/a: | 	 		  | a to się dzieje przy każdej zmianie biegów czy przy redukcji raczej? | 	  
 
 
Jak już pisałem, nie zawsze piszczy, czasem się tak zdarza. Natomiast dzieje się to przeważnie przy wskakiwaniu z 1 na 2 i czasem z 2 na 3. Nie zauważyłem, aby coś piszczało podczas redukcji z przykładowo: 3 na 2. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  18:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               moze musisz tarcze hamulcowe posmarować smarem   
 
 
A tak serio to czyjesz wowczas jakąś wibrację na pedale albo kierownicy?
 
 
S prawdz pasek czy nie jest popękany.
 
Bo mi tez piszczy jak wrzucam inny bieg    | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 40  Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  19:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Chyba wiem o jaki pisk chodzi, Mi piszczy przy puszczaniu sprzegła na wstecznym, ale sprzegło mam ewidentnie do wymiany. Za jakis czas sprzegło bedzie do wymiany. teraz patrz i sprawdzaj czy sie nie slizga. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Wrz 2010,  20:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | El Presidente, stań gdzieś na szutrowej drodze, daj troche w gaźnik i spróbuj "zapiszczeć" kołami,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kristoph  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Wrz 2010,  23:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Panowie. Problem miałem identyczny. Poduszka skrzyni (ta z tyłu) była wyjechana i porozrywana. Wymieniłem i spokój. Piski były zawsze przy ruszaniu i cofaniu ewentualnie jak się dało ostro gazu lub redukcja na wysokie obroty. Sprawdź czy auto nie wpada w poprzeczne drgania jak ma duże obciążenie np przy przyspieszaniu z 50 do 70 kmh . Jak ci się lekko buja auto lub drążek zmiany biegów podczas dynamicznego cofania lata na wszystkie strony to GWARANTUJE, że do wymiany poduszka skrzyni biegów. Sprzęgło polecam wymienić bo też już zapewne kończy żywota. 
 
 
Aha i możesz też oczyścić tę łapę na której opiera się silnik i skrzynia. Zbiera tam się syf. | 
             
						
				_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ...    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Wrz 2010,  05:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kristoph napisał/a: | 	 		  | Jak ci się lekko buja auto lub drążek zmiany biegów podczas dynamicznego cofania | 	  Problem taki że lekko to się zawsze kiwa, a jak mocno przyciśniesz to wychył ma nawet całkiem całkiem,,, w koncu jest połączne z jednostką napędową,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |