Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: linka sprzegla, mk3, sprzeglo

[MK3] Linka sprzęgła
Autor Wiadomość
nitrobolon 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 5 Wrz 2010, 14:19   [MK3] Linka sprzęgła

Witam szanownych forumowiczów, 2 dni temu nabylem MK3 1,1 nawet ciekawy stan. ale nie wazne moj problem jest zwiazany ze sprzegłem, otoż bardzo nisko/krótko łapie, puszczajac 1/5 sprzegła juz załapie, nie wiem czy dobrze ie wyrazilem, ale chcialbym to jakos zmienic zeby mi nie gasł co chwile bo ciezko to wyczuc, poprostu chce zeby sprzegło wyzej lapalo jak to zrobic?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010, 12:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 5 Wrz 2010, 15:03   

wymienic sprzegło to po 1
sprawdzic jak wyglada napinacz linki w pedale...
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
nitrobolon 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 5 Wrz 2010, 15:09   

znajomy ktory zna sie na mechanice auta powiedzial ze cos tam wystarczy popuscic jakas linke czy cos ale nie wiem jak sie do tego zabrac, za pare dni jade zrobic zbieznosc to najwyzej zaplace pare groszy wiecej i by mi moze to sam zrobil. cochciaz nie ukrywam ze wolalbym sam zeby nie placic i przy okazji sie nauczyc czegos.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Wrz 2010, 08:29   

mk3 nie ma regulacji linki. Jedynie samoregulator za to odpowiada, tak jak kolega kuba87, napisał. Jak to jest ok, to wymień linkę, a jak już to nie pomoże, to sprzęgło. Innych opcji w tym temacie nie ma.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
El Presidente
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2010, 12:16   

Witam,

Jest to mój pierwszy post na forum, zatem się przedstawię- nazywam się Bartek i wczoraj po raz pierwszy w życiu zasiliłem grono posiadaczy samochodów.

Wybór padł na Fieste mk3 z '93 roku. Podczas jazd próbnych nie widziałem w niej żadnych usterek, natomiast już po zakupie, w drodze powrotnej do domu zauważyłem, a w zasadzie usłyszałem jak przy zmianie biegów (z reguły z 1 na 2, czasem z 2 na 3) wydobywa się pisk. Nie znam się na mechanice kompletnie i nie wiem co może to powodować. Sprzęgło i silnik wg zapewnień sprzedawcy są w stanie bdb.

Ojciec powiedział mi, że to coś ze sprzęgłem, ja natomiast kompletnie nie mam pojęcia co to może być. Jakieś pomysły?

Mam nadzieję, że napisałem w dobrym temacie, pozdrawiam.
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 25 Wrz 2010, 12:26   

Pisk czy raczej zgrzyt ?
_________________
 
 
 
El Presidente
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2010, 12:27   

Zdecydowanie pisk, tak choćby się coś ślizgało.
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 25 Wrz 2010, 12:34   

Pasek klinowy równie dobrze może piszczeć lub też łożysko oporowe na sprzęgle, ale by raczej szurało... :9:
_________________
 
 
 
El Presidente
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2010, 12:36   

No nic, dziś pojadę na garaż to zobaczę. Chyba, że nadal macie jakieś pomysły.
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 25 Wrz 2010, 12:49   

El Presidente napisał/a:
No nic, dziś pojadę na garaż to zobaczę.


Wyjmiesz skrzynię? :fox:

Wytłumacz kiedy dokładnie to się dzieje. Czy przy wciśnięciu sprzęgła, włączeniu biegu, zrzuceniu na luz itp. To może dużo wytłumaczyć
Ostatnio zmieniony przez Rebel 25 Wrz 2010, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Wrz 2010, 12:50   

Tak,,, zapal auto i przegazuj kilka razy - jak będzie piszczeć to pasek,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
El Presidente
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2010, 16:29   

rwiezel napisał/a:
Wytłumacz kiedy dokładnie to się dzieje. Czy przy wciśnięciu sprzęgła, włączeniu biegu, zrzuceniu na luz itp. To może dużo wytłumaczyć


Pisk następuje przy puszczaniu sprzęgła i zmianie biegu, jednak nie zawsze, bo dziś np. ani razu mi nie piszczało.

JoeMix: gazowałem kilka razy, nic nie piszczało.
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Wrz 2010, 16:37   

a to się dzieje przy każdej zmianie biegów czy przy redukcji raczej?
_________________
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 25 Wrz 2010, 16:51   

A dzisiaj było mniej wilgotno w porównaniu do dni w których piszczało? :fox:

...a może myszy zalęgły ci się w skrzyni i jak zmieniasz biegi to tam wszystko się przestawia a one się boją i piszczą :rotfl:
 
 
 
El Presidente
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2010, 17:44   

matrix-1990 napisał/a:
a to się dzieje przy każdej zmianie biegów czy przy redukcji raczej?


Jak już pisałem, nie zawsze piszczy, czasem się tak zdarza. Natomiast dzieje się to przeważnie przy wskakiwaniu z 1 na 2 i czasem z 2 na 3. Nie zauważyłem, aby coś piszczało podczas redukcji z przykładowo: 3 na 2.
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 25 Wrz 2010, 19:15   

moze musisz tarcze hamulcowe posmarować smarem :P

A tak serio to czyjesz wowczas jakąś wibrację na pedale albo kierownicy?

S prawdz pasek czy nie jest popękany.
Bo mi tez piszczy jak wrzucam inny bieg :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Wrz 2010, 20:10   

Chyba wiem o jaki pisk chodzi, Mi piszczy przy puszczaniu sprzegła na wstecznym, ale sprzegło mam ewidentnie do wymiany. Za jakis czas sprzegło bedzie do wymiany. teraz patrz i sprawdzaj czy sie nie slizga.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Wrz 2010, 21:49   

El Presidente, stań gdzieś na szutrowej drodze, daj troche w gaźnik i spróbuj "zapiszczeć" kołami,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kristoph 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: DZG
Wysłany: 27 Wrz 2010, 00:27   

Panowie. Problem miałem identyczny. Poduszka skrzyni (ta z tyłu) była wyjechana i porozrywana. Wymieniłem i spokój. Piski były zawsze przy ruszaniu i cofaniu ewentualnie jak się dało ostro gazu lub redukcja na wysokie obroty. Sprawdź czy auto nie wpada w poprzeczne drgania jak ma duże obciążenie np przy przyspieszaniu z 50 do 70 kmh . Jak ci się lekko buja auto lub drążek zmiany biegów podczas dynamicznego cofania lata na wszystkie strony to GWARANTUJE, że do wymiany poduszka skrzyni biegów. Sprzęgło polecam wymienić bo też już zapewne kończy żywota.

Aha i możesz też oczyścić tę łapę na której opiera się silnik i skrzynia. Zbiera tam się syf.
_________________
3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Wrz 2010, 06:59   

Kristoph napisał/a:
Jak ci się lekko buja auto lub drążek zmiany biegów podczas dynamicznego cofania
Problem taki że lekko to się zawsze kiwa, a jak mocno przyciśniesz to wychył ma nawet całkiem całkiem,,, w koncu jest połączne z jednostką napędową,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.