| 
		[MK3] Pierścienie tłoków i uszczelka pod głowice | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 KxL  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 38  Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2010,  18:06   [MK3] Pierścienie tłoków i uszczelka pod głowice
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
Autko ma silnik 1,1 gaznikowy. Z uwagi na uciazliwe przypadlosci: lykanie oleju i utrate mocy na rozgrzanym silniku, zabralem sie za remont silnika.
 
 
Pojawiaja sie dwa pytania:
 
1. Luz na zamkach pierscieni tlokowych okazal sie znacznie wiekszy niz ksiazkowe 0,2-0,4 mm. W przypadku mojej Fiesty 2-2,5mm. Nowe (nominalne) pierscienie po wlozeniu do cylindrow (bez tloka) - luz wynosil w granicach 0,5-0,6mm. Czy mozna spokojnie zalozyc pierscienie nominalne czy lepiej rozejrzec sie za nadwymiarowymi i ew. szlifowac zamki.
 
 
2. Nowa uszczelka pod glowice pasuje rozmiarami i ksztaltem, rozmieszczenie otworow tez sie zgadza, jednak niektore sa znacznie mniejsze niz w przypadku starej uszczelki. Co z tym zrobic? Powiekszyc je nieco wybijakiem, zostawic jak sa, czy szukac innej uszczelki?
 
 
Sytuacje prezentuje ponizsza fotografia:
 
 
 
 
 
Uploaded with ImageShack.us
 
 
pozdrawiam,
 
Kamil[KxL] | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 19 Wrz 2010,  22:40, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2010,  18:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | KxL napisał/a: | 	 		  Powiekszyc je nieco wybijakiem, zostawic jak sa, czy szukac innej uszczelki?
 
 | 	  
 
uszczelka jest ok trzeba zostaić tak jak jest.
 
 
A co do pierwszego pytania to niech sie ktoś kompetentny wypowie mi sie wydaje ze to juz silnik kaplica    bo dasz wieksze pierscienie a za 10k km dalej bedzie to samo. | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2010,  19:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | cylindry do przetoczenia.... | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2010,  19:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no wlasnie o tym mowie ze bez szlifu sie chyba nie obejdzie a to juz koszty są astronomiczne. | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazio-n  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kazimierz 
                  Wiek: 38  Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2010,  19:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W sumie to ja na Twoim miejscu rozejrzałbym się za innym silnikiem. Zakład skroi jak za zboże za szlif z pewnością. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KxL  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 38  Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2010,  21:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ano tak, szlif mija sie z celem, finansowo - bez sensu..
 
sprobuje jeszcze cos wycisnac z tego silniczka.
 
dzieki za odpowiedzi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2010,  21:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja kupiłem ostatnio ściągnięty z niemiec 1.3i za 350zł z całym osprzętem 120tys km przejechane 
 
Jak chcesz dam CI numer do tego kolesia co sprowadza.
 
Gość daje 1miech pisemnej gwarancji jak sie nie podoba to zwraca kase. | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KxL  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kamil 
                  Wiek: 38  Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Szubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2010,  22:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm, mozesz mi podeslac ten nr na priva, rozwaze ta opcje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radhezz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Radek 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: OPO87** 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2010,  20:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Silnik można dorwać nawet za 200zł - i to taki już 1.3 (w sumie prawie to samo co 1.1, z tego co czytałem    ). Tyle tylko, że jego stan może być również różny.
 
 
Ja na drugi dzień po zakupie musiałem robić silnik - ściągnięcie głowicy itd. bo był wypalony zawór wydechowy pierwszego cylindra - wymieniłem od razu obydwa. Do tego uszczelniacze, regulacja zaworów, izolacja kabli potencjometru położenia przepustnicy... Do tego wymiana oleju, płynu chłodniczego, nowe świece Bosch'ki    
 
 
W sumie z czterech cylindrów trzy dalej są w idealnym stanie, czwarty w dobrym - a taki "remont" kosztował mnie (nieco) więcej niż 200zł. To niby tylko dlatego, że robocizna była własna, ale za to wiem, co mam pod maską - święty spokój na co najmniej następne 100 tys. km    | 
             
						
				_________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM   
 
----------
 
- Będę brał cie,
 
  w Aucie
 
- Gdzie?!
 
- W Fieście...    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2010,  21:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Radhezz napisał/a: | 	 		  | Tyle tylko, że jego stan może być również różny.  | 	  
 
dlatego warto kupić u kogoś kto daje na to pisemną gwarancje i sprowadza te silniki z niemiec gdzie są serwosiwane w ASO ;] | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |