| [MK3] Pierścienie tłoków i uszczelka pod głowice | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | KxL   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 38
 Dołączył: 19 Wrz 2010
 Posty: 23
 Skąd: Szubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2010,  18:06   [MK3] Pierścienie tłoków i uszczelka pod głowice | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Autko ma silnik 1,1 gaznikowy. Z uwagi na uciazliwe przypadlosci: lykanie oleju i utrate mocy na rozgrzanym silniku, zabralem sie za remont silnika.
 
 Pojawiaja sie dwa pytania:
 1. Luz na zamkach pierscieni tlokowych okazal sie znacznie wiekszy niz ksiazkowe 0,2-0,4 mm. W przypadku mojej Fiesty 2-2,5mm. Nowe (nominalne) pierscienie po wlozeniu do cylindrow (bez tloka) - luz wynosil w granicach 0,5-0,6mm. Czy mozna spokojnie zalozyc pierscienie nominalne czy lepiej rozejrzec sie za nadwymiarowymi i ew. szlifowac zamki.
 
 2. Nowa uszczelka pod glowice pasuje rozmiarami i ksztaltem, rozmieszczenie otworow tez sie zgadza, jednak niektore sa znacznie mniejsze niz w przypadku starej uszczelki. Co z tym zrobic? Powiekszyc je nieco wybijakiem, zostawic jak sa, czy szukac innej uszczelki?
 
 Sytuacje prezentuje ponizsza fotografia:
 
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 
 pozdrawiam,
 Kamil[KxL]
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 19 Wrz 2010,  22:40, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2010,  18:14 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | KxL napisał/a: |  	  | Powiekszyc je nieco wybijakiem, zostawic jak sa, czy szukac innej uszczelki? 
 | 
 uszczelka jest ok trzeba zostaić tak jak jest.
 
 A co do pierwszego pytania to niech sie ktoś kompetentny wypowie mi sie wydaje ze to juz silnik kaplica
  bo dasz wieksze pierscienie a za 10k km dalej bedzie to samo. |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2010,  19:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | cylindry do przetoczenia.... |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2010,  19:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | no wlasnie o tym mowie ze bez szlifu sie chyba nie obejdzie a to juz koszty są astronomiczne. |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazio-n   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kazimierz
 Wiek: 38
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 170
 Skąd: Bogatynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2010,  19:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | W sumie to ja na Twoim miejscu rozejrzałbym się za innym silnikiem. Zakład skroi jak za zboże za szlif z pewnością. |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KxL   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 38
 Dołączył: 19 Wrz 2010
 Posty: 23
 Skąd: Szubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2010,  21:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | ano tak, szlif mija sie z celem, finansowo - bez sensu.. sprobuje jeszcze cos wycisnac z tego silniczka.
 dzieki za odpowiedzi.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2010,  21:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja kupiłem ostatnio ściągnięty z niemiec 1.3i za 350zł z całym osprzętem 120tys km przejechane Jak chcesz dam CI numer do tego kolesia co sprowadza.
 Gość daje 1miech pisemnej gwarancji jak sie nie podoba to zwraca kase.
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KxL   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 38
 Dołączył: 19 Wrz 2010
 Posty: 23
 Skąd: Szubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Wrz 2010,  22:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | hm, mozesz mi podeslac ten nr na priva, rozwaze ta opcje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radhezz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Radek
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Wrz 2010
 Posty: 23
 Skąd: OPO87**
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Wrz 2010,  20:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Silnik można dorwać nawet za 200zł - i to taki już 1.3 (w sumie prawie to samo co 1.1, z tego co czytałem  ). Tyle tylko, że jego stan może być również różny. 
 Ja na drugi dzień po zakupie musiałem robić silnik - ściągnięcie głowicy itd. bo był wypalony zawór wydechowy pierwszego cylindra - wymieniłem od razu obydwa. Do tego uszczelniacze, regulacja zaworów, izolacja kabli potencjometru położenia przepustnicy... Do tego wymiana oleju, płynu chłodniczego, nowe świece Bosch'ki
   
 W sumie z czterech cylindrów trzy dalej są w idealnym stanie, czwarty w dobrym - a taki "remont" kosztował mnie (nieco) więcej niż 200zł. To niby tylko dlatego, że robocizna była własna, ale za to wiem, co mam pod maską - święty spokój na co najmniej następne 100 tys. km
   |  
				| _________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM
   ----------
 - Będę brał cie,
 w Aucie
 - Gdzie?!
 - W Fieście...
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Wrz 2010,  21:00 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Radhezz napisał/a: |  	  | Tyle tylko, że jego stan może być również różny. | 
 dlatego warto kupić u kogoś kto daje na to pisemną gwarancje i sprowadza te silniki z niemiec gdzie są serwosiwane w ASO ;]
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |