Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: brak mocy, hcs, mk3

[MK3] 1.3i traci moc na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21 Wrz 2010, 19:42   [MK3] 1.3i traci moc na ciepłym silniku

witam!
dawno mnie tu nie było, ale fiestke mam dalej no i ostatno pojawił się dość dziwny problem.

mianowice zaraz po odpaleniu, kiedy silnik jest zimny auto śmiga jak zawsze - zero problemów.

natomiast po nagrzaniu i wyjechaniu za miasto (tj. przy większym obciążeniu zwłaszcza na 4,5 biegu) silnik traci moc i cały wpada w dziwne wibracje (aż drży kierownica), jak by nie spalał dobrze mieszanki. z wydechu dźwięk nawet przy stałych obrotach silnika jest taki jakby falowy. przy 70-80km/h na 4 biegu, wciśnięcie pedału gazu praktycznie nie daje żadnego efektu, silnik buczy ale nie chce się wkręcać na obroty. co jest najdziwniejsze występuje to dość losowo, czasem jest wszystko ok a jak zaczyna sie jakaś górka to dzieje sie to co wyżej i potem tak już zostaje.

teraz to co ostatnio robiłem przy aucie, i nie przyniosło poprawy:
- nowy filtr powietrza
- regulacja zaworów
- sprawdzone świece, przewody WN - wszystko z nimi ok
- zatankowałem więcej paliwa + dolałem denaturat do zbiornika - nic nie pomogło

auto odpala zawsze bez problemów, spalanie w normie, przepalanie oleju w normie jak na 14 letni silnik, nie kopci w czasie jazdy

jakieś pomysły? :sad:
_________________
była sobie RS`ka...
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Wrz 2010, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 21 Wrz 2010, 20:08   

madek napisał/a:
- regulacja zaworów

zostawiles za maly luz!!
po nagrzaniu się luz sie kasuje i zawory sie nie domykają.

Jaki zostawiłeś luz na wydechu a jaki na dolocie?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21 Wrz 2010, 21:23   

drzeniow napisał/a:
zostawiles za maly luz!!
po nagrzaniu się luz sie kasuje i zawory sie nie domykają.

Jaki zostawiłeś luz na wydechu a jaki na dolocie?

Nie, nie, spokojnie - luz ustawiony tak jak ma być (0,22 dolotowe, 0,32 wylotowe). Poza tym problem zaczął się wcześniej zanim cokolwiek było zmienianie. No i dziwne że czasem nawet na nagrzanym silniku jest ok, a po chwili potrafi osłabnąć...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Wrz 2010, 21:27   

Może się pompka paliwa kończyć.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 21 Wrz 2010, 21:27   

no to teraz rzeczywiście dziwne :)
Proponuję wezwać egzorcystę :P
a tak na poważnie to zostaje mi tylko to ze któryś z czujników musi wariować po tym jak dostanie temperaturę.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21 Wrz 2010, 21:31   

Cytat:
Może się pompka paliwa kończyć.

Czy jeśli tak jest, to komp wywali kod błędu?
W wolnej chwili podłącze buzzerek i zczytam kody, może coś się dowiem
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Wrz 2010, 21:36   

Właśnie miałem edytować tamtego posta, abyś błędy sczytał. Czy wywali błąd pompki to nie mam pojęcia
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21 Wrz 2010, 22:25   

Na pewno to nie bedzie wina pompy paliwa bo objaw bylby taki sam bez wzgledu na temp silnika.

Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje.
_________________
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22 Wrz 2010, 17:33   

Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i zarówno na niepracującym jak i pracującym silniku 0 błędów, w ostatnich 40 cyklach także 0 błędów.

Marek napisał/a:
Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje.

Czy da sie to jakoś sprawdzić bez zmiany na nową/inną?


Swoją drogą przejechałem sie dzisiaj za miasto i wszystko było ok, auto zrywne (oczywiście jak na swoje możliwości) do 5 biegu włącznie. Nic nie rozumiem z tego ;-|
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22 Wrz 2010, 23:37   

madek napisał/a:
Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i zarówno na niepracującym jak i pracującym silniku 0 błędów, w ostatnich 40 cyklach także 0 błędów.

Marek napisał/a:
Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje.

Czy da sie to jakoś sprawdzić bez zmiany na nową/inną?


Swoją drogą przejechałem sie dzisiaj za miasto i wszystko było ok, auto zrywne (oczywiście jak na swoje możliwości) do 5 biegu włącznie. Nic nie rozumiem z tego ;-|


Tylko podmiana na inną i jazdy próbne, ja inaczej tego nie widzę ;)
_________________
 
 
 
bulakce
[Usunięty]

Wysłany: 29 Wrz 2010, 10:55   

Miałem ten sam problem mi pomogła wymiana kabli i świec, wiem że innemu użytkownikowi fiesty znowu wymiana CCP. Tak więc problem jest raczej po stronie elektryki.
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 30 Wrz 2010, 08:03   

u mnie przy 1.1 takie cos powodowal wypiety waz podcisnienia. To moze jak masz spiete wszytko to map sie uwalil?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30 Wrz 2010, 19:16   

Świece były sprawdzane są ok, kable także nie mają dużego przebiegu a są dobrej jakości. Cpp na bank odpada, wiem jakie są efekty kiedy on szwankuje.

Dzisiaj zrobiłem dłuższą trase i zawsze przez pierwsze 20-30 minut jazdy wszystko jest super, potem potrafi osłabnąć na 5 minut (niezaleznie od tego czy jest pod góre czy z górki, czy dodaje gaz czy nie) po czym wraca do normy i tak sie powtarza co jakiś czas.
W jednym momencie na 3 biegu ledwo podjechałem pod w sumie niezbyt stroma górke!

To osłabnięcie sprawia wrażenie jakby dostawał właśnie złą mieszanke, za dużo powietrza albo paliwa czy odwrotnie, nie pali jak trzeba i silnik nie chce się wkręcać.

Podejrzewam kilka rzeczy: uwalony wtrysk, map sensor właśnie, komputer (wątpie) albo coś z cewką. Nie wymieniałem tez już z 3 czy 4 lata filtru paliwa, ale czy on mógłby cos takiego powodować?
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 30 Wrz 2010, 19:18   

jak sie przytyka to bedzie ubogo w paliwo
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Radhezz 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Radek
Wiek: 36
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 23
Skąd: OPO87**
Wysłany: 1 Paź 2010, 17:29   

madek napisał/a:
Nie wymieniałem tez już z 3 czy 4 lata filtru paliwa, ale czy on mógłby cos takiego powodować?
Wymień dla spokojności - czy pomoże tego nie wiemy, ale na pewno nie zaszkodzi.

madek napisał/a:
Podejrzewam kilka rzeczy: uwalony wtrysk, map sensor właśnie, komputer (wątpie) albo coś z cewką.
Moim zdaniem jeżeli wymiana filtru paliwa nie pomoże, to problem jednak tkwi po stronie elektroniki sterującej - czujnika któregoś, który nie zawsze działa prawidłowo, lub zacinającego się elementu wykonawczego. Może brzmi to dość enigmatycznie, lecz z tymi wtryskami niewiele miałem do czynienia - o wiele bliższe są mi układy mechaniczno-elektroniczne KE-Jetronic - i do końca nie wiem jak są zbudowane te Fordowskie.

Coś więcej byśmy wiedzieli gdyby było chociaż wiadomo, czy mieszanka nagle robi się zbyt uboga czy zbyt bogata :ok:
_________________
Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM :twisted:
----------
- Będę brał cie,
w Aucie
- Gdzie?!
- W Fieście... :twisted:
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 8 Paź 2010, 22:31   

wymieniłem filtr paliwa jakiś czas temu i póki co problem się nie pojawił, ale musze pojeździć dłużej zanim będę pewien na 100% :)

[ Dodano: Pią Paź 15, 2010 18:43 ]
No wiec przyczyną problemu był zasyfiony filtr paliwa, wszystko wrociło do normy. Niby taka pierdoła, ale jednak ... :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.