| 
		[MK3] 1.3i traci moc na ciepłym silniku | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2010,  18:42   [MK3] 1.3i traci moc na ciepłym silniku
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam!
 
dawno mnie tu nie było, ale fiestke mam dalej no i ostatno pojawił się dość dziwny problem.
 
 
mianowice zaraz po odpaleniu, kiedy silnik jest zimny auto śmiga jak zawsze - zero problemów. 
 
 
natomiast po nagrzaniu i wyjechaniu za miasto (tj. przy większym obciążeniu zwłaszcza na 4,5 biegu) silnik traci moc i cały wpada w dziwne wibracje (aż drży kierownica), jak by nie spalał dobrze mieszanki. z wydechu dźwięk nawet przy stałych obrotach silnika jest taki jakby falowy. przy 70-80km/h na 4 biegu, wciśnięcie pedału gazu praktycznie nie daje żadnego efektu, silnik buczy ale nie chce się wkręcać na obroty. co jest najdziwniejsze występuje to dość losowo, czasem jest wszystko ok a jak zaczyna sie jakaś górka to dzieje sie to co wyżej i potem tak już zostaje.
 
 
teraz to co ostatnio robiłem przy aucie, i nie przyniosło poprawy:
 
- nowy filtr powietrza
 
- regulacja zaworów
 
- sprawdzone świece, przewody WN - wszystko z nimi ok
 
- zatankowałem więcej paliwa + dolałem denaturat do zbiornika - nic nie pomogło
 
 
auto odpala zawsze bez problemów, spalanie w normie, przepalanie oleju w normie jak na 14 letni silnik, nie kopci w czasie jazdy
 
 
jakieś pomysły?     | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Wrz 2010,  17:42, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2010,  19:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | madek napisał/a: | 	 		  | - regulacja zaworów  | 	  
 
zostawiles za maly luz!!
 
po nagrzaniu się luz sie kasuje i zawory sie nie domykają.
 
 
Jaki zostawiłeś luz na wydechu a jaki na dolocie? | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2010,  20:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | drzeniow napisał/a: | 	 		  zostawiles za maly luz!!
 
po nagrzaniu się luz sie kasuje i zawory sie nie domykają.
 
 
Jaki zostawiłeś luz na wydechu a jaki na dolocie? | 	  
 
Nie, nie, spokojnie - luz ustawiony tak jak ma być (0,22 dolotowe, 0,32 wylotowe). Poza tym problem zaczął się wcześniej zanim cokolwiek było zmienianie. No i dziwne że czasem nawet na nagrzanym silniku jest ok, a po chwili potrafi osłabnąć... | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2010,  20:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może się pompka paliwa kończyć. | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2010,  20:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no to teraz rzeczywiście dziwne   
 
Proponuję wezwać egzorcystę    
 
a tak na poważnie to zostaje mi tylko to ze któryś z czujników musi wariować po tym jak dostanie temperaturę. | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2010,  20:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Może się pompka paliwa kończyć. | 	  
 
Czy jeśli tak jest, to komp wywali kod błędu?
 
W wolnej chwili podłącze buzzerek i zczytam kody, może coś się dowiem | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luki  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2010,  20:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Właśnie miałem edytować tamtego posta, abyś błędy sczytał. Czy wywali błąd pompki to nie mam pojęcia | 
             
						
				_________________ Jest seFieścina 
 
jest i modneo
 
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Marek 
                  Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Wrz 2010,  21:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na pewno to nie bedzie wina pompy paliwa bo objaw bylby taki sam bez wzgledu na temp silnika.
 
 
Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Wrz 2010,  16:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i zarówno na niepracującym jak i pracującym silniku 0 błędów, w ostatnich 40 cyklach także 0 błędów.
 
 
 	  | Marek napisał/a: | 	 		  | Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje. | 	  
 
Czy da sie to jakoś sprawdzić bez zmiany na nową/inną?
 
 
 
Swoją drogą przejechałem sie dzisiaj za miasto i wszystko było ok, auto zrywne (oczywiście jak na swoje możliwości) do 5 biegu włącznie. Nic nie rozumiem z tego     | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Marek 
                  Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Wrz 2010,  22:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | madek napisał/a: | 	 		  Sprawdziłem dzisiaj kody błędów i zarówno na niepracującym jak i pracującym silniku 0 błędów, w ostatnich 40 cyklach także 0 błędów.
 
 
 	  | Marek napisał/a: | 	 		  | Moze byc uszkodzona cewka, zamontowana na bloku latwo odbiera temp z silnika i wariuje. | 	  
 
Czy da sie to jakoś sprawdzić bez zmiany na nową/inną?
 
 
 
Swoją drogą przejechałem sie dzisiaj za miasto i wszystko było ok, auto zrywne (oczywiście jak na swoje możliwości) do 5 biegu włącznie. Nic nie rozumiem z tego     | 	  
 
 
Tylko podmiana na inną i jazdy próbne, ja inaczej tego nie widzę    | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bulakce [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Wrz 2010,  09:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Miałem ten sam problem mi pomogła wymiana kabli i świec, wiem że innemu użytkownikowi fiesty znowu wymiana CCP. Tak więc problem jest raczej po stronie elektryki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Wrz 2010,  07:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | u mnie przy 1.1 takie cos powodowal wypiety waz podcisnienia. To moze jak masz spiete wszytko to map sie uwalil? | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Wrz 2010,  18:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Świece były sprawdzane są ok, kable także nie mają dużego przebiegu a są dobrej jakości. Cpp na bank odpada, wiem jakie są efekty kiedy on szwankuje.
 
 
Dzisiaj zrobiłem dłuższą trase i zawsze przez pierwsze 20-30 minut jazdy wszystko jest super, potem potrafi osłabnąć na 5 minut (niezaleznie od tego czy jest pod góre czy z górki, czy dodaje gaz czy nie) po czym wraca do normy i tak sie powtarza co jakiś czas. 
 
W jednym momencie na 3 biegu ledwo podjechałem pod w sumie niezbyt stroma górke!
 
 
To osłabnięcie sprawia wrażenie jakby dostawał właśnie złą mieszanke, za dużo powietrza albo paliwa czy odwrotnie, nie pali jak trzeba i silnik nie chce się wkręcać.
 
 
Podejrzewam kilka rzeczy: uwalony wtrysk, map sensor właśnie, komputer (wątpie) albo coś z cewką. Nie wymieniałem tez już z 3 czy 4 lata filtru paliwa, ale czy on mógłby cos takiego powodować? | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Wrz 2010,  18:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak sie przytyka to bedzie ubogo w paliwo | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radhezz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Radek 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: OPO87** 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Paź 2010,  16:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | madek napisał/a: | 	 		  | Nie wymieniałem tez już z 3 czy 4 lata filtru paliwa, ale czy on mógłby cos takiego powodować? | 	  Wymień dla spokojności - czy pomoże tego nie wiemy, ale na pewno nie zaszkodzi.
 
 
 	  | madek napisał/a: | 	 		  | Podejrzewam kilka rzeczy: uwalony wtrysk, map sensor właśnie, komputer (wątpie) albo coś z cewką. | 	  Moim zdaniem jeżeli wymiana filtru paliwa nie pomoże, to problem jednak tkwi po stronie elektroniki sterującej - czujnika któregoś, który nie zawsze działa prawidłowo, lub zacinającego się elementu wykonawczego. Może brzmi to dość enigmatycznie, lecz z tymi wtryskami niewiele miałem do czynienia - o wiele bliższe są mi układy mechaniczno-elektroniczne KE-Jetronic - i do końca nie wiem jak są zbudowane te Fordowskie.
 
 
Coś więcej byśmy wiedzieli gdyby było chociaż wiadomo, czy mieszanka nagle robi się zbyt uboga czy zbyt bogata    | 
             
						
				_________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM   
 
----------
 
- Będę brał cie,
 
  w Aucie
 
- Gdzie?!
 
- W Fieście...    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2010,  21:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wymieniłem filtr paliwa jakiś czas temu i póki co problem się nie pojawił, ale musze pojeździć dłużej zanim będę pewien na 100%     
 
 
[ Dodano: Pią Paź 15, 2010 18:43 ]
 
No wiec przyczyną problemu był zasyfiony filtr paliwa, wszystko wrociło do normy. Niby taka pierdoła, ale jednak ...    | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |