Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: brak mocy, mk6, szarpanie, zetec

[MK6] Szarpie i stracił moc
Autor Wiadomość
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 3 Paź 2010, 01:31   [MK6] Szarpie i stracił moc

Witam stała się straszna rzesz (dla mnie ;/ ) coś się dzieje z Fiestką MK6.
Opiszę szczegółowo co i jak, moze dojdziemy co sie stało, bo ja z mechanika kiepsko stoje...

A więc: zrobiłem koło południa 20 km i wszystko było ok. Później umyłem samochód i po jakichś dwóch godzinach wyjechałem. Już na pierwszych 500m silnik zaczął szarpac gdy docisnąłem mu duzo gazu (nie powinien tak robic bo byl juz na 2,700 obrotach). Przejechałem kawałek, szarpnęło jeszcze ze 3 -5 razy. Później zrobiłem jakies 50-60 km ale widząc że coś nie tak, nie chciał wyjśc pod górkę na 3, gdy m dociskałem gazu tylko szarpał ale nie szedł wiec redukowałem. Jakoś dojechałem, silnik normalnie chodził (chodzi o dźwięk)

Później auto stało jakies 2h i ruszyłem w drogę powrotną, tu już było znacznie gorzej, po paru kilosach zdziwiłem się że jade na 3,000 obrotów a silnik za cicho chodzi. Gdy zacząłem przycisnąć mu szarpało dość. Zatrzymałem sie otworzyłem maskę, i silnik dziwnie chodził. Tak.... pyrkał ;-| Jechałem dalej juz tylko byle by dojechac, stracił conajmniej z połowe mocy silnik. Podczas płynnej jazdy dawało sie odczuc nie normalne szarpanie. Chodzil w miare przy 2,500 obrotów na kazdym biegu. Inne obroty to szarpało czy cos.... ale dojechałem szczesliwie :|

Moja diagnoza to tak cos jakby padł 1-2 tłoki/świece/tłoki sie rozszczelniły... cos w tym rodzaju. Mam nadzieje ze to tylko szwiece i da sie jakos wymienic.

Dzieki za przeczytanie tej przydlugawej historyjki i proszę o jakas fachową rade bo pasuje w poniedzialek jakos nim ruszyc... :bezradny:

Pozdrawiam Paweł
Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Paź 2010, 13:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Paź 2010, 01:38   

swiece wykrec...
posprawdzaj czujniki w ukladzie dolotowym....
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 3 Paź 2010, 01:42   

Ok, swiece wykrecic i przeczyścić ? czy moze jakos da się sprawdzic czy są sprawne ?
O tych czujnikach poszukam w necie
 
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Paź 2010, 10:27   

Paweł problemy pojawiły się po myciu tak?? wcześniej było oki??
U mnie co prawda w mk4 podobne problemy z silnikiem były jak cewka zawilgotniała. Okazało się że była pęknięta. Może w ta stronę podążaj: cewka- przewody.
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 3 Paź 2010, 10:42   

zobacz cewke przewody swiece na poczatek
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 3 Paź 2010, 13:05   

pawel30w napisał/a:
swiece wykrecic i przeczyścić ?
Świece się wymienia co 60 tyś km, a nie czyści...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Paź 2010, 13:32   

też pierwsze na co bym zwrócił uwagę to cewka/przewody WN.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 4 Paź 2010, 16:04   

OK, dzięki za odpowiedzi, jestem wdzieczny. Niedziela, niedzielą ale pewnie bede musiał pogrzebać przy tym dzis bo samochód potrzebny na jutro.
@Parzych wiem że świece się wymiena co 40-60k km, ale jeżeli świece są dobre chciałbym sprawdzic je jakos.
Szukałem w necie, wiem jak wygląda cewka z przewodami, tylko gdzie ona mniej wiecej sie znajduje ?
_________________

Moja Fiesta MK6...
 
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Paź 2010, 20:39   

miałem takie bardzo podobne objawy, i wymieniałem pokolej:
- świece
- kable WN
- czyściłem wszystkie czujniki
- podmieniłem czujnik położenia wał żeby go wykluczyć
- jeździłem z pokolei poodłączanymi czujnikami żeby wszystko wykluczyć
- no i na końcu wymieniłem cewkę i jak ręką odjął :)

silnik mam dokładnie taki jak Ty, cewka wraz z przewodami i świecami znajduje się pod filtrem, filtr należy odkręcić (dwie śruby, klucz 10) i i odpiąć z dwóch bolcy z tyłu obudowy filtra, jak już odchylisz puchę będziesz miał wszystko jak na dłoni. Świece nie wiem czy jakoś sprawdzisz, chyba jedynie na oko, jak będą upalone mocno to do kibla, przewody możesz sprawdzić w ciemnym miejscu, możesz dodatkowo zrosić je takim spryskiwaczem do roślin jeżeli będą iskrzyć no to też do wymiany.

Pozdrawiam i życzę powodzenia
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 4 Paź 2010, 21:53   

Byłem u znajomego mechanika, okazało się że w tłokach (chyba) była woda. Prawdopodobnie po tym jak umyłem samochód. Dziwne że się tam dostała ale jakoś dostała.
Przeczyścił tłoki, świece również benzyną ekstrakcyjną i silnik ruszył aż miło. Wziął sobie 30 zł.

Objawy do końca nie znikły, przy wciśnięciu gazu głęboko gdy nadal lekko go rzuca. Gość polecił mi zmienić świece, wyczyścić dokładnie kable WN benzyną ekstrakcyjną (ew. kupić nowe tylko koszt podobno 100zł ;/ ). Jeżeli po tych zabiegach nie zniknie i po przejechaniu trochu kilometrów mówił że trzeba będzie coś grzebać przy przepustnicy.

Z ciekawości ile dałeś wtyk za kabelki, świece i cewkę ?
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 4 Paź 2010, 22:02   

albo myłeś to auto jak nienormalny, albo mechanik opowiada niestworzone bajki, albo nie umiesz powtórzyć co Ci powiedział gy
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 4 Paź 2010, 22:10   

notw znajomy mechanik ;) :bigok:
_________________
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
 
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 4 Paź 2010, 22:11   

Heh... widziałem co robił, czyścił sprężarką tłoki, włożył szmatkę żeby to wsiąkło i tak kilka razy aż osuszył. Później Przyczyścił świece benzyną i też sprężareczką elegancko.

Jedyne czego nie jestem pewny to tego co tam było... najpewniejsza jest woda ponieważ stało to się po umyciu samochodu.
Gdy przeczyścił, auto wskoczyło na obroty jak ręką odjął.
Tyle z moich opowiadań... nie grzebał nigdzie indziej ponieważ zajęło mu to moze z 15-25 min i stałem obok niego :)

On również się zdziwił, ale fakt faktem, mokro było w śroku...

Z moich niestworzonych teorii to myślę ze moze to sie zalało jakoś olejem nie wodą :9:
Jeżeli była by to prawda, to zaniedługo powinien się znowu zalać, nie będe go mył póki co. Sprawdzę też jutro stan oleju.
Idę spać... miłej nocy ;p
_________________

Moja Fiesta MK6...
 
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 4 Paź 2010, 22:17   

MOże świece miałeś luźne i Ci pociekło, ale wtedy być nie jeździł, chyba że wsadziłeś węża z wodą do przepustnicy :zwyciężca: i miałeś fure wodorową ;)
_________________
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
 
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 5 Paź 2010, 14:32   

Dupa nikt nie uwierzy chyba, że myłem samochód normalnie, przeciez nie lałem z węża na silnik
Idzcie spac, bo kazdy normalny wstaje do szkoły/na studia/do roboty/ na piwo... cokolwiek :devil:

BYE

Tak sobie pomyślałem, może to woda w baku...
Zobaczę później....
_________________

Moja Fiesta MK6...
 
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Paź 2010, 14:53   

Pawel30w

za cewkę dałem ok 100 zł
z kablami poszalałem, 150 zł
a świece już nie pamiętam

z tym, że świece i tak bym zmienił bo jestem tego zdania, ze jak się kupuje samochód używany to trzeba wymienić wszystkie płyny, oleje, filtry, świece (ew. kable WN), ew. rozrząd jeżeli przebieg tego wymaga lub nie ma łańcucha. Cewkę chciałem kupić oryginalną, cena ok. 350 zł ale tak sobie pomyślałem a gdy to nie będzie to przyczyna? :/ no więc kupiłem najtańszą podróbkę no i zmieniłem pod hurtownią motoryzacyjną (łącznie 6 śrubek, dwie od filtra, cztery od cewki) no i ruszył jak z kopyta, wtedy mogłem już poczuć moc całych 80 kucy :) :V:
 
 
pawel30w 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Rzeszów/Wyżne
Wysłany: 16 Paź 2010, 12:29   

Wymieniłem świece i hula ;p

Jednoelektrodowe NGK za 12,50 zł :-P

Pozdro i dzięki za pomoc
_________________

Moja Fiesta MK6...
 
 
 
DonPadre 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Sie 2011, 15:20   

słuchajcie ja mam podobny problem z nowym zakupem fieściną Mk4. a mianowicie raz przyśpiesza jak szalony a raz wogóle nie idzie przy wciśniętym pedałem gazu do podłogi. Zauważyłem że jest tak na ciepłym silniku chodź na zimnym też czasami występują podobne objawy. Wymieniony filtr powietrza wyczyszczona przepustnica i przepływomierz i bez zmian nadal występuje problem. Co może być jego przyczyną. Dodam, że świece były wymieniene ok 2-3 miesiące temu wraz z kablami.
Help ! ! !
Zauważyłem również ze jak przyciskam linke gazu i odpuszczam to w okolicach filtra powietrza i przepustnicy słychać jakby zasysane powietrze z zewnątrz i dopiero po ułamku sek. samochód wchodzi na obroty.
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Sie 2011, 18:06   

pawel30w:
pawel30w napisał/a:
Jednoelektrodowe NGK za 12,50 zł
To między czym przeskakuje iskra?
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Sie 2011, 18:43   

DonPadre, przewody odmy od korka wlewu oleju idace w strone kolektora ssacego czarne... maja laczenia w ksztalcie litery T.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.