Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Różnica między EFI a ZETEC i rodzaj sprzęgła linka czy
Autor Wiadomość
Luzik
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2010, 13:27   [MK3] Różnica między EFI a ZETEC i rodzaj sprzęgła linka czy

Cześć, przymierzam się do zakupu samochodu na "F" :E jako ze sam mam francuza 3.0V6 w ASB mam chęć pojezdzić czyms po torze i zaskawiać użytkowników bawarskich i ogólnie niemieckich marek, znajoma sprzedaje właśnie fiestę po swapie na 1.8 16V, przejechałem się wczoraj ale jak dla mnie jakas taka zamulona jak na 130PS, pierwsze pytanie czy w tym silniku występuje przepływka lub co może być przyczyną zamulanie zakładamy że silnik jest :ok: , przy okazji pytanie o różnice silnika EFI a ZATEC może jest to samo :?: i czy sprzęgło jest hydrauliczne czy na linke, wczoraj było ciemno więc nie ogarnąłem tematu linki. Jezeli hydraulika ile średnio kosztuje kpl. sprzęgła czyli to co wymienia się w kpl. Czy warto kupic akurat z tym silnikiem?

pozdrawiam
Luzik
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 16 Paź 2010, 13:36   

efi i zetec to to samo (jesli jest 16v)
sprzęgło linka

EFI to skrót od Electronic Fuel Injection - czyli silnik z elektronicznym wtryskiem paliwa,
silniki efi to zarówno Zetec jak i CVH(8v)
Ostatnio zmieniony przez Stunt_Man 16 Paź 2010, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 16 Paź 2010, 13:37   

linka jest:) jesli silnik dobry nie zre oleju to sie oplaca;d przeplywomierz jest:) zmierz sobie czas na oko do setki ;d jak ma kolo 8 sekund to ejst ok :)
_________________
cyyyklon

 
 
 
Luzik
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2010, 13:59   

dzięki za szybką odpowiedź, dodam dla jasności że lubie samochody na "F" przez to ze łamie stereotypy :E , idąc za ciosem skrzynia biegów może zostać z 1.1 bo taki był czy musiał być kpl swap, jezeli jest 1.1 jak z zywotnością skrzyni i półosi, lewarek biegów ma duzy luz cos jak w ikarusie :E ile kosztuje kpl naprawczy czy może są jakieś wodziełka, linki które trzeba podciągnąć :?: wczoraj to było takie mierzenie w trzy osoby i by było jakies 10-11sek "bąków" nie sadzi za sobą, jeszcze jest może taka opcja ze trzebą odmulić :P , jezeli padnie przepływka moze byc taki efekt, silnik kręci się do końca od 2k rpm jedzie jednym tempem. na co zwócic uwage przed końcowym zakupem, jakies uszczelki, uszczelniacze które notorycznie siadają :?:

wiem ze to nie ten dział ale jedno pytanko z działu blacharki, 96r moze miec jeszcze podłoge i podłużnice, oczywiscie nie bierzcie koledzy tego do siebie pytam bez zadnych przycinek :)

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 12:05 ]
to co moge liczyć na ostatnią odpowiedź :?: :-)
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 17 Paź 2010, 18:47   

Jakbyś używał znaków zapytania po każdym pytaniu to może by Ci ktoś odpowiedział, a tak to nie wiadomo co stwierdzasz, a o co pytasz... Ja jeżdżę na skrzyni z 1.1, półośki z rs1800, jak na razie nic się nie wysrało.

Zestawów naprawczych do lewarków już nie sprzedają w aso, musisz wyrwać jakąś sprawną używkę.

Odepnij kable od cewki i zobacz czy nie są zaśniedziałe od wewnątrz. Tak samo po stronie świec.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Luzik
[Usunięty]

Wysłany: 17 Paź 2010, 18:58   

nooo dobra może faktycznie zamotałem,

jeżeli padnie przepływka jaki będzie efekt falowanie na obrotach, zamulenie, :?:

czy mozesz podać mi Kolego przełożenie w skrzyni od 1.1 w km/h orientacyjnie :?:


ostatnie pyt. jak rozróżnić silnik 130KM od tego 105KM może stąd ten problem, niby na filtrze ma 130PS ale pic na wode może to być, na kolektorze EFI, poczym stwierdzić jednoznacznie ze to swap od RS-a :?:
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 17 Paź 2010, 19:01   

z zewnątrz po niczym hamownia prawdę powie
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 17 Paź 2010, 22:42   

Z zewnątrz 105 od 130 koni chyba rozróżnisz najłatwiej po przepustnicy, ściągasz ten plastik na którym masz napisane 1.8 Litre 130 i musisz zmierzyć średnicę przepustnicy. Nie wiem ile ona powinna mieć. Tak najłatwiej rozróżnić zeteca 1.6 od 1.8, w 1.6 jest wręcz mikro i widać różnicę na oko. Ale jeśli na tym plastiku jest napisane tak jak mówisz, to raczej jest to rs1800.

Nie będę Ci pisał jakie są przełożenia, bo możesz to znaleźć w książce, ale zapewniam Cię, że na skrzyni 1.1 pojedziesz 200km/h. Dwójka kończy się trochę przed 90km/h, nie ma szans żeby zrobić 0-100 na dwóch biegach.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.