| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:34
 | [MK6] Drobny wyciek oleju spod dolotu - 1.4TDCi | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | arktur36   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 22 Sie 2010
 Posty: 15
 Skąd: KnO
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2010,  19:31   [MK6] Drobny wyciek oleju spod dolotu - 1.4TDCi |   
 |  
               | 
 |  
               | Co to może być? Zaznaczyłem na zdjęciu - wycieka spod tego węża. Zbiera się też pod sterowaniem  turbo, które jest umieszczone pod tym wężem. Link do zdjęcia : http://img340.imageshack.us/i/c130200037.jpg/
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Paź 2010,  13:04, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Wrz 2010,  19:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żaden wyciek oleju nie jest dobry,,, ale jak widać na zdjęciu tuż przed zaznaczonym miejscem w dolot jest podłączona rurka która silnik ciągnie pary oleju (przewietrzanie silnika) i ten się pewnie skrapla,,, było o tym niedawno na forum,,, 	  | Cytat: |  	  | [MK6] Droby wyciek oleju spod dolotu | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arktur36   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 22 Sie 2010
 Posty: 15
 Skąd: KnO
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Paź 2010,  18:37   Proszę o podpowiedź |   
 |  
               | 
 |  
               | uzupełnienie pierwszego postu w temacie: wskazałem w nim jednak chyba złe miejsce przecieku. zaobserwowałem że zbiera się olej pod metalową rurą wskazaną w żółtym okrędu na zdjęciu. co to jest i jak jest uszczelnione, czy oringiem? jesli tak to jakie są jego wymiary? proszę o pomoc. 
 link do zdjęcia:
 http://img101.imageshack....6503/wyciek.jpg
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Paź 2010,  19:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawa ta k samo jak w poprzednim poscie na ten temat, turbina zolte zasysa pary oleju przew wezyk czerwona strzalka pomiedzy turbina a kolektore, jest uszczelnienie, ktore jest czescia niewymienna samego kolektora, lekarstwo odkrecic turbine przeczyscic polaczenie i skrecic spowrotem i tyle, pry okazji upewnisz sie czy uszczelka jest w calosci, a na 1 zdjeciu pomiedzy tyrbina a czescia dolotu jest kolejna uszczelka ktora warto sprawdzic, niestety dostepn tylko w kaplecie z ta czescia, cena 480 zl 
 jesli pojawia sie w tych miejscach olej i ubywa w silniku oleju, to moze oznaczac ze turbina zaczyna podsysac olej, znaczy sie niedlugo zdechnie turbinka.
 |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arktur36   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 22 Sie 2010
 Posty: 15
 Skąd: KnO
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Paź 2010,  21:23   Jak w temacie |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie czerwona strzałka nie jest aktualna jak i pierwszy post ze zdjęciem. Wyciek jest tylko spod okolic zaznaczonych na żółto. Wię proszę o radę jak to uszczelnić i czy wogóle się da uszczelnić gdzieś czytałem że tam jest oring. czy to prawda. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mechcom   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 34
 Dołączył: 24 Sie 2008
 Posty: 397
 Skąd: Wolsztyn (PWL)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Cytat: [MK6] Droby wyciek oleju spod dolotu
 Żaden wyciek oleju nie jest dobry,,,
 | 
 
 on tam pisał "Drobny"
   
 
 wez to rozkrec tak jak Ci kolega wyzej mowi przeczysc i zobacz ta te uszczelki czy tez jak bedzie oring czy jest cały i bedzie ok
 |  
				| _________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
   Moja Fiestka Zapraszam
  http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  10:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja to wiozłem C&P a ostatnio BJ tam grzebał - może poprawił,,, 	  | mechcom napisał/a: |  	  | on tam pisał "Drobny"   | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  12:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | uparty jak osiol... owszem jak pisalem jest uszczelnienie wlasnie ORING (potoczna nazwa uszczelnienia walcowego) ktory jest czescia dolotu.   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arktur36   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 22 Sie 2010
 Posty: 15
 Skąd: KnO
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  12:26   Prośba Elgrey - z góry dziękuję |   
 |  
               | 
 |  
               | A możesz dokładnie mi napisać jak sprawdzić i usunąć tę nieszczelność? Tylko tak jak krowie na rowie i czy jako laik sam sobie z tym poradzę, bo piszesz aż o demontażu turbiny. Zdemontuję - zamontuję i może być kicha. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  12:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Naert jak po kolei Ci ktoś to opisze to tak może być - nie chcesz ryzykować oddaj auto do mechanika,,, 	  | arktur36 napisał/a: |  	  | Zdemontuję - zamontuję i może być kicha | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  21:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | oddaj auto do mechanika,,, | 
 g to da
 te silniki wala odma olej w ukl dolotowy
 
 najlepsze wyjscie to z pokrywy zaworow waz w jakas butelke a wejscie w ukl dolotowy zaslepic
 |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arktur36   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 22 Sie 2010
 Posty: 15
 Skąd: KnO
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Paź 2010,  13:53   Informacyjnie i czy to prawda. |   
 |  
               | 
 |  
               | Został wymieniony oring i już się póki co nie poci w tym miejscu i też nie zbiera się olej. Jednak szef wszystkich szefów w tym warsztacie powiedział mi że w tych silnikach na głównej magistrali olejowej jest jakieś sitko które lubi się zatykać i że warto je przeczyścić, ale w tym celu należy zdemontować turbinę żeby sie do niego dostać ( to sitko nie jest w turbinie). Tak tez jest w cytrynach C3 i w peugotach.  Powiedział też że jeśli te sitko jest nie drożne  to i tak za jakiś czas może znowu wywalać olej w miejscu gdzie został zmieniony ten oring a w najgorszym wypadku jeśli się sito całkiem zatka to zatrze turbinę lub nawet uszkodzić może blok silnika.Czy to prawda czy straszył dla  kasy? I jeszcze jedno pytanie: czy ta metalowa rura odchodząca od turbiny na której jest ten oring, po jeździe jest zawsze taka gorąca?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Paź 2010,  16:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | slyszalem o tym sitku, ale to dotyczylo tylko smarowania samej turbiny i nie widze zwiazku z twoim wyciekim... no i turbina z zasady jest goraca
   ale wracajac do sitka to podobno, nie wiem czy to sie tyczy naszych aucisk, owe sito jesli sie zapcha szybko spowodyje zatarcie turbiny, bo nie bedzie smarowana, uszkodzenia samego silnika
  nieobawialbym sie, mechanik straszyl troche na wyrost   moze ktos wie wiecej
 |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piwko2006   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Lut 2010
 Posty: 25
 Skąd: okolice OSW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Paź 2010,  18:38   Re: Informacyjnie i czy to prawda. |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | arktur36 napisał/a: |  	  | Został wymieniony oring i już się póki co nie poci w tym miejscu i też nie zbiera się olej. Jednak szef wszystkich szefów w tym warsztacie powiedział mi że w tych silnikach na głównej magistrali olejowej jest jakieś sitko które lubi się zatykać i że warto je przeczyścić, ale w tym celu należy zdemontować turbinę żeby sie do niego dostać ( to sitko nie jest w turbinie). Tak tez jest w cytrynach C3 i w peugotach.  Powiedział też że jeśli te sitko jest nie drożne  to i tak za jakiś czas może znowu wywalać olej w miejscu gdzie został zmieniony ten oring a w najgorszym wypadku jeśli się sito całkiem zatka to zatrze turbinę lub nawet uszkodzić może blok silnika.Czy to prawda czy straszył dla  kasy? I jeszcze jedno pytanie: czy ta metalowa rura odchodząca od turbiny na której jest ten oring, po jeździe jest zawsze taka gorąca?
 | 
 Kolego, powiedz mi czy przed wymianą tego uszczelnienia autko miało tendencje do dymienia na wysokich obrotach ?
 U mnie też zaczęło się pocić, będę musiał się za to zabrać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arktur36   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 22 Sie 2010
 Posty: 15
 Skąd: KnO
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Paź 2010,  20:16   Re: Informacyjnie i czy to prawda. |   
 |  
               | 
 |  
               | Niczego takiego nie zauważyłem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |