Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, oswietlenie, swiatla przeciwmglowe

[MK3] światło przeciwmgłowe tył - przełącznik
Autor Wiadomość
llopezor 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Leszno
Wysłany: 12 Paź 2010, 18:49   [MK3] światło przeciwmgłowe tył - przełącznik

Witajcie.

Czy ktoś może się orientuje coś w temacie halogenu w fieście 1,1 93r ....
Mianowicie przycisk od tylnego halogenu ładnie się podświetla w chwili włączania, światło przeciwmgielne się zapala ale jak tylko zdejmuję palec to gaśnie. Żadne zaklinanie tego przycisku nie pomagały a jazda z palcem na tym guziczku może być nieco uciążliwa :)
Sami rozumiecie, że ostatnio panujące warunki pogodowe wymuszają używanie halogenów na mgłę. Wcześniej wszystko ładnie działało a jak nagle przyszła potrzeba to nie chce to zaskoczyć...

Bardzo proszę o radę co pogłaskać lub w co kopnąć... :)
Na poważnie... będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
llopezor
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Lut 2011, 10:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Paź 2010, 19:37   

mam to samo z przyciskiem od ogrzewania tylnej szyby tyle ze jak kilka razy powciskam to za ktoryms razem zalapie wylacza sie za 1 razem..
przeciwmglowego tylu od poltorej roku jak mam fieste to nie wlaczalem :ups: wiec nie wiem...
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Paź 2010, 19:52   

Zepsuty przycisk, tam jest taki bolec który zaskakuje pewnie coś z nim nie halo.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
llopezor 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Leszno
Wysłany: 12 Paź 2010, 19:58   

portier napisał/a:
mam to samo z przyciskiem od ogrzewania tylnej szyby tyle ze jak kilka razy powciskam to za ktoryms razem zalapie wylacza sie za 1 razem..

U mnie z kolei ogrzewanie szyby działa bez zarzutu. A wielokrotne próby nic nie dały :sad:
Próbowałem lżej, mocniej a nawet rozmawiałem z tym guziczkiem :P

Tak na poważnie to ciekaw jestem czy będę z tym musiał podjechać do jakiegoś elektryka czy istnieje sposób na sprawdzenie i usunięcie usterki we własnym zakresie.

MARIUSZ.B napisał/a:
Zepsuty przycisk, tam jest taki bolec który zaskakuje pewnie coś z nim nie halo.

Czy można to jakoś w łatwy sposób "rozbebeszyć", samemu ocenić czy to jest kaput i kupić nową część po czym wpakować już działające bez potrzeby demontowania połowy samochodu? Pytam żeby nie "wyważać otwartych drzwi" a później tłumaczyć się mechanikowi że uszkodziłem 10 innych części próbując naprawić jakąś błahostkę.

Pozdrawiam
llopezor
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 12 Paź 2010, 20:03   

odłącz przycisk i sprawdź czy na krótko działa. Jesli działa to kup nowy i tyle :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
llopezor 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Leszno
Wysłany: 12 Paź 2010, 20:06   

drzeniow napisał/a:
odłącz przycisk i sprawdź czy na krótko działa. Jesli działa to kup nowy i tyle :)

Biorę śrubokręt i młotek (mam nadzieje że wystarczy) i idę to sprawdzić. Zdam relację czy poddał się bez walki :-P

Dziękuję za szybkie podpowiedzi
Pozdrawiam
llopezor
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Paź 2010, 20:07   

Mało coś tego na allegro:
http://allegro.pl/wlaczni...1248272875.html
http://allegro.pl/ford-fi...1246153566.html
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Paź 2010, 20:19   

cienki śrubokręcik i można to spokojnie rozmontować i naprawić.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
llopezor 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Leszno
Wysłany: 12 Paź 2010, 20:40   

Denat w domu i o dziwo obyło się bez strat. Przystępuję do sekcji bo korci mnie, żeby przyłożyć mu defiblyrator bezpośrednio do serduszka. Może uda się go jakoś wskrzesić lub zmontuję jakiegoś "Frankenschtaina"

[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 21:14 ]
Może to być sprawa mechaniczna?
Kiedy naciskam przycisk... metalowy element widoczny na 1-wszym planie wpada w zapadkę i od razu wraca do pozycji wyjściowej i słychać charakterystyczne "KLIK".

Nie mam tylko koncepcji jak miałby z niej wypaść po ponownym naciśnięciu :-)

 
 
adamon
[Usunięty]

Wysłany: 13 Paź 2010, 07:24   

witam też miałem taki problem ze 2 lata temu :)
i też z przyciskiem świateł przeciwmgłowych
usterkę usunąłem sam nawet nie w domu tylko na parkingu (jak czekałem na żonę :) )
dokładnie co tam zrobiłem już nie pamiętam ale przypominam sobie że wyciąłem ten drugi i zobaczyłem jak tamten chodzi, i to pozwoliło mi naprawić ten popsuty :)
powodzenia :)
 
 
llopezor 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Leszno
Wysłany: 13 Paź 2010, 09:15   

Niestety po długiej, ciężkiej i wyczerpującej operacji pacjenta uratować się nie dało.
Przycisk mechanicznie działa poprawnie ale w efekcie nie załącza świateł na stałe.
Poszedłem jeszcze za radą której udzielił portier i okazało się, że raz na jakiś czas faktycznie światła zaskakują a wyłączają się już zupełnie normalnie.

Kusi mnie, żeby pacjenta ponownie sprowadzić na stół operacyjny i w bebechy psiknąć mu z WD-40. Jest to moje główne narzędzie naprawcze w mojej fiestce.

Na niedziałającą tylną wycieraczkę pomogło psiknięcie na styki w bagażniku.
Na niedziałający "piszczyk" i niewłączające się światełko po otwarciu drzwi pomogło psiknięcie w dzyndzel w drzwiach, który pewnie zaśniedział.
Kiedy kierownica ciężko działała w pewnych położeniach pojechałem do mechanika i sprawdził mi te (nie wiem jak się to fachowo nazywa) łączenia kątowe układu kierowniczego (jeden w kabinie kierowcy a drugi pod maską przy silniku). Powiedział, że wyglądają dobrze ale na 100% to było przyczyną problemu. Powiedział, że mam przyjechać i przeczyści mi je. Chyba nie trzeba zgadywać, że pierwszą rzeczą za którą chwycę to ukochane WD-40. Po jednym psiknięciu jak ręką odjął.

Myślę że nic nie zaszkodzi a może pomoże psiknięcie w ten przełącznik.
Nie zapomnę oczywiście napisać Wam jaki był tego skutek :)

Pozdrawiam serdecznie
llopezor
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Paź 2010, 09:22   

nic to nie da. musisz podgiąć odpowiednio jeden drucik w środku i powinno grać, o ile nie są zniszczone jego "prowadniczki" w plastikowych częściach przełącznika.

a krzyżak to się wymienia a nie leje WD40, bo pewnego pięknego razu możesz nie odkręcić kierownicy na wyjeździe z zakrętu...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Paź 2010, 10:52   

bidżej napisał/a:
a krzyżak to się wymienia a nie leje WD40, bo pewnego pięknego razu możesz nie odkręcić kierownicy na wyjeździe z zakrętu...

I się zdziwi że WD jednak nie jest sposobem na wszystko ;-( :twisted:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 13 Paź 2010, 11:45   

llopezor napisał/a:
Chyba nie trzeba zgadywać, że pierwszą rzeczą za którą chwycę to ukochane WD-40. Po jednym psiknięciu jak ręką odjął.

Myślę że nic nie zaszkodzi a może pomoże psiknięcie w ten przełącznik.


WD jest raczej do części i połączeń mechanicznych a nie elektrycznych. Do tego są inne specyfiki :-P
 
 
 
llopezor 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Leszno
Wysłany: 13 Paź 2010, 14:20   

bidżej napisał/a:
nic to nie da. musisz podgiąć odpowiednio jeden drucik w środku i powinno grać, o ile nie są zniszczone jego "prowadniczki" w plastikowych częściach przełącznika.

a krzyżak to się wymienia a nie leje WD40, bo pewnego pięknego razu możesz nie odkręcić kierownicy na wyjeździe z zakrętu...


druciki w środku to jedynie ten, który umieściłem na zdjęciu na pierwszym planie (wymyśliłem sobie że ma kształt uchwytu do parasolki) :-P - to tak żeby zobrazować który mam na myśli. Drugi jego koniec zagięty jest pod kątem prostym (prawie - jest lekko rozwarty). Jak naciskam przełącznik to wędruje on po plastikowej prowadniczce (wydaje się nie być zniszczona) i kiedy puszczam przycisk to wraca on do pozycji wyjściowej.

Inny drucik to przechodzący przez środek przełącznika - podtrzymuje on jedną blaszkę która z drugiej strony ma płaską końcówkę i umieszczona jest w plastikowej białej (niestety nie widocznej na zdjęciu) części, która jako jedyna w widoczny sposób zmienia położenia po wciśnięciu na "on" i po ponownym wciśnięciu na "off"

Jeżeli sprężynkę można nazwać drucikiem to jest to chyba 3 i ostatni element "drucikowaty".

Jedyne co przychodzi mi do głowy żeby podginać to ten pierwszy z opisanych w miejscu gdzie w tej chwili kąt jest lekko rozwarty i rozumiem żeby zrobić z niego lekko zwarty.

Z tym WD się lekko wygłupiam i macie koledzy rację a już najbardziej z układem kierowniczym co nie zmienia faktu, że psikłem tu i uwdzie :-P

bidżej - jeżeli miałeś na myśli inny drucik to chętnie wysłucham podpowiedzi. Aha - i przepraszam za moje "nadzwyczaj fachowe" opisy poszczególnych elementów. Mam nadzieję że mimo to fachowcy i niefachowcy będą wiedzieć co miałem na myśli.

Pozdrawiam
llopezor
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Paź 2010, 16:02   

dobrze kombinujesz, podegnij go. generalnie nie pamiętam dokładnie jak on wyglądał, ale z tego co kojarzę to jest jedyny element który w przełączniku odpowiada za utrzymanie guzika na przemian w pozycji zwarty i rozwarty.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.