[MK3] światło przeciwmgłowe tył - przełącznik |
Autor |
Wiadomość |
llopezor
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 18:49 [MK3] światło przeciwmgłowe tył - przełącznik
|
|
|
Witajcie.
Czy ktoś może się orientuje coś w temacie halogenu w fieście 1,1 93r ....
Mianowicie przycisk od tylnego halogenu ładnie się podświetla w chwili włączania, światło przeciwmgielne się zapala ale jak tylko zdejmuję palec to gaśnie. Żadne zaklinanie tego przycisku nie pomagały a jazda z palcem na tym guziczku może być nieco uciążliwa
Sami rozumiecie, że ostatnio panujące warunki pogodowe wymuszają używanie halogenów na mgłę. Wcześniej wszystko ładnie działało a jak nagle przyszła potrzeba to nie chce to zaskoczyć...
Bardzo proszę o radę co pogłaskać lub w co kopnąć...
Na poważnie... będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
llopezor |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Lut 2011, 10:21, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 19:37
|
|
|
mam to samo z przyciskiem od ogrzewania tylnej szyby tyle ze jak kilka razy powciskam to za ktoryms razem zalapie wylacza sie za 1 razem..
przeciwmglowego tylu od poltorej roku jak mam fieste to nie wlaczalem wiec nie wiem... |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 19:52
|
|
|
Zepsuty przycisk, tam jest taki bolec który zaskakuje pewnie coś z nim nie halo. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
llopezor
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 19:58
|
|
|
portier napisał/a: | mam to samo z przyciskiem od ogrzewania tylnej szyby tyle ze jak kilka razy powciskam to za ktoryms razem zalapie wylacza sie za 1 razem..
|
U mnie z kolei ogrzewanie szyby działa bez zarzutu. A wielokrotne próby nic nie dały
Próbowałem lżej, mocniej a nawet rozmawiałem z tym guziczkiem
Tak na poważnie to ciekaw jestem czy będę z tym musiał podjechać do jakiegoś elektryka czy istnieje sposób na sprawdzenie i usunięcie usterki we własnym zakresie.
MARIUSZ.B napisał/a: | Zepsuty przycisk, tam jest taki bolec który zaskakuje pewnie coś z nim nie halo. |
Czy można to jakoś w łatwy sposób "rozbebeszyć", samemu ocenić czy to jest kaput i kupić nową część po czym wpakować już działające bez potrzeby demontowania połowy samochodu? Pytam żeby nie "wyważać otwartych drzwi" a później tłumaczyć się mechanikowi że uszkodziłem 10 innych części próbując naprawić jakąś błahostkę.
Pozdrawiam
llopezor |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 20:03
|
|
|
odłącz przycisk i sprawdź czy na krótko działa. Jesli działa to kup nowy i tyle |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
llopezor
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 20:06
|
|
|
drzeniow napisał/a: | odłącz przycisk i sprawdź czy na krótko działa. Jesli działa to kup nowy i tyle |
Biorę śrubokręt i młotek (mam nadzieje że wystarczy) i idę to sprawdzić. Zdam relację czy poddał się bez walki
Dziękuję za szybkie podpowiedzi
Pozdrawiam
llopezor |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 20:19
|
|
|
cienki śrubokręcik i można to spokojnie rozmontować i naprawić. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
llopezor
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 20:40
|
|
|
Denat w domu i o dziwo obyło się bez strat. Przystępuję do sekcji bo korci mnie, żeby przyłożyć mu defiblyrator bezpośrednio do serduszka. Może uda się go jakoś wskrzesić lub zmontuję jakiegoś "Frankenschtaina"
[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 21:14 ]
Może to być sprawa mechaniczna?
Kiedy naciskam przycisk... metalowy element widoczny na 1-wszym planie wpada w zapadkę i od razu wraca do pozycji wyjściowej i słychać charakterystyczne "KLIK".
Nie mam tylko koncepcji jak miałby z niej wypaść po ponownym naciśnięciu
|
|
|
|
|
adamon [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 07:24
|
|
|
witam też miałem taki problem ze 2 lata temu
i też z przyciskiem świateł przeciwmgłowych
usterkę usunąłem sam nawet nie w domu tylko na parkingu (jak czekałem na żonę )
dokładnie co tam zrobiłem już nie pamiętam ale przypominam sobie że wyciąłem ten drugi i zobaczyłem jak tamten chodzi, i to pozwoliło mi naprawić ten popsuty
powodzenia |
|
|
|
|
llopezor
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 09:15
|
|
|
Niestety po długiej, ciężkiej i wyczerpującej operacji pacjenta uratować się nie dało.
Przycisk mechanicznie działa poprawnie ale w efekcie nie załącza świateł na stałe.
Poszedłem jeszcze za radą której udzielił portier i okazało się, że raz na jakiś czas faktycznie światła zaskakują a wyłączają się już zupełnie normalnie.
Kusi mnie, żeby pacjenta ponownie sprowadzić na stół operacyjny i w bebechy psiknąć mu z WD-40. Jest to moje główne narzędzie naprawcze w mojej fiestce.
Na niedziałającą tylną wycieraczkę pomogło psiknięcie na styki w bagażniku.
Na niedziałający "piszczyk" i niewłączające się światełko po otwarciu drzwi pomogło psiknięcie w dzyndzel w drzwiach, który pewnie zaśniedział.
Kiedy kierownica ciężko działała w pewnych położeniach pojechałem do mechanika i sprawdził mi te (nie wiem jak się to fachowo nazywa) łączenia kątowe układu kierowniczego (jeden w kabinie kierowcy a drugi pod maską przy silniku). Powiedział, że wyglądają dobrze ale na 100% to było przyczyną problemu. Powiedział, że mam przyjechać i przeczyści mi je. Chyba nie trzeba zgadywać, że pierwszą rzeczą za którą chwycę to ukochane WD-40. Po jednym psiknięciu jak ręką odjął.
Myślę że nic nie zaszkodzi a może pomoże psiknięcie w ten przełącznik.
Nie zapomnę oczywiście napisać Wam jaki był tego skutek
Pozdrawiam serdecznie
llopezor |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 09:22
|
|
|
nic to nie da. musisz podgiąć odpowiednio jeden drucik w środku i powinno grać, o ile nie są zniszczone jego "prowadniczki" w plastikowych częściach przełącznika.
a krzyżak to się wymienia a nie leje WD40, bo pewnego pięknego razu możesz nie odkręcić kierownicy na wyjeździe z zakrętu... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 10:52
|
|
|
bidżej napisał/a: | a krzyżak to się wymienia a nie leje WD40, bo pewnego pięknego razu możesz nie odkręcić kierownicy na wyjeździe z zakrętu... |
I się zdziwi że WD jednak nie jest sposobem na wszystko |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 11:45
|
|
|
llopezor napisał/a: | Chyba nie trzeba zgadywać, że pierwszą rzeczą za którą chwycę to ukochane WD-40. Po jednym psiknięciu jak ręką odjął.
Myślę że nic nie zaszkodzi a może pomoże psiknięcie w ten przełącznik. |
WD jest raczej do części i połączeń mechanicznych a nie elektrycznych. Do tego są inne specyfiki |
|
|
|
|
llopezor
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 14:20
|
|
|
bidżej napisał/a: | nic to nie da. musisz podgiąć odpowiednio jeden drucik w środku i powinno grać, o ile nie są zniszczone jego "prowadniczki" w plastikowych częściach przełącznika.
a krzyżak to się wymienia a nie leje WD40, bo pewnego pięknego razu możesz nie odkręcić kierownicy na wyjeździe z zakrętu... |
druciki w środku to jedynie ten, który umieściłem na zdjęciu na pierwszym planie (wymyśliłem sobie że ma kształt uchwytu do parasolki) - to tak żeby zobrazować który mam na myśli. Drugi jego koniec zagięty jest pod kątem prostym (prawie - jest lekko rozwarty). Jak naciskam przełącznik to wędruje on po plastikowej prowadniczce (wydaje się nie być zniszczona) i kiedy puszczam przycisk to wraca on do pozycji wyjściowej.
Inny drucik to przechodzący przez środek przełącznika - podtrzymuje on jedną blaszkę która z drugiej strony ma płaską końcówkę i umieszczona jest w plastikowej białej (niestety nie widocznej na zdjęciu) części, która jako jedyna w widoczny sposób zmienia położenia po wciśnięciu na "on" i po ponownym wciśnięciu na "off"
Jeżeli sprężynkę można nazwać drucikiem to jest to chyba 3 i ostatni element "drucikowaty".
Jedyne co przychodzi mi do głowy żeby podginać to ten pierwszy z opisanych w miejscu gdzie w tej chwili kąt jest lekko rozwarty i rozumiem żeby zrobić z niego lekko zwarty.
Z tym WD się lekko wygłupiam i macie koledzy rację a już najbardziej z układem kierowniczym co nie zmienia faktu, że psikłem tu i uwdzie
bidżej - jeżeli miałeś na myśli inny drucik to chętnie wysłucham podpowiedzi. Aha - i przepraszam za moje "nadzwyczaj fachowe" opisy poszczególnych elementów. Mam nadzieję że mimo to fachowcy i niefachowcy będą wiedzieć co miałem na myśli.
Pozdrawiam
llopezor |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 16:02
|
|
|
dobrze kombinujesz, podegnij go. generalnie nie pamiętam dokładnie jak on wyglądał, ale z tego co kojarzę to jest jedyny element który w przełączniku odpowiada za utrzymanie guzika na przemian w pozycji zwarty i rozwarty. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
|