YTP hajdparianki |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 16:32 YTP hajdparianki
|
|
|
Ale ta rs-ka tommiego zapierd^a
Rkalitka, jak dla mnie to jesteś mistrzem świata. Auto postawione do jazdy w 4 tygodnie z silnikiem którego nigdy w tej budzie nie było. Myślę że największy problem z czasem masz na zawracaniu. Czy konstrukcja mk1 nie pozwala szybciej obrócić auta? |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
Ostatnio zmieniony przez sowa 11 Lip 2010, 09:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 16:55
|
|
|
Piter napisał/a: | Myślę że największy problem z czasem masz na zawracaniu. Czy konstrukcja mk1 nie pozwala szybciej obrócić auta? |
Myślę, że konstrukcja mk1 "tak ma"
Myślałem, że moja po tych wydumkach tylko tak się zachowuje(przód wyjeżdża) ale wsiadając do Wanny odczułem to samo
Sam Piter jechałeś Pasztetem i wiesz, że to się średnio prowadzi a na ciasnych nawrotach jest bardzo słabo.....
Tutaj sytuację można by uratować ręcznym i "podcinaniem" tyłu tak jak Tommi to robił ale to nie rozwiązuje problemu wyjeżdżania przodu
Piter napisał/a: | jak dla mnie to jesteś mistrzem świata. Auto postawione do jazdy w 4 tygodnie z silnikiem którego nigdy w tej budzie nie było. |
Dzięki Piter. Myślę, że to było widać na zawodach - brak dokładności i dopracowania projektu - jednak udało się wystartować i wiadomo co trzeba poprawiać.
Jest to dla mnie tym większa motywacja, gorzej byłoby gdybym nie wiedział co można jeszcze poprawić. |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 17:41
|
|
|
Rkalitka napisał/a: |
Sam Piter jechałeś Pasztetem i wiesz, że to się średnio prowadzi a na ciasnych nawrotach jest bardzo słabo.....
Tutaj sytuację można by uratować ręcznym i "podcinaniem" tyłu tak jak Tommi to robił ale to nie rozwiązuje problemu wyjeżdżania przodu
|
Jest rozwiązanie wypluwania przodu:
po wbiciu jedynki, skręcasz kierownicą (w odpowiednią stronę) i niemal natychmiast dohamowujesz hamulcem zasadniczym (lewą lub prawą nogą, jak wolisz) i w tym samym czasie ciągniesz rękaw.
W ten sposób dociążasz podsterowny przód auta, nadrzucając jednocześnie tył.
ja wiem, że to się tak łądnie pierdo...i i teoretyzuje ale jest do do nauczenia, tylko jak wszędzie trza ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć:) |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 17:50
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | No widzę spore braki w moim wykonaniu depo |
Zobacz na tylne światła a będziesz wiedział - za wczesne hamowanie i na tym dużo się traci.
Ale to jest powiązane z inwestycją w opony, dobre tarcze i klocki.
Ja hamowałem daleko poza ostatnią białą linią, a z drugiej strony ok.15m przed szykaną i w niej. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 18:14
|
|
|
Konstrukcja zawieszenia w mk1 powoduje , że przy dochamwaniu przód auta nurkuje wraz z ustawieniem kół rozbieżnie . W momencie gdy wtedy próbujesz skręcać zewnętrze koło wyciąga Cię i auto wyjeżdża .
Moim zdaniem sytuację nieco poprawi usztywnienie sprężyn z tyłu ( na filmie widać , że to nie przód wstaje , tylko tył się ugina ) Niestety przy takiej dysproporcji rozkładu masy spowoduje to , że tył będzie praktycznie " na sztywno " .
ps: Nie wiem czy w aucie z turbo podcinanie na ręcznym to dobre rozwiązanie . Moim zdaniem będziesz wpadał w laga . Mnie najszybciej z turbo szło jak jeździłem płynnie , dochamowując biegami , tak aby silnik cały czas był na obrotach a turbina napędzona . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 18:25
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | s: Nie wiem czy w aucie z turbo podcinanie na ręcznym to dobre rozwiązanie . Moim zdaniem będziesz wpadał w laga . Mnie najszybciej z turbo szło jak jeździłem płynnie , dochamowując biegami , tak aby silnik cały czas był na obrotach a turbina napędzona . |
To fakt, po nawrocie gdy miałem wbitą dwójkę to praktycznie nic z tego nie wychodziło(ok 2-3 sek zanim się turbina napędziła i było odejście).
przy wbitej jedynce można próbować, bo ciągnie dobrze i szybko się napędza.
Ręczny na pewno się przyda, praktyka również.
Co do dohamowywania to fakt - robię to za wcześnie jednak to wynika nie tyle z kiepskiego układu hamulcowego(tył bębny z escorta, przód hamulce z mondeo 260mm+pompa i serwo z esiego mk6) co z mojej bariery psychicznej, że "przestrzelę"
Po prostu jeszcze nie ogarniam do końca Paszteta |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 18:47
|
|
|
Trening trening trening i nauka wychodzenia z poślizgu heh i bedzie git. A recznego uzywać jak się go nauczymy. Wbić jedynkę jadąc to tez sztuka. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 21:29
|
|
|
Rkalitka, ja największy problem miałem właśnie z przesunięciem granicy strachu.
Czyli wszystko siedzi w głowie |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Maj 2010, 22:09
|
|
|
No pięknie zdoiłem ten słupek
Żółwik Tuptuś napisał/a: | są nasze przejazdy z największymi szmatami ( skrzynia głównie ))
|
Znowu, na silę tworzysz ideologię do zaistniałej sytuacji
Nawtykałeś sobie do głowy jakiś pierdół o żabach i teraz na siłę ... |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 25 Maj 2010, 22:15
|
|
|
Piter, - bo Cię w piątek do Tuptusiowego kojca wrzucę .
ps: Jajka i sery załatwione |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Maj 2010, 22:20
|
|
|
|
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 25 Maj 2010, 22:27
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Piter, - bo Cię w piątek do Tuptusiowego kojca wrzucę .
|
O to się melanż bez buractwa i dancingu szykuje..... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 21:59
|
|
|
co trzeba zrobić zeby jechać w takim wyścigu? pierwsze osoby z klasy? |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 22:04
|
|
|
pP napisał/a: | co trzeba zrobić zeby jechać w takim wyścigu? pierwsze osoby z klasy? |
Przyjechać trzeba
W niedzielnej Dużej Pętli i jej " Wolnych Przejazdach " ( zresztą widać , że na luzaku wszyscy jechali ) biorą udział wszyscy zawodnicy zgłoszeni do YTP ( pod warunkiem , że oni i ich auta przeżyli sobotę ) |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 22:34
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Przyjechać trzeba |
no zlot tak naprawdę będzie pierwszym przetarciem samochodu właśnie przed YTP |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 22:50
|
|
|
Ford fiesta mk1 na pucharze Youngtimerparty startuje z pierwszej linii na dużej pętli - to powinno się w telewizji w wiadomościach sportowych podawać!!!!
Michał - bardzo się cieszę, że zdobyliście 3 miejsce w klasie i w Niedzielę taki rarytas - CIEKAWE GDZIE SĄ OSOBY ŚMIEJĄCE SIĘ Z MK1 KILKA LAT TEMU??
PS: A Sowcia na prawdę niezłego pit stopa Ci zrobiła |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 22:52
|
|
|
Dokładnie, jada wszystkie załogi które dotrzymały do niedzieli
Jak widzisz ja startowałem z przedostatniej pozycji zaraz za wszystkimi japońskimi szlifierkami
Kolejność miejsc startowych jest kolejnością zajętego miejsca w klasie w sobotnim przejeździe kartingu. Dla porównania Żółw w swojej klasie startował z pierwszej lini a w sobotę na kartingu był kilka sekund wolniejszy ode mnie
Co więcej, zapoznawczy przejazd dużej pętli można było pojechać z pilotem |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 00:28
|
|
|
Piter napisał/a: | japońskimi szlifierkami |
a kierowcy skrecają czy na prostych odjeżdzają? |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 13:22
|
|
|
Niestety różnica mocy jest tak duża że to jest bez znaczenia. Na każdej próbie są sporo szybsi a na dużej pętli to już jest przepaść
Nie wiem pP, czy nie za dużo oczekujesz od 100konnej fiesty. Nawet jeśli ogarniesz ja idealnie i będziesz szybszy od innych xr-ek to klasa w której chcesz jeździć do 1600cm to najsilniejsza i najbardziej parszywa klasa ze względu na różnice mocy. Ja dochodziłem do tego wniosku przez pół roku i Ty jeśli myślisz o sporcie do takiego wniosku też dojdziesz.
Najpierw zlot. Zobaczysz i sprawdzisz siebie jak wypadniesz w rywalizacji z innymi xr-kami ( dla mnie to tez będzie pierwsza taka konfrontacja, nie mam pojęcia jak curva wypadaz autami równymi sobie ) a później już YTP gdzie zmierzysz się z całą zgrają japońskich wyścigówek. Ja już nie. Dla mnie to już inna klasa będzie |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Cze 2010, 13:51
|
|
|
Tylko, że piter jak dołożysz silnik 2 litrowy. To auto będzie ciężko skręcało (w Szczecinie po małym torze lata corsa z silnikiem astry GSI). Wsio fajnie póki opony nie puszczą, bo wtedy przód odkręca (w dosłownym znaczeniu - zakręt w prawo, a auto samo skręca w lewo) na zewnętrzną zakrętu i auto wali prosto (no ale wtedy można zakupić A 048 ).
Poza tym te Hondy pewnie wybebeszone na maxa, a Ty jechałeś serią co?
Zauważcie, żę 3 klasa w amatorce przeważnie wyjmuje całą generalkę. 4 klasa jest wtedy bardziej dostępna do pudła (pewnie większość w niej to tylnonapędówki). |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
|