[MK3] Słaby hamulec ręczny |
Autor |
Wiadomość |
kubasa976
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu
|
Wysłany: 23 Maj 2007, 19:27 [MK3] Słaby hamulec ręczny
|
|
|
hey!
mam problem ze słabo mi działą reczny ze nawet na trawie kółek nie zablokuje
dzis zdiołem jeden beben i widac ze nie dawno były wymieniane szczeki zalałęm wd-40 samoreguratory i nic nie pomogło.
co z tym zrobic ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Sie 2010, 16:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2007, 19:44
|
|
|
Zdjąć pod spodem auta blachy ochronne (te pod tylnymi siedzeniami) i tam są nakrętki służące do naciągu linki.
Jedną popuszczasz, drugą naciągasz linkę i potem znowu "kontrujesz", aby nie popuściły |
|
|
|
|
kubasa976
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu
|
Wysłany: 23 Maj 2007, 19:47
|
|
|
amokk napisał/a: | Zdjąć pod spodem auta blachy ochronne (te pod tylnymi siedzeniami) i tam są nakrętki służące do naciągu linki.
Jedną popuszczasz, drugą naciągasz linkę i potem znowu "kontrujesz", aby nie popuściły |
podciągałem ale to za dórzo nie dało |
|
|
|
|
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2007, 19:56
|
|
|
Zmierz średnicę wewnętrzną bębna, bo może już jest poza wartością nominalną.
No i sprawdź jeszcze drugi bęben (są zależne od siebie) |
|
|
|
|
kubasa976
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu
|
Wysłany: 23 Maj 2007, 19:59
|
|
|
no to zaras ide sprawdzić jaka powina byc średnica
[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 19:22 ]
odkreniciłęm z drugiej strony i tak nasmarowałęm i jak teras zaciągne ręczny na asfalcie przy 50km/h to koło blokuje ale z jednej strony z drugiej nie
próbowałem nasmarować ale ni c nie daje
bęben widac jest troche złurzyty czy jak sie przejedzie palcem |
_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Maj 2007, 15:01
|
|
|
jeśli ma jeszcze wymiar można go przetoczyć . Podstawa sprawnego ręczenego to samoregulatory które pracują a nie stoja . Wiece trzeba wyjąć wszystko z bembna oczyścić samoregulator i można go do ropy wsadzić na jakiś czas.
Po przetoczeniu bembnów ustawić tak regulator zeby bemben cieżko wchodził na piaste . |
|
|
|
|
kubasa976
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu
|
Wysłany: 25 Maj 2007, 17:17
|
|
|
jak przetoczyć beben czyli co trzeba mam kolege ktury ma tokarke i tego typu sprzet czy to wystarczy |
_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Maj 2007, 18:40
|
|
|
wystarczy . |
|
|
|
|
kubasa976
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu
|
Wysłany: 25 Maj 2007, 23:04
|
|
|
ale jak sie przeczoty beben to sei zwiększy średnica jego i nie bedzie za duża |
_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 25 Maj 2007, 23:26
|
|
|
kubasa976 napisał/a: | ... złurzyty ... |
rozbiłeś mnie koleś... banghead
hamulec reczny to takie proste cos:
linka -> rozejscie na dwie linki (de facto pierwsza naciaga petle) -> bebny w ktorych naciaganie linki powoduje oparcie sie klockow o beben.
wiec, albo lina pada (jak krzywo lapier to proponuje pod wydechem popatrzec i nasmarowac polksiezyc.
albo klocki w bwbnach nierowne,
albo bebny juz maja swoje lata i odmawiaja posluszenstwa. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Kuzyn
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 45 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25 Maj 2007, 23:43
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Po przetoczeniu bembnów ustawić tak regulator zeby bemben cieżko wchodził na piaste . |
Ja tam w każdym z aut jak zmieniam to ustawiam samoregulator na max wciśnięty. Dla tego ma to nazwę samoregulator że się samo wyreguluje. W taki sposób jak ty opisujesz to można sobie przegrzać szczęki, bębny i dwa razy roboty narobić.
[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 23:47 ]
odyniec napisał/a: | wiec, albo lina pada (jak krzywo lapier to proponuje pod wydechem popatrzec i nasmarowac polksiezyc.
albo klocki w bwbnach nierowne,
albo bebny juz maja swoje lata i odmawiaja posluszenstwa. |
albo linka w pancerzu zapieczona.
Co do przetaczania to nie ma one znaczenia na działanie hamulca ręcznego. Pozatym jeżeli bębny nie mają bicia to zebrać można jedynie rancik na zewnątrz. Z drugiej strony da się to zrobić pilnikiem lub flexą, jeśli ktoś ma wyczucie. |
_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Maj 2007, 03:46
|
|
|
Kuzyn napisał/a: | Ja tam w każdym z aut jak zmieniam to ustawiam samoregulator na max wciśnięty. Dla tego ma to nazwę samoregulator że się samo wyreguluje. W taki sposób jak ty opisujesz to można sobie przegrzać szczęki, bębny i dwa razy roboty narobić. |
to ustaw ręczny w matizie
Powiem jedno jeśli mamy do czynienia z grupą VW to samoregulator zdaje egzamin . W oplach fordach hondach można wsadzić je między książki bo nigdy nie działa właściwie .
Postawa to ustawienie regualtora przy rozluźnionej lince tak aby dźwignia wahliwa na szczęce była w pozycji poczatkowej bo naciąganie linki i wym samym zwiększanie jej wychylenia jest debilizmem choćby z punktu widzenia siły działającej na szczękę i linkę i rozkład sił . Łatwo policzyć bo siła naciągająca szczęki musi być prostopadła do dźwigni czyli małe wychylenia czyli cos alfa zawarty między dźwignia a samoregulatorem . Co za tym idzie im kąt bardziej zbliżony do 90 stopni cos 90 ~=1 siła jest przenoszona w całości na szczęki i rozpieraki . wychylenie nawet o 30 stopni powoduje duży skok dźwigni z racji jej długości i małe siły przenoszone przez dźwignie . Gwarantuje ci ze nie wsadzisz bembna na tak ustawione szczęki aby mogły sie spalić albo zjechać bembny . Tyle w temacie fizyka nie została opisana żeby nie służyć ludziom . |
|
|
|
|
Kuzyn
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 45 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26 Maj 2007, 08:38
|
|
|
Zaimponiłeś mi teraz. Nie mam pojęcia co do mnie mówisz.
Zabłysnąłeś teraz pisząc w niezrozumiałym języku.
Nie robiłem jeszcze ręcznego w oplu, hondzie czy fordzie. Tylko przypuszczam poporstu że samoregulator powinien działać. Jak by nie działał to bym wymienił. Hamulce lubię mieć dobrze zrobione. Nie tylko hamulce. |
_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów. |
|
|
|
|
kubasa976
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu
|
Wysłany: 26 Maj 2007, 10:18
|
|
|
linke ręcznego wczoraj zmieniłem na nową i tak szczeki były wymieniane jakes niecałe 10 tys
i mi wygląda ze z jednej strony z samoreguratorami a z drugiej nie
ile kosztuje zestaw nowych samo regulatorów |
_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 26 Maj 2007, 11:33
|
|
|
wez zdejmij bebny z dwoch stron. niech ktos siadze w aucie i lekko naciaga linke recznego, a ty patrz z jednej i drugiej storny, czy ta linka sie chowa i czy chowa sie tak samo na kazdej ze stron.
ja obstawialbym jednak na linke od recznego, ze gdzies jest przetarta, badz zapieczona. wlej do niej troche wd40 i odczekaj. ja mam z '95 roku fieste, a linke juz mam sknocona... wiec radze Ci przyjacielu linke sprawdzic.
aaa i nie moze skokowo tez poruszac sie linka, bo to znaczyc bdzie ze gdzies ma jakis zator. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Maj 2007, 11:39
|
|
|
powiem tak WD 40 i odcieranie linki to mit Linka jest w feflonowo- plastikowej powłoce . Jak powłoka sie przetrze można ja już wyrzucić bo i tak zaraz stanie . Jedynie wygotowanie jej w smarze grafitowym może przedłużyć jej życie . Co do bembnów to podstawa to dobrze pracująca dźwinia wahliwa na szczęce (do której podłącza sie linkę) i sprawny lekko działajacy samoregulator . nie trzeba go wymieniać wystarczy go wyczyścić szczotką i delikatnym pilniczkiem pogłębić zęby . Dla ambitnych można ja odpuścić czyli rozgrzać do czerwoności np w ognisku i odgasić w oleju zwiększa to twardość i odporność na korozję . |
|
|
|
|
Rangers76 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 01:21
|
|
|
Przedwczoraj wymieniłem szczęki + cały zestaw naprawczy. Ręczny chwyta dopiero na ostatnim ząbku dźwigni i do tego bardzo słabo. Czy muszę naciąnąć linkę? |
|
|
|
|
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 07:45
|
|
|
A czy trzeba jeść żeby nie być głodnym
Oczywiście, że musisz
Ja również po takiej operacji naciagałęm linkę i teraz chwyta już na 2 ząbku
Poszukaj sobie na forum gdzie znajdują się nakrętki regulacyjne :i: |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 09:56
|
|
|
Rangers76 napisał/a: | Czy muszę naciąnąć linkę? |
nie musisz . Zdejmij bembny i przestaw samoregulator ręcznie tak żeby bemben wchodził bardzo ciasno na szczęki ale dało sie obracać .zeszlifuj ranty . to jedyna metoda . |
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 16:46
|
|
|
Kurde tak czytam Wasze mądre słowa i dochodze do wniosku że mój ręczny jest w średnim stanie i chyba nie ominie mnie przyjemność zwalenia bembnów :/.
Wczoraj podciągnąłem linke, bo ręczny był bardzo słaby i w sumie na górce (takiej dosyć ostej) trzyma auto,ale w trakcie jazdy ciężko mi zablokować koła- może to być wina samoregulatorów, czy raczej musze sie przygotowac na zakup szczęk lub bembnów?? |
|
|
|
|
|