Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Hamulce - nierówno biorą, ściąganie na prawo
Autor Wiadomość
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 22 Maj 2010, 23:54   [MK3] Hamulce - nierówno biorą, ściąganie na prawo

założyłem heble od Escorta 93 r na przód... razem z Rkalitką skręciliśmy je, odpowietrzyliśmy i teraz tak: klocki używane ale wszystkie równe, tarcze tak samo... jednak coś jest nie tak:

lewe koło od kierowcy hamuje ale słabo... prawe jest ok... na polnej drodze się blokują oba ale na asfalcie dość mocno ściąga mnie na prawo... lewy hamulec był chyba z 4 razy odpowietrzany, więc nie ma prawa być w nim powietrza... podejrzewam wężyk, ale na wcześniejszych zaciskach zjawisko nie występowało...

Macie jakieś pomysły co może być?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Maj 2010, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sticker 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Maj 2010, 00:51   

Tłoczki w zaciskach chodzą "luźno" ?
Może problem tkwi w zaciskach. Przy takiej operacji warto zakładać nowe uszczelki w tłoczkach.
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 23 Maj 2010, 01:11   

tłoczki luźno bo rękami je rozciągałem i zaciskałem...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Maj 2010, 09:37   

Przetrzyj klocki papierem ściernym, i dobrze odtłuść tarcze,,,, co prawda na przodzie takich rzeczy nie robiłem, ale na tyle potrafiło o dziwo zadziałać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 23 Maj 2010, 10:29   

robiłem...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 23 Maj 2010, 22:04   

Miły napisał/a:
podejrzewam wężyk,
Moze jednak podczas wyginania go przy przykręcaniu szlag go trafił.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Maj 2010, 01:33   

a tył też odpowietrzaliście ? bo fiesta ma układ krzyżowy czyli jak jest słaby lewy przód to trzeba popatrzeć na prawy tył .
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 24 Maj 2010, 05:05   

diodalodz napisał/a:
jak jest słaby lewy przód to trzeba popatrzeć na prawy tył .


pierwsze słyszę... odpowietrzałem tylko przód bo to wymieniałem...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 24 Maj 2010, 07:01   

prawy tyl lewy przod lewy tyl prawy przod tak sie chyba we fiescie odpowietrza o ile sie nie myle... ;/
_________________
cyyyklon

 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 26 Maj 2010, 19:25   

heble odpowietrzone dla pewności wszystkie... niestety... ściąga... wężyk raczej nie bo kiedyś miałem zatkany wężyk to był objaw, że jak nacisnąłem hamulec to koło dopiero po chwili zaczęło hamować, a jak puściłem to hamulec jeszcze chwile trzymał, a tutaj nie ma tego objawu... pozostaje chyba tylko rozłożyć zacisk...

odpowietrza się zawsze hamulce od tego najdalej pompy hamulcowej do tego najbliżej
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 26 Maj 2010, 20:58   

jesli chcesz robic zaciski to nie szlifoj tłoczka tylko kup nowy(musisz miec w sklepie stary na wymiar),nowe uszczelnienia i niby ok,ale ja przy takiej robocie zafundowalbym 4 nowe przewody hamulcowe +nowy płyn hamulcowy... , wiem ze jakies koszta tego bedą ale pomyśl to są hamulce...,a to ,że kiedyś tam wymieniales przewod hamulcowy to nic nie znaczy wszystko predzej czy pozniej moze sie zepsuc.. . Pisze bo ja ostatnio meczylem temat sciagania i po regeneracji tloczkow dalej byl ten sam objaw i wymienilem przewody hamulcowe plus plyn i jest ok :)

pozdro
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 26 Maj 2010, 21:07   

na starych heblach było wszystko ok więc wężyki są sprawne... może najpierw zacznę od zacisku a później będę wymieniał reszte...

poza tym nie obraź się, ale jak ci lekko zardzewieje błotnik, to wymieniasz całą blachę na aucie? wiem w jakim stanie i kiedy były wymieniane wężyki oraz płyn, i wiem, że wymiana jest niepotrzebna przynajmniej na razie...

rozumiem twoje intencje, ale właśnie stoją na przeszkodzie koszta... prawy hamulec jest bardzo dobry więc trzeba dopracować lewy i zobaczyć co dalej...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
kkk88gca 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 5 Lis 2010, 18:22   

A ja mam właśnie taki problem że ściągało mnie na lewo. Dzisiaj wymieniałem klocki i z prawej strony było może z 2mm okładziny a z lewej jak nówka. Widocznie nie zbyt hamuje na tym kole,a jak wcisnę hamulec to mam wrażenie że on trzyma jeszcze jakiś czas. To może być jakiś zator?? I mam problem z odkręceniem odpowietrznika bo jest strasznie zapieczony a nie chce go urwać
_________________
http://s27.bitefight.onet.pl/c.php?uid=41902
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Lis 2010, 19:18   

z odkręceniem odpowietrznika zdarzają się problemy. Mi kazano uzyc wd40, opukiwac mlotkiem obszar wokol odpowietrznika i delikatnie odkrecac. Radziłbym jednak zaniesienie do jakiegoś warsztatu, zeby jakby co ktos odpowiadał finansowo, za nowy zacisk/wykręcenie urwanego odpowietrznika. Jak już wykręcą, to pewnie warto by założyć nowe, za ~4-5zł sztuka.


Mówiąc, że z prawej strony było mało klocka a z lewej dużo, masz na mysli zacisk prawy i lewy, czy klocek prawy i lewy w 1 zacisku?.

Jeżeli mówisz o dwóch różnych zaciskach, to zapowietrzenie częsci układu, niedrożne przewody hamulcowe lub zapieczone tłoczki.

Jeżeli mówisz o dwóch klockach w jednym zacisku, to zatarte prowadnice.
 
 
kkk88gca 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 7 Lis 2010, 21:23   

Dzięki za rady :piwkowanie: Chodziło mi o dwa zaciski. Ale już wszystko działa. Tłoczek wciskał się palcami ale odbijał nawet przy odkręconym zbiorniku płynu co w tym dobrym zacisku nie miało miejsca. Nie mogąc odkręcić odpowietrznika poluzowałem wężyk i wcisnąłem tłoczek, zakręciłem wężyk i już wszystko działa. Hamuje na oba koła. Zobaczymy czy coś na przeglądzie nie wyjdzie ale powinno być dobrze :yes:
_________________
http://s27.bitefight.onet.pl/c.php?uid=41902
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 7 Lis 2010, 21:26   

co do gorszego stanu klocków z prawej strony to zawsze tak będzie (ale w mniejszym stopniu niż u Ciebie) nawet jeśli hamulce są dobre :yes:
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 7 Lis 2010, 21:37   

Stunt_Man napisał/a:
co do gorszego stanu klocków z prawej strony to zawsze tak będzie (ale w mniejszym stopniu niż u Ciebie) nawet jeśli hamulce są dobre :yes:


Dlaczego?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.