[MK3] Problem po regulacji zaworów |
Autor |
Wiadomość |
fifi102030
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:35 [MK3] Problem po regulacji zaworów
|
|
|
Witam,
Została niedawno zrobiona regulacja, przejechałem jakieś 500km i zauważyłem że pojawił się charakterystyczne stukot, taki metaliczny dzwięk. Powiedzcie koledzy czy to normalne czy nie? Co prawda silnik chodzi o wiele lepiej niz poprzednio ale nie wiem czy mam się tym niepokoic. pozdro
[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 17:35 ]
zapomnialem, silnik 1.1i 93 rok:) |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Lis 2010, 15:23, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:37
|
|
|
Raczej to nie przez regulacje zaworów. Zbieg okoliczności. Z kont wydobywa się stukot |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:39
|
|
|
Maki napisał/a: | Z kont wydobywa się stukot |
Z kont na Kajmanach...
Stuka tylko gdy jest zimny czy ciągle? |
|
|
|
|
fifi102030
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:40
|
|
|
na zimnym troche mocniej lecz jak sie rozgrzeje to mniej, a stukot jest z silnika, dzwiek typowo taki metaliczny |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:48
|
|
|
Od jak dawna masz te auto? Czy przed regulacją zaworów było inaczej? Jaki obstawiasz przebieg? |
|
|
|
|
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:49
|
|
|
Za duży luz na zaworach lub panewki równie dobrze mogą dawać we znaki.... |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:51
|
|
|
Maki napisał/a: | Raczej to nie przez regulacje zaworów. | Pod waruniek że zostałą zrobina prawidlowo i zostały ustawione odpaowidnie wartosci,,, jak chcesz to zdejmij dekiel i sprawdz wartosci będziesz pewny,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
fifi102030
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:51
|
|
|
auto nabylem od dziadka ,przebieg 192 tys, mial je przez 8 lat, regulacji nigdy nie robił.. ja jezdzilem nim wczesniej i po regulacji jest naprawde zywszy i chodzi ciszej. slyszalem ze te silniki maja charakterystyczny stukot
[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 17:52 ]
regulacje robil mechanik znajomy i zawsze bylem zadowolony |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:54
|
|
|
fifi102030 napisał/a: | slyszalem ze te silniki maja charakterystyczny stukot |
zawstydzają niejednego dizla Na zimnym zawsze głośniej stuka jak się rozgrzeje to tylko tak po cichutku cyk cyk cyk cyk cyk.
Pomyślałem też o dzwoniącym rozrządzie... ale skoro piszesz ciągle o stukaniu więc chyba odpada
[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 17:54 ]
fifi102030 napisał/a: | regulacje robil mechanik znajomy i zawsze bylem zadowolony |
regulację najlepiej sobie zrobić samemu. Nic trudnego a ma się pewność 100% co do wykonanej roboty |
|
|
|
|
fifi102030
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:56
|
|
|
no wlasnie to jest takie metaliczne uderzanie cyk cyk cyk |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 18:00
|
|
|
Jak chcesz rozwiać wszystkie wątpiliwości to w Szczecinie jest chyba sporo klubowiczów łącznie z miłościwie nam panującym Prezesem Zawsze można się z kimś dogadać, żeby rzucił okiem starego wyjadacza (i uchem) na bolid...
albo nagraj jakieś audio... to pewnie Ci powiedzą czy to czasem nie panewki... |
|
|
|
|
fifi102030
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 18:02
|
|
|
ok dzieki, zaraz napisze temat:) pozdro i dzieki |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Lis 2010, 17:03
|
|
|
fifi102030 napisał/a: | na zimnym troche mocniej lecz jak sie rozgrzeje to mniej, a stukot jest z silnika, dzwiek typowo taki metaliczny |
Przy tym przebiegu może być wypracowana klawiatura i regulacja nie pomoże nadmiernym stukom. Regeneracja klawiatury czyli tulejowanie i szlifowanie dźwigienek(szlifowanie lub wymiana wałka).
Lub jeździć z tymi stukami, jeżeli dynamika się poprawiła to tylko się cieszyć, gdyż wcześniej
luzy były za małe i groziło wypaleniem zaworów i gniazd |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20 Lis 2010, 17:19
|
|
|
jurku temat można już uznać za zamknięty, bo sam Prezes oglądał te auto. Wszystko jest w porządku. Po prostu autor tematu nie znał wcześniej dźwięku HCS'a |
|
|
|
|
|