[MK4] Czujnik przy sprzęgle |
Autor |
Wiadomość |
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 13:12 [MK4] Czujnik przy sprzęgle
|
|
|
Witam, spadła mi ostatnio osłona przy pedałach na nogi, wcisnąłem ją na szybkiego w czasie jazdy, dzisiaj chciałem ją dokładnie umocować i gdy ją wyciągnąłem moim oczom ukazał się wiszący na kabelkach czujnik. Pomyślałem od razu, czy wypadł mi włącznik od stopu, sprawdziłem światła na niego nie reagowały. poszukałem skąd mógłby wypaść i pięknie podpasował przy pedale sprzęgła. I tu moje pytanie czy to jest czujnik od tempomatu tak jak na przykład w oplu, czy ma on jakieś inne zadanie?
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Lis 2010, 17:49, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 13:14
|
|
|
maras78 napisał/a: | i pięknie podpasował przy pedale sprzęgła | Więc jest to czujnik sprzęgła info dla kompa naciśnięte czy nie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 13:25
|
|
|
A po co dla ecu wiadomość o wciśniętym sprzęgle? |
_________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 13:36
|
|
|
Nie wiem, ale kiedyś mnie się obiło o uszy że takowy jest,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 14:16
|
|
|
ciekawa sprawa, jednak coś takiego istnieje. TUTAJ przeczytałem o tym pierwszy raz w życiu. pokaż foto jak to wygląda założone tam gdzie ma być |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 14:23
|
|
|
zeby sobie komp wysterował zapłon i wtrysk |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:14
|
|
|
Teraz już prawie wszystko wiem mi też zawieszały się obroty(a nawet zwiększały) przy zmianie biegów po wciśnięciu sprzęgła teraz nie ma tego zjawiska. Myślałem że ta osłona nad pedałami gdzieś dociska pedał gazu i nie odbija szybko. po wtyknięciu czujnika wszystko ok. Teraz myślę, że ten czujnik ma za zadanie zmniejszyć lub całkiem wykluczyć szarpnięcia podczas przejścia z przyśpieszania do hamowania silnikiem. Fotki z czujnikiem na miejscu nie mam, może kiedyś zrobie to podrzuce bo teraz ładnie zamontowałęm tą osłone i nie chce mi się tego psuć |
_________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala |
|
|
|
|
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 17:30
|
|
|
bidżej napisał/a: | ciekawa sprawa, jednak coś takiego istnieje. TUTAJ przeczytałem o tym pierwszy raz w życiu. pokaż foto jak to wygląda założone tam gdzie ma być |
Widzę , że jednak nie uwierzyłeś w to co wtedy napisałem , aż do dnia dzisiejszego
[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 17:58 ]
maras78 napisał/a: | Teraz już prawie wszystko wiem mi też zawieszały się obroty(a nawet zwiększały) przy zmianie biegów po wciśnięciu sprzęgła teraz nie ma tego zjawiska. |
Ja też myślałem , że ten czujnik ma wpływ na to , mimo że sobie siedział tam gdzie jego miejsce , robiłem kilka prób z odłączaniem i powrotnym włączaniem , w końcu stwierdziłem że jednak nie ma on nic wspólnego z w/w objawami . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
Ostatnio zmieniony przez jery13 11 Lis 2010, 18:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 18:23
|
|
|
Ale ja nie myśle tylko jestem przekonany, że ten czujnik zawieszał obroty, ecu myślał że sprzęgło cały czas wciśnięte (włączone). Ciekawe czy miało to też jakiś wpływ na spalanie (inny moment i moc silnika przy przyśpieszaniu ale jak jest to niewyczuwalny) |
|
|
|
|
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 18:40
|
|
|
No dobrze , to wytłumacz mi coś takiego :
Jadę do pracy , obroty przy zmianie biegów nie schodzą .
Rano , po 12 godzinach wsiadam do auta , nic nie dotykam , no i wszystko w porządku .
Ponownie na taką sytuację musiałem czekać dość długo , może tydzień , a może dwa , już teraz nie pamiętam dokładnie |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
|
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 18:44
|
|
|
Odpowiedź może być banalnie prosta. MOżliwe że czujnik czasami sie zacina może styki zaśniedziały. i raz działa prawidłowo raz nie. |
|
|
|
|
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 18:52
|
|
|
No widzisz , też tak myślałem, rozebrałem go , nie było to proste i styki były czyściutkie jak łza , przed rozbieraniem i po robiłem miernikiem kilkanaście prób na zwarcie i za każdym razem było ok . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
Ostatnio zmieniony przez jery13 11 Lis 2010, 19:22, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 18:57
|
|
|
maras78 napisał/a: | Ale ja nie myśle tylko jestem przekonany, że ten czujnik zawieszał obroty | To że u Ciebie tak było nie znaczy ze u każdego jest taka przyczyna,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 19:14
|
|
|
Zgadzam sie. A może są ochotnicy z takim czujnikiem i go wyciągną z gniazda, niech powisi sobie jeden dzień na kabelkach i przedstawią wyniki eksperymentu... |
|
|
|
|
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 19:24
|
|
|
Naciśnięcie pedału sprzęgła powoduje zwarcie styków , czyli sygnał do komputera że trzeba obniżyć obroty w momencie naciśnięcia sprzęgła , a jeżeli u Ciebie to wisiało to komputer miał cały czas info o wciśniętym sprzęgle , to jak nacisnąłeś sprzęgło obroty powinny spadać , czyli bez sensu bo obroty nie spadały , natomiast gdyby tan czpień się nie zwalniał , gdy naciskasz sprzęgło , np. zapieczony to wtedy komp nie miałby informacji o wciśniętym sprzęgle , bo styki nie zostały zwarte , no i wtedy obroty mogłyby nie spadać oczywiście jakby ten czujnik miał na to wpływ , no nie wiem czy dobrze to rozumuje .
[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 19:30 ]
maras78 napisał/a: | Zgadzam sie. A może są ochotnicy z takim czujnikiem i go wyciągną z gniazda, niech powisi sobie jeden dzień na kabelkach i przedstawią wyniki eksperymentu...
|
No właśnie ja to eksperymentowałem , jedyne co zauważyłem , że przy braku czujnika obroty schodziły trochę gwałtowniej , a przy podłączonym łagodniej , ale wielkiej różnicy nie było , jednak dało się to zauważyć . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 19:32
|
|
|
jery13 napisał/a: | Naciśnięcie pedału sprzęgła powoduje zwarcie styków , czyli sygnał do komputera że trzeba obniżyć obroty w momencie naciśnięcia sprzęgła | Się uparliście na ten czujnik,,, to nie jest takie proste jak piszesz, a co jak gaz jest naciśnięty? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 19:38
|
|
|
Ale gazu nie naciskasz przy zmianie biegu , a właśnie to tak wyglądało jakby gaz delikatnie był naciśnięty |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 19:42
|
|
|
No to może uszkodzony jest czujnik przy gazie, i daje sygnał ze ten jest naciśnięty,,, i wtedy ten przy sprzęgle nie wiem, może jest ignorowany,,, w tak zaawansowanej elektronice 4 nie wychodzi z 2+2 tylko z 10/2-2*6^3-4/23+4% (przypadkowe działania nie mające matematycznego sensu napisałem) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 19:52
|
|
|
Dałem sobie spokój z tym czujnikiem , a że sytuacja z obrotami zaczęła się powtarzać coraz częściej więc przeczyściłem przepływkę ,krokowiec i przepustnicę tak jak nie raz sugerowano na forum i miałem spokój , nie wiadomo na jak długo |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
|
maras78
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 20:35
|
|
|
Możliwe, że czujnik był wciśnięty przez tą osłone bo dopiero jak ją wyciągnołem to wypadł na zwenątrz ten czujnik, a zresztą nie ważne. Ciesze się, że objaw u mnie znioknoł jak wsadziłęm na miejsce czujnik. Można kąbinować i rozmyślać jeszcze długi czas nad tym do czego tak naprawde ten czujnik ma służyć |
_________________ Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala |
|
|
|
|
|